Heba Startet 24.September.2007 Del på Facebook Startet 24.September.2007 Hei! Har en 2000-modell Mariner 90 hk 4t. Skiftet giroljen i går, og oppdaget at oljen var hvitere enn normalt, noe som vel indikerer vannlekasje. Byttet til ny olje og smurt opp propellakslingen ekstra godt. Det jeg lurer på er hvor alvorlig dette er. Kan jeg kjøre med den nye olja neste sesong og se om ting blir bedre? Kan det hele gå over av seg selv hvis det kun er snakk om en liten lekkasje?? Synes det er litt tidlig med overhaling av girhuset etter kun 6 år - er vant med Yamaha.. Takknemlig for svar! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Honduras Svart 24.September.2007 Del på Facebook Svart 24.September.2007 Det er som regel pakningene rundt oljeskruene som slipper inn vann. Bytter du dem hver gang du skifter olje? Bytt pakninger, fyll på ny olje, og sjekk oljen etter ett par driftstimer til neste år. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor Link to post Share on other sites More sharing options...
Heba Svart 24.September.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.September.2007 Har byttet dem hver gang, ja. Men det kan selvsagt ha kommet noe dritt mellom skrue og pakning. Dumt å sette motoren på verksted hvis det er så enkelt som det! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.