Jump to content

Ny værportal


Sira

Recommended Posts

Bygger på de samme data og tekstvarslene som gamle met.no, men legger i tillegg inn en del nye data slik jeg har forstått det.

 

 

Det er nok ikke helt riktig. Det som blir presentert på met.no er bearbeidet av en meteorolog, mens det som Yr.no presenterer er data-genererte varsler. Yr skal utvikles videre så det kommer mange godbiter i nærmeste fremtid for oss båtfolk!

Senior-du er min helt!

Link to post
Share on other sites

Det er nok ikke helt riktig. Det som blir presentert på met.no er bearbeidet av en meteorolog, mens det som Yr.no presenterer er data-genererte varsler. Yr skal utvikles videre så det kommer mange godbiter i nærmeste fremtid for oss båtfolk!

Jeg var nok uklar. Det jeg mente var akkurat det samme som deg, nemlig at YR.no består av datagenerert værvarsel som grunnlag for symboler og tall, men også suplert med tekstvarsel fra met.no som er lagt over symbolmeldingene. Altså nye datavarsler kombinert med det gamle tekstvarselet

Link to post
Share on other sites

Jeg var nok uklar. Det jeg mente var akkurat det samme som deg, nemlig at YR.no består av datagenerert værvarsel som grunnlag for symboler og tall, men også suplert med tekstvarsel fra met.no som er lagt over symbolmeldingene. Altså nye datavarsler kombinert med det gamle tekstvarselet

 

Bare for å få det helt riktig:

Nå er det sånn at all data til Yr.no og met.no blir produsert og tilrettelagt av Meteorologisk institutt, men at samarbeidet med NRK gjør at Yr blir kanalisert gjennom en egen felles værportal for NRK og met.no. På sikt vil met.no sin værside opphøre, og alle varsler vil bli kanalisert gjennom Yr. Alle tjenestene er, og skal være gratis, så her får vi alle noe igjen for skattepengene/lisenspengene :smiley:

Senior-du er min helt!

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

I dag fant jeg en utrolig koslig side om været i Sandefjord. Det er "bao", vår egen musikk-mester under Hortenstreffet som står bak siden. Man blir satt i stemning av koslig pianomusikk som også Bjørn står bak.

Siden finner du HER.

 

Han skriver at siden enda ikke er helt ferdig, men den har allerede egen værstasjon og webkamera. Og et knippe fin musikk som er verdt å høre på.

 

Anbefales!


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Og her er enda en værstasjon (på sørlandet).

Stasjonen er stasjonert på Kvarstein som er 10 minutter nord for kristiansand.

Har dessverre ikke utsikt mot havet, men ser da otra som renner ut i havet :-)

 

Her er linken til værstasjonen min.

 

Jeg skal få laget en bedre side, men denne oppsummerer det meste :-)

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Det er nok ikke helt riktig. Det som blir presentert på met.no er bearbeidet av en meteorolog, mens det som Yr.no presenterer er data-genererte varsler. Yr skal utvikles videre så det kommer mange godbiter i nærmeste fremtid for oss båtfolk!

 

La oss da håpe på at de klarer å generere riktig temp varsler etterhvert. :wink:

Redigert av Contraband (see edit history)

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...