Jump to content

Hva skal dere oppgradere båten med i vinter?


Jack Sparrow

Recommended Posts

Reparere Wallas :yesnod:

Finne ut kvissleis jeg skal styre hjelpemotor fra førerplass. :confused:

Montere liten mast for plannerboard. :cool:

Montere co-pilot stol. :smash:

Nye batterier? :rolleyes:

Montere badeplattform?? :crazy:

 

Redigert:

Noe av det viktigste glemte jeg:

Montere forbruksmåler!! :cool::smash:

Redigert av Marwin (see edit history)

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Ibizaen får hydraulisk styring, skal dessuten bytte en defekt tankgiver. Vurderer også snap off løsning til rattet.

 

Jeg skal komme med en innrømmelse som jeg hadde håpet å slippe...

 

Redigert bort Innrømmelsen ble for stor.... :lol:

Redigert av Seilaren (see edit history)

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Siste vinter ble det montert:

 

Autopilot

Ankervinsj

VHF

Vindinstrumenter

Foldepropell

TV-antenne

TV

Gennakerutrustning

Ny batteribank

Skillediode

 

Så i vinter tenker jeg at jeg nøyer meg med en par avlastere i tillegg og ellers lar båten hvile under presenningen.

Vestlandskutter  Fairline

Nidelv Marex Hansvik Manzanita

Bever Oceanis 323 Zodiac, BB11,

First 40.7 NB 8700

Link to post
Share on other sites

Jeg skal ikke oppgradere noe som helst. (Trur eg)

Derimot skal jeg reparere der båten min ble påkjørt mens den lå på plassen sin.

Skader på rekke, fotlist og dekk.

Gnomen la ikke igjen hverken navn eller telefonnummer. Kun en bråte mørkeblå gelcoat.

 

Også har jeg et targabøyleprosjekt på gang.

Link to post
Share on other sites

Har ikke noen store planer. Må bytte vannkran i pentry, og muligens blir det et stereoanlegg hvis jeg klarer å få bestemt meg for høytalerløsning. Kanskje en TV dekoder også. Kunne tenkt meg å satt inn en mer moderne VHF, men da må den gamle sailor'n ut, og den sitter litt "langt inne" :wink: Kanskje en eller flere elektriske lensepumper. Muligens bytte pumpe på toalettet. Vage planer om en del andre småting også men vi får se ...

 

Bortsett fra pentrykrana er det ingenting som gjøres.

:sailing:

Link to post
Share on other sites

Skal montere en vifte i skottet mellom forskipet og motorrom for å suge ut dårlig / innestengt luft under dørken.

Det blir sansynligvis en liten 220V vifte som går når landstrømmen er tilkoblet.

 

Ellers så går jeg med planer om å legge parkett i salongen , men om det blir denne vinteren vites ikke :rolleyes:

Link to post
Share on other sites

Kommer til å se litt rart ut da den må stå over akterspeilet bak akterstaget.

 

Sånn blir det på min og. Vil også vurdere feste for radar på bøylen event på en ekstra stang for å få den godt over hodehøyde. Skal bli grei å få lanterne og antenner ut av veien i cockpit. Tenkte ha det slik at bøylen kan brukes til støtte for masten under vinteropplag også.

Link to post
Share on other sites

Å herregud - at du spør :eek: Det samme som jeg skulle hatt gjort sist vinter.

Neida - ikke helt. Jeg har fått liv i motoren igjen - og bare det burde jo være nok. Ellers er ny pulpit (som jeg kjøpte av Bastard) på plass, ankervinsj er montert. Pentry er bygget om (men Wallasen ikke ferdig koblet ennå), nytt garderobeskap er (nesten helt) ferdig. Ekkoloddgiver er montert - selve loddet monteres og kobles i vinter. Ny el-dass skal på plass, noe av forpiggen skal bli utvidet WC/bad (stor ombyggingsjobb med glasspartier ++). Varmer skal monteres. Ny dobbelt styrestol (som kan snues 90 grader) skal lages og monteres. Targabøylen (som jeg kjøpte av Sira) er bygget om og skal monteres - oppå her skal horn, topplanterne, vimpelmast og litt snacks monteres. Davitene ("hjemmelagede") mangler bare finish og beslag, så skal disse monteres.

 

Da tenker jeg vi snakker 2015 eller no' sånt jeg, så lista er foreløpig ikke lenger.

 

mvh tuffff

Link to post
Share on other sites

Kunne tenkt meg å satt inn en mer moderne VHF, men da må den gamle sailor'n ut, og den sitter litt "langt inne" :wink::sailing:

 

Jeg telte også på knappene når den gamle sailorn ble byttet ut. Syntes i dag det er mer hensiktsmessig med en ny radio med dsc-oppkall.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Ny motor, aksling og propell - hvis jeg tør........det blir sannsynligvis Sabb Iveco

Nytt kjøleskap

Nye kloakkslanger/rense septiktank for evt. fast slam, evt. nytt toalett

Ny spring pentry

Fjerne gammel lakk, ha på ny, på treverk

Overhale kalesje

Få gammel Eberspächer varmer til å varme alltid og ikke bare når den vil

Så får jeg se hvor mye av dette som faktisk blir gjort i vinter, båten skal ligge på sjøen - tenker at i alle fall det med motoren bør tas før leverandørvekstedet får vår-rushet.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...