regina_nei_takk Startet 24.September.2007 Link til dette innlegget Startet 24.September.2007 (redigert) Slipper du kvinnfolk til bak rattet i båten din ? Redigert 24.September.2007 av regina_nei_takk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 24.September.2007 Link til dette innlegget Svart 24.September.2007 Siden du startet denne, så antar eg at "han" ikkje slipper deg til. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Mulligan Svart 24.September.2007 Link til dette innlegget Svart 24.September.2007 Ratt er for pyser. Sitér dette innlegget Link to post
blacki Svart 24.September.2007 Link til dette innlegget Svart 24.September.2007 (redigert) Slipper til alle som er kompetente! Om det er kvinnfolk eller andre blir for meg en dustete måte fremstile det på! ;) Redigert 24.September.2007 av blacki (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hebbe Svart 24.September.2007 Link til dette innlegget Svart 24.September.2007 Selvsakt gjør jeg det.... Kunsten er bare å få henne til å ville gjøre det. Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Astor Svart 24.September.2007 Link til dette innlegget Svart 24.September.2007 Fruen styrer mens jeg gjør det nødvendige på skipets lille rom. Ellers har hun prøvd å ta Astor inn i båsen som gikk uten problemer. Men hun vil helst ikke ta roret. Så det er jeg og "Robert" som oftest har rorvakt ombord. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Sande (exSkjælø) Svart 24.September.2007 Link til dette innlegget Svart 24.September.2007 Ja, jeg kan godt ta roret (og styringen ellers ), men har ingen problem med å la mannen være skipper på skøyta. Sitér dette innlegget Sandefjords hjemmeside Mvh Lena Link to post
Anonym Svart 24.September.2007 Link til dette innlegget Svart 24.September.2007 Jeg overlater gjerne roret til stort sett hvem som helst, men er alltid på vakt selv med mindre det er noen med solid erfaring som står til rors. Det er praktisk å kunne lage mat og sånt mens noen andre tar styringen, jeg har jo forsåvidt full oversikt også fra byssa :) Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 24.September.2007 Link til dette innlegget Svart 24.September.2007 Jada hun sitter ofta til rors..........men liker ikke o sitta oppe ensam på nattseglingar......då får jag ofta sitta der, o hun ligger nere o kojjer.... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Jon-Kåre Svart 24.September.2007 Link til dette innlegget Svart 24.September.2007 Selvsagt alt annet vil være dumhet Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Seilaren Svart 24.September.2007 Link til dette innlegget Svart 24.September.2007 Når jeg tenker meg om har jeg ikke hatt kvinnfolk ombord i båten i det hele tatt...... Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Divemaster Svart 24.September.2007 Link til dette innlegget Svart 24.September.2007 Min datter (15) tar ofte over når vi skal inn i båsen .... finmanøvrering og reversere inn (uten thruster) går svært så greit. Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Herman Svart 24.September.2007 Link til dette innlegget Svart 24.September.2007 Slipper du kvinnfolk til bak rattet i båten din ? Slipper du blondiner til foran tastaturet? Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Trond C Svart 24.September.2007 Link til dette innlegget Svart 24.September.2007 Det er jo en enorm sikkerhetsgevinst at minst to av dem ombord kan og er komfortabel med å kjøre/seile båten. Jeg knakk en gang fiskestangen da sluken for n'te gang satt fast og jeg glemte jeg hadde skiftet til tykkere gøtt - hadde en halv meter fiskestangtupp stikkenge ut fra øyet mens blodet silte. Vanskelig å se og vanskelig ikke å besvime, fint at en annen da tok roret. For øvrig gikk det fint med øyet, bare litt sying måtte til. Far til en venn fra barndommen døde i båten. De lå på svai, mor visste intet om å starte eller seile båten og de ble værende der flere timer til noen kom forbi. Så, selvsagt, selvsagt, enten det er kvinnfolk eller mannfolk man er med i båten, flere enn en selv må kunne behandle den. Noe annet er at det her i båten som i mange andre er far som styrer mest hvis begge er våkne, som derigjennom får mest erfaring og som da tar seg av litt plundrete inntillegging e.l. Det ville jo også vært utrolig kjedelig om jeg skulle vært lenket til rattet/rorpinnen hele tiden. Kort og godt både fint og fornuftig å dele på oppgavene. Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 24.September.2007 Link til dette innlegget Svart 24.September.2007 Slipper du blondiner til foran tastaturet? Min pc, hennes pc, ungene er for små til pc enda, men blir hver sin der å. Båten vår, bilen vår, vår mc. Så ja hun kjøre alle kjøretøy. Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
JRK Svart 24.September.2007 Link til dette innlegget Svart 24.September.2007 Hei, Vet ikke hva som var hensikten med innlegget, men jeg har en paralell. Ved Norsk Jernverk i Mo i Rana brukes det lokomotiver for å frakte jern og andre ting rundt på området. Det ble ødelagt ca 2 porter/bommer pr mnd. Disse ble regelrett kjørt ned. Så ble det plutseig vanlig at jenter begyndte å kjøre disse svære lokomotivene. Og etterhvert var det ikke noe stas for gutta når jentene klarte det like bra, så til slutt var dety bare jenter som kjørte. Etter noen mfå måneder var det helt unntaksvis at noe ble kjørt i stykker Sitér dette innlegget Link to post
Marina 7050 Svart 24.September.2007 Link til dette innlegget Svart 24.September.2007 Heisan. Det må jo regnes som et viktig sikkerhetstiltak at flest mulig kan håndtere båten. Jeg forsøker etter beste evne å skape motivasjon for at fruen også skal kunne gjøre det meste. Særlig siden det kun er vi to som er ute, og det er ikke gitt at jeg alltid kan gjøre det som trengs. Noe så enkelt som hva om jeg faller over bord. Da vil jeg gjerne at hun skal være så vant og trygg på båten at det er mulig å legge til rette for at jeg skal kunne komme ombord igjen. Sitér dette innlegget Ifølge Aleksander L. Kielland er Jæren stedet for viderekomne turister. Link to post
Hilmar 2 Svart 24.September.2007 Link til dette innlegget Svart 24.September.2007 Når jeg tenker meg om har jeg ikke hatt kvinnfolk ombord i båten det må du jo ordne. Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Bützfleth Svart 24.September.2007 Link til dette innlegget Svart 24.September.2007 (redigert) Selvsakt gjør jeg det.... Kunsten er bare å få henne til å ville gjøre det. Ja, jeg kan godt ta roret (og styringen ellers ), men har ingen problem med å la mannen være skipper på skøyta. Når jeg tenker meg om har jeg ikke hatt kvinnfolk ombord i båten i det hele tatt...... Det er jo en enorm sikkerhetsgevinst at minst to av dem ombord kan og er komfortabel med å kjøre/seile båten. Det er vel her hele poenget ligger tror jeg. Hos oss vil jeg at alle skal kunne ta båten. Har statet med ungene også nå. Og Fruen skal også bli med på D5L!!! Redigert 24.September.2007 av Bützfleth (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
roesok Svart 24.September.2007 Link til dette innlegget Svart 24.September.2007 Snodig problemstilling - og vel noe mannsjåvinistisk. Båten din..? Om det ikke er banken sin så er det, i alle fall i en familiesammenheng, gjerne begge som eier den eller betaler på lånet. Det samme gjelder vel også bil, og der er det en selvfølge av begge bruker bilen. Det samme bør gjelde også båt. Men "kapteinsyndromet" sitter nok hardt i... Sitér dette innlegget Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet. Link to post
avmønstret5 Svart 24.September.2007 Link til dette innlegget Svart 24.September.2007 En problemstilling som kan si noe om båtfolk og baatplassen som jeg misliker sterkt. Er det noen som tiden er gått fra? - se på årstallet , 2007!! Sitér dette innlegget Link to post
Bützfleth Svart 24.September.2007 Link til dette innlegget Svart 24.September.2007 En problemstilling som kan si noe om båtfolk og baatplassen som jeg misliker sterkt. Er det noen som tiden er gått fra? - se på årstallet , 2007!! i bordet!!! Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 24.September.2007 Link til dette innlegget Svart 24.September.2007 Spørsmålet er i beste fall sterkt ledende eller feilformulert. Sitér dette innlegget Link to post
Haarek Svart 24.September.2007 Link til dette innlegget Svart 24.September.2007 Snakk om forutintatt spørsmålsformulering Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 24.September.2007 Link til dette innlegget Svart 24.September.2007 Selvsagt slipper jeg ikke til blondinen. Er du gal ? Det blir like dumt som å ha en regjering med kvinnelig finansminister. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.