Jump to content

Slipper du kvinnfolk til bak rattet i båten din ?

regina_nei_takk

Slipper du kvinnfolk til bak rattet i båten din ?  

260 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Det er jo en enorm sikkerhetsgevinst at minst to av dem ombord kan og er komfortabel med å kjøre/seile båten.

Jeg knakk en gang fiskestangen da sluken for n'te gang satt fast og jeg glemte jeg hadde skiftet til tykkere gøtt - hadde en halv meter fiskestangtupp stikkenge ut fra øyet mens blodet silte. Vanskelig å se og vanskelig ikke å besvime, fint at en annen da tok roret. For øvrig gikk det fint med øyet, bare litt sying måtte til.

Far til en venn fra barndommen døde i båten. De lå på svai, mor visste intet om å starte eller seile båten og de ble værende der flere timer til noen kom forbi.

Så, selvsagt, selvsagt, enten det er kvinnfolk eller mannfolk man er med i båten, flere enn en selv må kunne behandle den.

Noe annet er at det her i båten som i mange andre er far som styrer mest hvis begge er våkne, som derigjennom får mest erfaring og som da tar seg av litt plundrete inntillegging e.l. Det ville jo også vært utrolig kjedelig om jeg skulle vært lenket til rattet/rorpinnen hele tiden. Kort og godt både fint og fornuftig å dele på oppgavene. :smiley:

Hei,

Vet ikke hva som var hensikten med innlegget, men jeg har en paralell. Ved Norsk Jernverk i Mo i Rana brukes det lokomotiver for å frakte jern og andre ting rundt på området. Det ble ødelagt ca 2 porter/bommer pr mnd. Disse ble regelrett kjørt ned. Så ble det plutseig vanlig at jenter begyndte å kjøre disse svære lokomotivene. Og etterhvert var det ikke noe stas for gutta når jentene klarte det like bra, så til slutt var dety bare jenter som kjørte. Etter noen mfå måneder var det helt unntaksvis at noe ble kjørt i stykker :wink:

Heisan. Det må jo regnes som et viktig sikkerhetstiltak at flest mulig kan håndtere båten. Jeg forsøker etter beste evne å skape motivasjon for at fruen også skal kunne gjøre det meste. Særlig siden det kun er vi to som er ute, og det er ikke gitt at jeg alltid kan gjøre det som trengs. Noe så enkelt som hva om jeg faller over bord. Da vil jeg gjerne at hun skal være så vant og trygg på båten at det er mulig å legge til rette for at jeg skal kunne komme ombord igjen.

Ifølge Aleksander L. Kielland er Jæren stedet for viderekomne turister.

Selvsakt gjør jeg det.... Kunsten er bare å få henne til å ville gjøre det.

thumbsup.gifthumbsup.gifthumbsup.gif

Ja, jeg kan godt ta roret (og styringen ellers :wink: ), men har ingen problem med å la mannen være skipper på skøyta.

043.gif043.gif043.gif

Når jeg tenker meg om har jeg ikke hatt kvinnfolk ombord i båten i det hele tatt...... :fishing:

044.gif032.gif

Det er jo en enorm sikkerhetsgevinst at minst to av dem ombord kan og er komfortabel med å kjøre/seile båten.

Det er vel her hele poenget ligger tror jeg. Hos oss vil jeg at alle skal kunne ta båten. Har statet med ungene også nå. :wink:

Og Fruen skal også bli med på D5L!!!

Redigert av Bützfleth (see edit history)

Snodig problemstilling - og vel noe mannsjåvinistisk. Båten din..? Om det ikke er banken sin så er det, i alle fall i en familiesammenheng, gjerne begge som eier den eller betaler på lånet. Det samme gjelder vel også bil, og der er det en selvfølge av begge bruker bilen. Det samme bør gjelde også båt. Men "kapteinsyndromet" sitter nok hardt i...

Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...