Sira Startet 19.September.2007 Del på Facebook Startet 19.September.2007 En ny værportal åpnet idag. Ser veldig fin ut.Sjekk her Sitér dette innlegget Samme hvor jeg er , bare jeg er i båten Link to post
Hansi Svart 19.September.2007 Del på Facebook Svart 19.September.2007 Ny og ny. Betaversjon har vært tilgjengelig siden i sommer. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 19.September.2007 Del på Facebook Svart 19.September.2007 Jeg har brukt denne i sommer ! Svært pålitelig ! Har skrevet om den tidligere ! Det er Meteoroligisk Institutt sin ! Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 19.September.2007 Del på Facebook Svart 19.September.2007 Den er ikke bedre enn met. Melder jo like stykt vær.... Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Worry II Svart 19.September.2007 Del på Facebook Svart 19.September.2007 (redigert) Jo men dette er vær som regnes ut av datamaskiner, ikke av menneskers erfaring ! Jeg har faktisk mer tro på det ! Været er like dårlig, da !! Redigert 19.September.2007 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
jo_no Svart 19.September.2007 Del på Facebook Svart 19.September.2007 Saken er at nå for tiden kan en ikke lenger stole på at værmeldingen er feil slik man kunne i gamle dager... :lol: Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 19.September.2007 Del på Facebook Svart 19.September.2007 Du kan spørre meg om været. Jeg spådde været for juli, mest regn. Jeg fikk rett opp mot 100 % Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Ben Sin Svart 19.September.2007 Del på Facebook Svart 19.September.2007 yr.no har meldt ALT for mye riktig i sommer. Det blir sikkert en fin vinter.... Ben Sin Sitér dette innlegget Link to post
Victora III Svart 19.September.2007 Del på Facebook Svart 19.September.2007 var vel en annen tråd tidligere på denne YR.no. Bygger på de samme data og tekstvarslene som gamle met.no, men legger i tillegg inn en del nye data slik jeg har forstått det. I tillegg er jo grafikken kjempeflott. Absolutt spennende sider! Sitér dette innlegget Link to post
Spinner Svart 19.September.2007 Del på Facebook Svart 19.September.2007 Bygger på de samme data og tekstvarslene som gamle met.no, men legger i tillegg inn en del nye data slik jeg har forstått det. Det er nok ikke helt riktig. Det som blir presentert på met.no er bearbeidet av en meteorolog, mens det som Yr.no presenterer er data-genererte varsler. Yr skal utvikles videre så det kommer mange godbiter i nærmeste fremtid for oss båtfolk! Sitér dette innlegget Senior-du er min helt! Link to post
Victora III Svart 19.September.2007 Del på Facebook Svart 19.September.2007 Det er nok ikke helt riktig. Det som blir presentert på met.no er bearbeidet av en meteorolog, mens det som Yr.no presenterer er data-genererte varsler. Yr skal utvikles videre så det kommer mange godbiter i nærmeste fremtid for oss båtfolk! Jeg var nok uklar. Det jeg mente var akkurat det samme som deg, nemlig at YR.no består av datagenerert værvarsel som grunnlag for symboler og tall, men også suplert med tekstvarsel fra met.no som er lagt over symbolmeldingene. Altså nye datavarsler kombinert med det gamle tekstvarselet Sitér dette innlegget Link to post
Spinner Svart 19.September.2007 Del på Facebook Svart 19.September.2007 Jeg var nok uklar. Det jeg mente var akkurat det samme som deg, nemlig at YR.no består av datagenerert værvarsel som grunnlag for symboler og tall, men også suplert med tekstvarsel fra met.no som er lagt over symbolmeldingene. Altså nye datavarsler kombinert med det gamle tekstvarselet Bare for å få det helt riktig: Nå er det sånn at all data til Yr.no og met.no blir produsert og tilrettelagt av Meteorologisk institutt, men at samarbeidet med NRK gjør at Yr blir kanalisert gjennom en egen felles værportal for NRK og met.no. På sikt vil met.no sin værside opphøre, og alle varsler vil bli kanalisert gjennom Yr. Alle tjenestene er, og skal være gratis, så her får vi alle noe igjen for skattepengene/lisenspengene Sitér dette innlegget Senior-du er min helt! Link to post
Hansi Svart 19.September.2007 Del på Facebook Svart 19.September.2007 Alle tjenestene er, og skal være gratis, så her får vi alle noe igjen for skattepengene/lisenspengene Ja og bra er det for tv programmene er ikke mye å skryte av. Sitér dette innlegget Link to post
Spinner Svart 19.September.2007 Del på Facebook Svart 19.September.2007 Ja og bra er det for tv programmene er ikke mye å skryte av. :lol: Sitér dette innlegget Senior-du er min helt! Link to post
froesak Svart 20.September.2007 Del på Facebook Svart 20.September.2007 Det sikreste værtegnet er att hvis kua går på snøen st.hans blir det sen vår. Sitér dette innlegget Link to post
Bützfleth Svart 20.September.2007 Del på Facebook Svart 20.September.2007 Du kan spørre meg om været. Jeg spådde været for juli, mest regn. Jeg fikk rett opp mot 100 % Etter det jeg har lest så kan du faktisk ha rett. Sjangsen for at en meningmann gjetter rett vær for dagen etter er noe slikt som 86% mot de proffe (yr.no osv) som har ca 82% rett. Sitér dette innlegget Link to post
Spinner Svart 20.September.2007 Del på Facebook Svart 20.September.2007 Etter det jeg har lest så kan du faktisk ha rett. Sjangsen for at en meningmann gjetter rett vær for dagen etter er noe slikt som 86% mot de proffe (yr.no osv) som har ca 82% rett. Det har du nok lest i Donald... Sitér dette innlegget Senior-du er min helt! Link to post
ok67 Svart 20.September.2007 Del på Facebook Svart 20.September.2007 Det sikreste værvarslet er å spå samme vær i morgen som det er i dag, konsekvent. Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 20.September.2007 Del på Facebook Svart 20.September.2007 Jeg tviholder fremdeles på denne, slår aldri feil: Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 22.November.2007 Del på Facebook Svart 22.November.2007 I dag fant jeg en utrolig koslig side om været i Sandefjord. Det er "bao", vår egen musikk-mester under Hortenstreffet som står bak siden. Man blir satt i stemning av koslig pianomusikk som også Bjørn står bak. Siden finner du HER. Han skriver at siden enda ikke er helt ferdig, men den har allerede egen værstasjon og webkamera. Og et knippe fin musikk som er verdt å høre på. Anbefales! Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
roaldbj Svart 22.November.2007 Del på Facebook Svart 22.November.2007 Enig Astor. Det flotte er at hjemmesiden til bao med musikk kan stå på mens vi leser på Båtplassen. Jeg har ikke funnet ut hvilke komposisjoner han spiller. Men spillingen er førsteklasses. Har hørt på den en god stund nå. Han er en eminent pianospiller - dersom det er han som spiler. Sitér dette innlegget Link to post
oddgeir Svart 22.November.2007 Del på Facebook Svart 22.November.2007 As time goes by, fra filmen Casablanca. (Play it again Sam) Sitér dette innlegget "hvis vannlinje er det viktigste.... kjøp en tømmerstokk" (Lano2) Link to post
Ulv I Svart 23.November.2007 Del på Facebook Svart 23.November.2007 Og her er enda en værstasjon (på sørlandet). Stasjonen er stasjonert på Kvarstein som er 10 minutter nord for kristiansand. Har dessverre ikke utsikt mot havet, men ser da otra som renner ut i havet :-) Her er linken til værstasjonen min. Jeg skal få laget en bedre side, men denne oppsummerer det meste :-) Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
CB. Svart 23.November.2007 Del på Facebook Svart 23.November.2007 (redigert) Det er nok ikke helt riktig. Det som blir presentert på met.no er bearbeidet av en meteorolog, mens det som Yr.no presenterer er data-genererte varsler. Yr skal utvikles videre så det kommer mange godbiter i nærmeste fremtid for oss båtfolk! La oss da håpe på at de klarer å generere riktig temp varsler etterhvert. Redigert 23.November.2007 av Contraband (see edit history) Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
jo_no Svart 23.November.2007 Del på Facebook Svart 23.November.2007 Bruker Firefox Forecastfox Enhanced Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.