Jump to content

vurderer ny båt....-fraktpris


eysteind

Recommended Posts

Uansett er det useriøst av selger å ikke gidde å finne fram motornummeret. Har man rent mel i posen, kan da ikke dette være for mye forlangt? Synd at det skulle gå slik, Eystein. Du får ikke motornummeret av Båtregisteret da, hvis du kontakter dem og forklarer situasjonen? Hvis du mener det er et bra kjøp, forutsatt at motoren er som fremstilt, hadde jeg ihvertfall sjekket ut denne muligheten først, og så kontaktet selger igjen med et konkret, tidsbegrenset tilbud. Hvis motorskiftet ikke er meldt inn til Båtregisteret, noe jeg tror ofte ikke blir gjort, - kan det være at importøren kan fortelle deg om de har solgt noen ny motor til eier av båten rundt 2000/2001?

Link to post
Share on other sites

eg har personlig ikke sett båten, men fikk en fra vennetjenesten til å se på båten.

Skroget hadde en del småsår, men ikke noe alvorlig. Bunnstoffet flasset en del.

Propell og aksling viste ikke eier noen ting om. Men båten hadde en del vatn i kjølen noe eier mener var diesel fra tanken som lak. Dessuten hadde kallesje og puter en del jordslag.

Interiøret var ikke så mye å skryte av syns eg ifølge bildene eg har. Ville nok skiftet alt om eg hadde kjøpt den. Kan foressten sende deg en del bilder som eg har av båten.

 

Grunnen til at slo fra meg kjøpet var at det var så vanskelig å sjønne hva selger mente. Når eg begynte å snakke om årsmodell på motor, så syns ikke han dette var noe å snakke om. Det viktigste meinte han var at motoren gikk -og han er bilmekaniker og viste alt, se han!!

 

Da eg ba om dokumentasjon på motor sa han at tidligere eier hadde papirene. Han hadde ifølge eier hatt båten i femten år og kjente båten godt.

Da eg ringte til forrige eier, sa han at han kun hadde hatt båten i nokre veker. Og motoren viste han ingen ting om. Iallefall ikkje årmodellen. Han hadde heller aldri hatt papir på den.

og når selger ikke ville skaffe motornummer syns eg det begynte å bli litt merkelig.

 

 

Dette er noen av grunnene til at eg ikke kjøpte båten. Tok ikkje sjansen på å kjøpe noe som var så usikkert, og som eg heller ikke kunne kikke på. 30.000 er sikkert ikke å stusse på, men når du kanskje må reise 80 mil for å sjå på den med overnattinger, pluss 9.000 kroner i frakt pluss en del penger i oppussing så fant eg ut at dette ikke var den store butikken.

 

Dessuten har eg meir en nok på sollux`en å gjere før sesongen starter....

Link to post
Share on other sites

Hadde i fjor en 25' snekke med en 2001 mod. 16(17)hk Sole' diesel motor (Marinisert Mitsubishi). Siden jeg ikke kan skru noe særlig selv, var dette en perfekt motor for meg. Aldri et eneste feilslag så lenge jeg hadde båten.  :wink:

 

Denne så også HELT nymalt ut! Jeg tror det kommer av den skarpe blåfargen . Kan hende selgeren hadde rett, men uansett virker det mistenkelig når en selger ikke vil gi fra seg motornr.  :wink:

 

Legger ved et bilde tatt sensommeren i fjor, så kan du sammenligne!

Bilde

Her er et bilde av motoren som satt i sjømannen. Motoren er av samme størrelse og ifølge eier samme årsmodell som din.

Bilde

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...