Jump to content

Bavaria 33 og 37 sport imponerte meg


camilie

Recommended Posts

Jeg var og tittet på Bavaria 33 og 37 sport på den flytende messen. Jeg må si at de imponerte meg når en var ombord og så hva de hadde fått ut av disse båtene. Prisene er det jo heller ikke noe å si på, 33 starter på 1510.000 og dette må være mye båt for pengene. Hva synes dere andre?

 

Ja. 1.510 er udisktutabelt billig.

Den prisen forutsetter vel dog at båten må nytes i kornåkerene i Bayern? Det positive med det er du da også slipper å betale 10-talls tusen i bunnstoff og primer.... :lol:

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Det er fantastisk deilig å se at den samme positve og hyggelige tonen fra medlemmene også holdes i hevd i motorbåttrådene som omhandler Bavaria og ikke bare i seilbåttrådene. Det bidrar til å styrke dette forumet.. :wink:

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Bavaria: Den ultimate opplevelsen på sjøen. :cool:

 

GIkk gjennom 37 sammen med en kompis. Har også sett Ludde her på forumet sin. Det er en grunn til det er så mange på

sjøen. Og det er ikke bare pris. Flere og flere setter pris på plass ombord.

 

37 er vel like stor som en annen 40 sportscruiser. Fikk ikke sett ned i motorrommet, men antar det er stort.

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Det er jo supert at det endelig finnes en produsent som kan få ned produksjonskostnaden på båt. Jeg har ikke vært ombord i en Bavaria, men de har et bra design og fin planløsning. En og annen feil finnes det vel på de fleste båter...? Henry Ford har klart dette før, hvor skal det ikke gå med båt også?

Redigert av tebi (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Tror opplevelsen din er ganske lik mange andre som kommer ombord i disse båtene.

 

Med så stor suksess som Bavaria har hatt med sin sport-serie skjønner jeg ikke behovet for å skifte modeller så ofte. Ikke er f.eks. 30 sport lansert så kommer det nå en nye versjon uten stor solseng bak, men tilbake til "gamle-løsningen" som i 29 sport med u-salong akter som enkelt kan konverteres til solseng. En 10 ganger bedre løsning spør du meg :wink: og sikkert også grunnen til at de gjør denne endringen.

 

I helga er det båtmesse på sjøen i Kr.sand. Blir vel en tur innom for å kikke på noen av årest nyheter som jeg ikke har vært oppi.

Link to post
Share on other sites

Til Blue dragon Båtene var utrolig fine både utvendig og innvendig synes de var skikkelig flotte. Dette var vel en grei forklaring.

Ja, det er en grei forklaring. Jeg tenkte ikke å være ufin eller noe, men lurte faktisk på hva det var som imponerte. F.eks uteplass, førerposisjon, lugarer, bysseløsning etc. Bav setter f.eks fokus på innvendig plass.

 

Anbefaler å anskaffe noen tester av båtene og prøve de på vannet også før en kjøper båt. F.eks Fikk Bav 30 karakter 6/10 i MBM, noe som er svært lavt.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Det er fantastisk flott at Bavaria lytter til folket og endrer på designet.... Dette vitner om et verft som tar sine kunder på alvor...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Vi har fenderlist i syrefast stål med en gummilist inni stålprofilen. Opplever ikke det som noe problem - men er vel mer jålete enn praktisk. Det er standard på vår båt - så vi hadde ikke noe valg.

 

Jeg ville ventet med å kjøpe en slik båt til den var skikkelig testet av et anerkjent båtmagasin - men jeg er jo av natur både konservativ og skeptisk når det gjelder båt. Foretrekker å ikke være innovatør i dette markedet.

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

snart kommer også rekkestøtter som ikke lekker :wink:

Det har de hatt i mange år.

 

lurer jeg litt på fenderliste i metall, er det uproblematisk?

Har overhode ikke vært noe problem hos oss de fire årene vi har hatt båten. Da synes jeg det er et større problem med den sydeuropeiske tradisjonen med å plassere et stort anker i baugen. Den har du ikke lyst til å treffe naboen med. Men dette er jo ikke et rent Bavariaproblem.

mvh Knut Erik

Link to post
Share on other sites

Jeg ville ventet med å kjøpe en slik båt til den var skikkelig testet av et anerkjent båtmagasin - men jeg er jo av natur både konservativ og skeptisk når det gjelder båt. Foretrekker å ikke være innovatør i dette markedet.

 

Og har kapital til å være det :smiley: . Det blir nok FB-båt på meg nå, så Bavaria blir det nok antageligvis ikke, bortsett muligens fra en brukt 34-sport som ligger under "mine funn" på Finn.no, men det er et par andre som ligger høyere på lista.

Link to post
Share on other sites

37 er vel like stor som en annen 40 sportscruiser. Fikk ikke sett ned i motorrommet, men antar det er stort.

Jeg var nede i motorrommet på en 37 på Lillestrømmessa. Motorrommet var flott utstyrt med brukbar plass rundt motorene. Det eneste jeg merket meg som noe uheldig - forutsatt at jeg husker riktig - var at det var noe vanskelig atkomst til rommet etter at motorluka var løftet med hydraulisk motor. Jeg husker ikke at det var noen trapp ned, men mulig jeg husker feil. Båten hadde etter mitt skjønn flere greie løsninger og det var mye plass nedenunder. To flotte og store sovekabiner og fin lugar med mange fasiliteter. Jeg forsøkte å se endel på kabeltrekk i båten i motorrommet og det virket tilfredsstillende for meg.

Link to post
Share on other sites

Bavaria har tatt den dårlige testen i MBM til etteretning og endrer designet på B-30.

Regner med at det er 30 sport du sikter til. Det stemmer i så fall. Har nevnt det i et par andre tråder.

 

Iallefall i våre farvann var 30 sport en lite egnet båt. Betydelig mindre sitteplass i cocpit en i 29 sport, men til gjengjeld en diger fast solseng. I 29 sport er det også enklet å konvertere til en minst like stor solseng, men fast solseng er etter min mening sløsning med plass. Løsningen i nye 30 sport blir ganske lik som 29 sport.

 

snart kommer også rekkestøtter som ikke lekker :wink:

Ojsann da, har også Bitteliten hevet deg på Bavaria-ironien nå da? :lol: Vi tåler det - vi tåler det, for jeg har iallefall tette rekkestøtter, men fremdeles bare en vindusvisker :flag:

Redigert av Swande (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Du som kjenner BMB godt Swande. Har de gjort noe med dørkene på de siste modellene? De har nemlig ikke imponert meg hittil. Knirk og knak, og "billig" finish.

Ellers helt enig med deg i det med solsenga.

Hvordan er det med stuverom oppe på dekk ? Har de fått til dette bedre?

Har nok ikke sett den nye 30 sport, men bare hørt den av omtale av lokal forhandler som selvsagt skryter en hel masse. Har heller ikke funnet bilder av den så langt.

 

Knirk og knak i dørk har ikke jeg registert i de nyere båtene jeg har vært oppi. Sturom i cocpit er et savn i 29 og jeg regner med at BMB har notert seg kritikken på dette område og har gjort noe med dette på den nye 30 sport. På den "gamle" 30 sport har du jo et gedigent rom under solsenga - det er den eneste fordelen med denne løsningen slik jeg ser det.

Redigert av Swande (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

Ser Bavaria har utstyrt en 33 Sport HT med Mercuiser Axius

 

Er verftet endelig i ferd med tilby noe annet enn bare Svensk "kvalitet"

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...