Jump to content

Bavaria 33 og 37 sport imponerte meg


camilie

Recommended Posts

lite hyggelig lesing for de som selger båtene, alle ombord var våte etter en liten tur i middelhavet i 5m/s vind, sjøen slår over baugen.

Kjøp heller en båt med gode sjøegenskaper,det er mye bra båter i den klassen.

 

Forsiktig nu, Havmann!

 

Her inne i denne tråden var det jo så:

 

fantastisk deilig...

 

...og så:

 

fantastisk flott...

 

...helt fram til du kom med din posting!

Link to post
Share on other sites

Flott å se at Douro fortsatt sammen med et par andre medlemmer er mere interessert i meg som person enn saken...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Les testen av Bavaria 33/37 i Båtliv lite hyggelig lesing for de som selger båtene,

Er det denne testen fra Båtliv du henviser til? Jeg har ikke lest den og kommer neppe til å gjøre det siden denne båttypen ikke er min interesse..

 

Bavaria 37 og 33 er blant høstens hotteste nyheter Båtliv har prøvekjørt begge modellene, og tyskerne skuffer ikke. Disse to nesten like familiebåtene byr på mer enn hyggeturer.

 

Det eneste jeg har kommentert er at Bavaria har introdusert axius på en 33 foter, og det faller åpnebart enkelte tungt for brystet... men nok om det nå

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Les testen av Bavaria 33/37 i Båtliv lite hyggelig lesing for de som selger båtene, alle ombord var våte etter en liten tur i middelhavet i 5m/s vind, sjøen slår over baugen. :confused:

Kjøp heller en båt med gode sjøegenskaper, det er mye bra båter i den klassen.

Kan vi ha lest samme test?? Husker bare skryt, slik ingressen som Sydvesten har sakset, viser. Det eneste negative var vel det du trekker fram. Selvsagt ikke bra nok, men det var da langt fra hele bildet.

 

Båtmagasinet har også testet 33 foteren nylig og der er det også stort sett også bare skryt å lese

 

Sjøegenskapene, er jo en av de positive sidene som går igjen i tester av Bavaria motorbåter opp gjennom.

Redigert av Swande (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det er fantastisk deilig å se at den samme positve og hyggelige tonen fra medlemmene også holdes i hevd i motorbåttrådene som omhandler Bavaria og ikke bare i seilbåttrådene. Det bidrar til å styrke dette forumet.. :wink:

 

Dette var din første posting i denne tråden! Ikke skjønner jeg hvordan disse argumentene kan ha noe som helst verdi for tråd-starter. Dette er kun troll posting av en som er veldig frustrert pga visse innlegg anngående bavaria seilbåter. Noe som igjen ikke har noe med denne tråden å gjøre.

 

Så det å påstå dette her, etter å ha skrevet ovenstående er vel ikke helt rikltig! Men nå angriper jeg vel kanskje person i stedet for sak igjen, eller hva???

 

Det eneste jeg har kommentert er at Bavaria har introdusert axius på en 33 foter, og det faller åpnebart enkelte tungt for brystet... men nok om det nå
Redigert av Nøtterøy (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Dette var din første posting i denne tråden! Ikke skjønner jeg hvordan disse argumentene kan ha noe som helst verdi for tråd-starter.

De har vel like stor verdi som det svaret du ga tenker jeg... Jeg bare kommenterte den hyggelige tonen som var i tråden da jeg skrev mitt innlegg i september i år, det siste jeg skrev relaterer seg til det jeg la inn om axius i 33 sport HT, men det var muligens litt vanskelig å forstå for deg... så da understreker jeg det med dette svaret..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

De har vel like stor verdi som det svaret du ga tenker jeg... Jeg bare kommenterte den hyggelige tonen som var i tråden da jeg skrev mitt innlegg i september i år, det siste jeg skrev relaterer seg til det jeg la inn om axius i 33 sport HT, men det var muligens litt vanskelig å forstå for deg... så da understreker jeg det med dette svaret..

 

Min utheving!

 

Sitat: (Sydvesten @ 15.09.07 16:12)

Det er fantastisk deilig å se at den samme positve og hyggelige tonen fra medlemmene også holdes i hevd i motorbåttrådene som omhandler Bavaria og ikke bare i seilbåttrådene. Det bidrar til å styrke dette forumet..

 

Så du vil påstå at du finner omtale av Bavaria som positiv og hyggelig i diverse seilbåt tråder?? Med all respekt å melde Sydvesten, men ærlig talt........

 

Ditt innlegg i September var ironisk, noe alle forstår, og ja, jeg tillegger deg sikkert en mening som du nå fornekter, men jeg gjør det alikevel!!

 

Men, dette inlegget har vel enda mindre verdi enn mitt forrige, sett meg på ignorer listen din da vet du. Den begynner vel kanskje å bli rimelig stor etterhvert!

Link to post
Share on other sites

:lol: kanskje noen har så mange på ignorerlisten at det blir vanskelig for dem å få noen sammenheng i trådene.¨

 

Men tilbake til temaet i tråden.

Jeg er helt enig med trådstarter i at dette er fine båter med god plass og gode løsninger. Men også jeg synes å huske at jeg leste om relativt dårlige sjøegenskaper med mye vannsprut. Hvordan de er på sjøen må jo også være en viktig faktor ved valg av båt, så en prøvekjøring i litt ruskete vær kan være smart for dem som er interesserte.

Link to post
Share on other sites

Nå er det lenge siden jeg leste testen av 33", men mener å huske at det var èn bølge som kom over båten. Både 25" og 27" har fått meget god omtale av sjøegenskapene i flere forskjellige båtmagasiner. (Ja, jeg vet det ikke er samme båt. Men litt erfaring har de altså å bygge på.)

mvh Knut Erik

Link to post
Share on other sites

Jeg har aldri vært ombord i en Bavaria, ikk seil, ikke motor, men har ligget ved siden av noen få i løpet av sesongen 07.

 

Jeg lå ved siden av en seilbåt Bavaria 30 foter....den syns jeg faktisk var nesten imponenrende stor. Min var litt lengre, uten båttypesammenligning forøvrig, men den så virkelig romslig ut. Litt krapp avslutning akter, med litt liten uteplass, men tydelig var det her vektlagt romslighet i kabinene/innvendig.

 

Jeg lå også ved siden av en Bavaria motorbåt, tror det var en 30 foter. Det var en familie med ett lite barn ombord. De hadde virkelig store problemer med å ta seg ut av båten og på land, for det virket umulig å ta seg opp til et lite og smalt dollbord for derved å kunne komme iland. De måtte bruke luka på fordekket. Vel, pappaen prøvde jo så godt han kunne å balansere med ungen på armen.........men jeg må si denne båten imponerte meg definitivt ikke.

Link to post
Share on other sites

Men også jeg synes å huske at jeg leste om relativt dårlige sjøegenskaper med mye vannsprut. Hvordan de er på sjøen må jo også være en viktig faktor ved valg av båt, så en prøvekjøring i litt ruskete vær kan være smart for dem som er interesserte.

Helt enig - sjøegenskaper er vel den viktigste egenskapen på en båt, og her får Bavaria gode skussmåle i alle tester jeg har lest. MEN det er påpekt i denne testen at 33 foteren ikke går helt tørt. Det har forsåvidt ingenting med sjøegenskaper å gjøre. Har kjørt mange av båtene i samme segment (planende båter rundt 30 fot) og det er jammen meg ikke bare Bavaria som spruter litt! Har kjørt min egen båt i ganske frisk sjø uten kalesje og har til gode å bli våt - men noen dråper og sjøråk blir det jo.

 

Jeg har aldri vært ombord i en Bavaria, ikk seil, ikke motor, men har ligget ved siden av noen få i løpet av sesongen 07.

 

Jeg lå også ved siden av en Bavaria motorbåt, tror det var en 30 foter. Det var en familie med ett lite barn ombord. De hadde virkelig store problemer med å ta seg ut av båten og på land, for det virket umulig å ta seg opp til et lite og smalt dollbord for derved å kunne komme iland. De måtte bruke luka på fordekket. Vel, pappaen prøvde jo så godt han kunne å balansere med ungen på armen.........men jeg må si denne båten imponerte meg definitivt ikke.

Da vil jeg anbefale deg å ta deg en tur ombord. Dollbordene på Bavaria 29 og 30 er vel så brede som f.eks. Joda 290, Nor Star 290, Nidelv 300, Baltic 29 osv. I tillegg skråner de litt innover - det gjør de ikke på noen av de andre. Det eneste ankepunktet er at også kryssholt kunne vært skrånene utover.

 

Men i eksempelet ditt må det å balansere med en baby ha vært problemet - ikke primært dollbordene.

 

I sammenligning med f.eks. Nor Star 290 er Bavariaen betydelig enklere å komme ut på dollbordene. På Nor Staren er det direkte farlig å gå fra badeplattform og ut på dollbordet f.eks.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...