Jump to content

hvor kan jeg ta båtførerprøven i ålesund?


Noflow

Recommended Posts

Hei

 

*hosthost* må ta denne selv også *hosthost*

Noen som vet hvordan dette virker? og om det er en grei måte?

http://www.fumr.no/webxec/mysoft/kurs.asp?...24980&avd=4

Redigert av KenBjork (see edit history)
Link to post
Share on other sites

om du ser linken min i forje innlegg..

så sendte jeg noen spørsmål til de, svar:

Hei og takk for henvendelsen din!

Vedlagt finner du mer informasjon og påmeldingsskjema.

Vi har for øvrig veldig gode erfaringer med båtførerkurset på nett. Alt materiale du trenger undervegs ligger tilgjengelig hele tiden, og du kan gjenta øvingsoppgaver og i det hele tatt bevege deg fram og tilbake i kurset som du måtte ønske det. Det er også eget brukerforum der du kan legge inn spørsmål og diskutere med både veileder og andre deltakere. Du kan ta den tiden du trenger, du har nemlig tilgang i inntil 1 år etter oppstart og du kan ta eksamen når du måtte ønske det. Det er flere godkjente testsenter i nærheten der du kan avlegge eksamen, bla. Folkeuniversitetet både i Molde og Kristiansund.

 

Med vennlig hilsen

 

**** *******

 

Så slik jeg da forstår det, så når man kommer til eksamen så må man reise til ett testsenter/skole.. i nærheten å ta prøven.

Redigert av KenBjork (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ålesund seilskole kjører kurs. http://www.alesund-seilskole.no/wip4/ . Jeg har liten tro på at nettbasert/brevkurs gir like god uttelling som

Klasseromsundervisning. Her får du diskutere og utveksle erfaring med likesinnede. Lærer er til stede og rettleier. Det dukker alltid opp problem-

stillinger utenom det som står i læreboka. Du få svar der og da. På mange av disse kursa er det også en praksiskveld. Lykke til.

Link to post
Share on other sites

..... På mange av disse kursa er det også en praksiskveld. .....

 

Det er ikke mange båtskoler som arrangerer praksisturer som en del av båtførerkurset. Såvidt jeg kan se av hjemmesidene har også den omtalte skolen i Ålesund et rent klasseromskurs.

 

Baatskolen POSEIDON er en av de få som har satset på ordentlige praksisturer i alle sine båtførerkurs - turene går med en isbrytende redningskrysser som inntil nylig var hjemmehørende i Ålesund . . . .

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

  • 3 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...