Jump to content

Verksted - Holmen Motorservice - som ikke gjør noe!


Nybåt

Recommended Posts

Da burde det jo lønne seg for oss yngre å starte i dette yrket da, men vi får unngå å bli som verkstedet som er diskuterter.

 

Hvis det er så mange båter som venter i kø, hvorfor bygger ikke verkstedene ut sin virksomhet og får flere annsatte?

Redigert av C-marine (see edit history)

Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu

 

Enda en med båt lappen!

Link to post
Share on other sites

For de på Holmen hadde det kanskje vært idè å begynne å si at de har fullt opp med arbeid i flere måneder fremover, og derfor ikke tid til å begynne på båten før om så og så lenge. Istedet for å si at de skal begynne på den om et par dager, når de ikke gjør det før et halvt år senere... Da jeg etterhvert skjønte at de ga bengen i at jeg ventet dro jeg til La Sa for ø høre med dem, men de sa enkelt og greit at de ikke hadde tid før om tre måneder.

Link to post
Share on other sites

For 3 år siden hadde jeg en liten 4 hk 2 takt Yamaha påhenger til landstedsbåt som ikke startet ved sjøsetting mai/juni. Det skulle da vise seg umulig å få service før fellesferien i hele Oslofjordsområdet fordi jeg ikke hadde bestilt på forhånd. Man må jo akseptere å stille seg bakerst i køen, men likevel litt merkelig at man må bestille verkstedtid året før feilen oppstår....

Rart ikke importørene er mer opptatt av å ha et tilgjengelig servicenettverk som har kan fikse litt "øyeblikkelig hjelp" også ( når det bare er noe småtteri).

Klart verkstedene har bedre tid om vinteren, men for galt om alle feil som oppstår i båtsesongen blir synonymt med at båten må legges i vinteropplag i juni fordi man ikke får service før til vinteren.....

 

En bekjent reparerte min motor, men skeptisk til å satse på ny Yamaha etter dette.

 

Hvilke påhengsmerker har aksepbel kapasitet i Oslofjordsområdet til også å kunne fikse noe i båtsesongen ??

Redigert av salt (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det har du selvfølgelig helt rett i Bamse815, det er MC & Fritidssenteret jeg mener! Ser du holder til på Kongsberg, kjenner du til de, sånn med egen erfaring mener jeg?

 

:sailing:

 

Har bare erfaring når det gjelder MC, helt OK! Har ikke hørt noe negativt!

 

Bamse

Redigert av Bamse 815 (see edit history)

Bamse 815

Link to post
Share on other sites

Jeg har også samme negative erfaringer med dette verkstedet på Holmen.

 

Lover og lover, ingenting skjer. Aldri noen tilbakemelding. Umulig å få tak i rette vedkommende.

 

Helt håpløst, styr unna.

Hei

Dette sier mye om Volvo Penta.

Holmen var det stedet jeg hadde best erfaring med. :crazy:

Tenk deg så hvordan alle de andre stedene med skiltet på veggen ut mot sjøen er. :headbang:

mvh

giver

ALDRI MER VOLVO PENTA

Link to post
Share on other sites

Problemer med rorgjenomføring og pakkbox fikser du greit selv hvis det ikke er alt for alvorlig det kommer ikke frem av ditt innlegg hva som er problemet men hjelp og gode råd får du her på baatplassen så mitt råd er att du henter båten fortest mulig fra dette DUSTE Verkstedet og prøver og ordne dette selv.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...