Jump to content

Vaske plastskrog, med hva?


Reinell

Recommended Posts

Hei.

 

Jeg har også testet TCnano sitt produkt for å hindre groe på propellen. Men allerede i juni var bosset på propellen fullt av rur. Så det blir med den ene flasken. Lars H.

 

Gjorde det samme med min propell. Foreløpig er den ren og fin. Skal ligge i boblehavn i vinter, så om det blir nano neste år, gjenstår å se. Har tidligere brukt vannfast fett som også fungerte utmerket.

Link to post
Share on other sites

Det er endel opplysninger for vask av plastskrog i denne katalogen: http://www.toppfritid.no/download/kataloge...utstyr-2007.pdf , se kappittel 12 om båtpleie. Jeg har nå i et par år brukt Hempels Hard Wax Liquid som jeg har smurt på i tre lag i området over vannlinjen. Dette har ikke hindret at alger og annet har festet seg til skroget, men det har gått ganske kjapt å fjerne brunstripa med svamp. Til våren skal jeg løse denne saken med å heve vannlinja ca 10 cm.

Link to post
Share on other sites

Bare kom på en liten ide. Noen som har prøvd med dampvasker for å bli kvitt den gulbrune stripa nederst ved vannlinja?? Dette må jo være veldig skånsomt skulle en tro (?)

Hei jeg har tilgang til og har brukt en dampvasker, men gulbrune stripen må ha tøffere saker som f.eks. oxalsyre. Dvs hempel sin cleaner.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...