Jump to content

Forslag på kjapp seilbåt ønskes


toro

Recommended Posts

X-båtene er artige, men en First 31.7 eller 34.7)(36,7) er noe som bør vurderes. Bavaria 35 Match er også kanonbra. Dufour 34 som

Enzo har er en Performace-cruiser som også er bra. Arcona er også en kandidat.

 

Er du etter en racer finnes det mange valg. Ønsker du og vinne regattaer, ville jeg kanske sett på andre båter som du kan

seile opp til ditt LYS-tall. Ta f eks Bavaria 36/38 med frisert kjøl,foldeprop gode seil og godt mannskap.

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Hei,

Det er vesentlig forskjell å komme først inn til mål, eller vinne regattaen? En kan vinne en regatta med lavt LYS tall også.

 

 

ellers er vel en X362 Sport, First 36.7, First 40.7 muligens innenfor rekkevidde på 900.000

vi har en First 36.7 med på tisdagsseglingarna

 

hun er alltid först över linjen.........men alltid sist eller nest sist efter omräkningen....tror kansje att hun fått för högt LYS-tal

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

hun er alltid först över linjen.........men alltid sist eller nest sist efter omräkningen....tror kansje att hun fått för högt LYS-tal

 

Du skal kunne seile den også Gunga. Veldig mange "raske" seilere trenger mye manskap for å kunne seile opp mot LYS-tallet.

 

 

Da er det litt annet med en Najad 371 hvor du kan sette den på autopilot og nippe til champ og fortsatt vinne :lol::lol:

Redigert av baatsman (see edit history)

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Kan være at de er lettere å selge igjen (hvis du møter på sånne som meg...)

 

Express, X-99, 31.7, 34.7 og 40.7 hadde vel egne klasser i Færdern. Der krevdes det min. 10 båter av samme type for å få egen klasse. I Hollendern var kravet mindre, uten at jeg husker tallet.

Seilerhilsen fra Kosmix!

Logg og blogg: x79.blogspot.com

Twitter: Følg meg her!

 

explaining.gif

Link to post
Share on other sites

Er det slik at båter som har en egen klasse f.eks 31,7 holder seg bedre i pris?

Min erfaring er at en stor og aktiv klasse tilsier høyere annenhåndsverdi. Ta f.eks Express og sammenlikn med J/24, Maxi Racer og FC8, så vil du se at Expressen har holdt høyere bruktpriser her hjemme, uten at byggekvaliteten egentlig skulle tilsi det. Det er også morsommere, men ofte mer krevende å seile entype enn å seile LYS.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...