Jump to content

Verksted - Holmen Motorservice - som ikke gjør noe!


Nybåt

Recommended Posts

Jeg leverte for over 2 uker siden båten min på verksted (Holmen Motorservice). (Skrev et innlegg om turen ut dit). Da hadde jeg avtalt leveringstid over en uke i forveien.

 

De skulle fixe ror-gjennomføring og "pakkboks"(?). Vel nå har jeg vært å sjekka båten et par ganger og de har ikke rørt den.

Den har ligget i havna der siden jeg leverte den. Ingen test-tur, ingen tur på land, nada.

 

Har ringt dem et par ganger, men er ingen som vet noe - "han er ikke inne", "skal ringe tilbake" osv.

 

Hva gjør man i en sånn situasjon? Jeg får jo bare hente båten å kjøre den et annet sted. Har jo vært uten båt i snart tre uker så nå må den jo snart på land. Er jo så forbanna irriterende når folk bruker opp tida mi på den måten.

Link to post
Share on other sites

quote.gif
Jeg leverte for over 2 uker siden båten min på verksted (Holmen slipp). (Skrev et innlegg om turen ut dit). Da hadde jeg avtalt leveringstid over en uke i forveien.

De skulle fixe ror-gjennomføring og "pakkboks"(?). Vel nå har jeg vært å sjekka båten et par ganger og de har ikke rørt den.
Den har ligget i havna der siden jeg leverte den. Ingen test-tur, ingen tur på land, nada.

Har ringt dem et par ganger, men er ingen som vet noe - "han er ikke inne", "skal ringe tilbake" osv.

Hva gjør man i en sånn situasjon? Jeg får jo bare hente båten å kjøre den et annet sted. Har jo vært uten båt i snart tre uker så nå må den jo snart på land. Er jo så forbanna irriterende når folk bruker opp tida mi på den måten.


Finn et annet verksted. Nå er problemet at båter ryker på land for vinteren i et vanvittig tempo. Mekanikerene løper beina av seg for å konservere før de blir ansvarlige for eventuelle frostskader. Selgers marked med andre ord. Slik er det jo også om sommeren.
Link to post
Share on other sites

Dæven - ringte dem igjen - har ikke gjort noe. Ingen forståelse. Skulle prøve å ta den innimellom!!!!

 

Og jeg kom på at det er pinadø tre - 3 - uker siden jeg leverte den. Hele september gikk.

 

Pokkers ¤#&%¤ firma

 

 

Noen som vet om et OK firma i oslo området som kan gjøre dette?????

Redigert av Nybåt (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Bytt verksted ikke noe annet å gjøre. Etter denne oppførselen fra verkstedet skulle det ikke forundre meg at de tok betaing for at du har hatt båten liggende der i 3 uker. Surre huer spør du meg

Redigert av C-marine (see edit history)

Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu

 

Enda en med båt lappen!

Link to post
Share on other sites

Pust rolig og tell til 10. Ofte er det jo slik at når man diskuterer konkrete firmaer får de til slutt beskjed om det - og da er det ikke sikkert at din båt lengre står på prioriteringslisten ved uheldige kommentarer som har falt i frustrasjon eller raseri :wink: Og da har du jo ikke kommet noe lengre i å få båten tilbake i avtalt tilstand :wink:

Link to post
Share on other sites

Pust rolig og tell til 10. Ofte er det jo slik at når man diskuterer konkrete firmaer får de til slutt beskjed om det - og da er det ikke sikkert at din båt lengre står på prioriteringslisten ved uheldige kommentarer som har falt i frustrasjon eller raseri :wink: Og da har du jo ikke kommet noe lengre i å få båten tilbake i avtalt tilstand :wink:

 

 

Vil vel heller si det er motsatt, de fleste firmaer prøver å unngå negativ omtale, jungeltelegrafens makt er stor.

Nei, gi de heller beskjed om at saken er diskutert på baatplassen, norges største forum med flere tusen medlemmer.

 

så kan du vente noen dager.. skjer det ikke noe så finn deg et annet verksted. Gjerne et som er anbefalt gjennom baatplassen.no

 

Jon

Link to post
Share on other sites

Press middelet "Båtplassen" er flitig brukt blant oss medlemmer. Har fulgt med på mange slike saker som denne vi diskuterer her. Når du nevner at det er diskutert her blir det som regel rettet opp. :lol:

Redigert av C-marine (see edit history)

Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu

 

Enda en med båt lappen!

Link to post
Share on other sites

Jeg har båten i vinteropplag hos Hero Marin på Storsand (vis-a-vis Drøbak). De driver også med diverse arbeider på båter. Gjorde noe mindre arbeid på min for et par år siden, og jeg synes servicen og utført arbeid alltid har vært bra. Det er jo ikke så langt fra der båten din ligger nå. De har "lave" timepriser også - uten at det har medført at jeg har noe å utsette på arbeidet.

Vil vel heller si det er motsatt, de fleste firmaer prøver å unngå negativ omtale, jungeltelegrafens makt er stor
Misforstå meg rett; jungeltelegrafens makt er stor. Og best resultat oppnås ofte ved fremleggelse når man har roet seg ned og fått frustrasjon og raseri ned igjen :wink: Skjønner godt at denne kjedelige situasjonen kan få blodtrykket til uante høyder
Link to post
Share on other sites

En liten oppklaring.

Firmaet heter ikke Holmen Slipp! Når man henger ut et firma, så må man i hvertfall bruke riktig navn.

 

Holmen slipp driver med båtplasser og båtopplag. Det eneste VolvoPenta verkstedet jeg kjenner til på Holmen Slipp sine arealer heter "Holmen Motorservice".

 

Sverre

Link to post
Share on other sites

Det er bra med regler, men synes man skal "passe" seg litt så man ikke blir mere katolsk enn paven! :rolleyes:

 

Til tider føles det som om det er lavere under taket her på forumet enn f.eks i vår nasjonalforsamling (Stortinget) og i diverse fjernsynsprogrammer i beste sendetid på riksdekkende kanaler, og det oppleves litt merkelig, men, men!

 

Var selv og avleverte båt i dag på verksted (på Kongsberg!) og der opplevde jeg, nesten, den motsatte situasjon. Fortalte at jeg ikke kunne hente båten før mandag til uken og det passet dem heller dårlig for de ville ta båten med en gang og få den ut igjen før helgen! Det er noe med hvordan man organiserer arbeidet på disse verkstedene også? :yesnod:

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

quote.gif
Det er bra med regler, men synes man skal "passe" seg litt så man ikke blir mere katolsk enn paven! :rolleyes:

Til tider føles det som om det er lavere under taket her på forumet enn f.eks i vår nasjonalforsamling (Stortinget) og i diverse fjernsynsprogrammer i beste sendetid på riksdekkende kanaler, og det oppleves litt merkelig, men, men!

Var selv og avleverte båt i dag på verksted (på Kongsberg!) og der opplevde jeg, nesten, den motsatte situasjon. Fortalte at jeg ikke kunne hente båten før mandag til uken og det passet dem heller dårlig for de ville ta båten med en gang og få den ut igjen før helgen! Det er noe med hvordan man organiserer arbeidet på disse verkstedene også? :yesnod:

:sailing:


Eller en sammenheng mellom tilbud og etterspørsel? Båt i Kongsberg kan umulig ha samme pågangen som på Holmen i Asker...
Link to post
Share on other sites

Siden du ligger på Holmen er det flere i nærheten: Blommenholm Motorverksted på Høvik (Solvik), Mar Tek AS på Oksenøya og Holmen Yachtværft AS i Holmenbukta - men de fleste har sikkert hendene fulle med opptak for tiden. Tror jeg kanskje ville satset på Mar Tek AS, de har jo mistet marinavirksomheten sin....

Link to post
Share on other sites

Eller en sammenheng mellom tilbud og etterspørsel? Båt i Kongsberg kan umulig ha samme pågangen som på Holmen i Asker...

 

Vel, overrasket over aktiviteten hos forhandleren på Kongsberg, MC & Motorsenteret. De forhandler bl.a. Ibiza, Morgan, Capelli, Brig og Suzumar båter, nye og brukte biler, MC, ATV, Snøscooter og tilhengere. Har også verksted for alt dette. De var tilstede både på messen på Lillestrøm og Båter i Sjøen i Sandvika. De har vist i praksis at de skjønner kundens beste og at det er i deres egen interesse at kunden er fornøyd. Dette har de også vist i oppfølgning både på service og reklamasjon - ingen dårlig attest å gi fra en krevende kunde!

Jeg kunne også kjøpt en ny Morgan lokalt (Leangbukta i Asker), men det vurderte jeg ikke en gang! Å kjøpe fra noen som ikke har verksted er uaktuelt!

 

Bor selv i nærområdet til Holmen Motorservice og har ingen erfaring med dette firmaet, men generelt vil jeg si at servicen i området er nedadgående og prisene er oppadgående så jeg har tatt min "business" lenger og lenger vekk fra "homebase" - dessverre! Dette betyr Seahorse Marina på Tjøme og MC & Motorsenteret på Kongsberg - begge anbefales!

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Holmen Motorservice er det bare å holde seg unna hvis man er avhengig av å få jobben gjort til avtalt tid. Jeg avtalte i begynnelsen av november ifjor at de skulle gjøre en 15 timers jobb for meg på Dracoen jeg hadde da. Verksmesteren lovte at det ikke var noe problem å få båten ferdig til 15.april i år, når den etter avtale med marinaen (hvor den lå i vinteropplag) skulle sjøsettes. Siden båten sto i veien for sjøsetting av andre båter, understreket jeg for Holmen-folket viktigheten av at den ble ferdig til denne datoen. Jeg regnet jo med at det skulle gå greit; en 15 timers jobb utenfor sesong burde jo la seg gjøre i løpet av nesten et halvt år. Men neida...

 

Etter mye mas fra min side, og masse unnskyldninger og bortforklaringer fra deres side, endte det med at jeg selv måtte sørge for å få båten transportert landeveien til Holmen i begynnelsen av mai. Marinaen der båten lå (i veien for andre) truet da med dagsbøter hvis ikke båten ble flyttet ASAP. Jeg måtte derfor betale for båttransport med bil.

 

Orker ikke å skrive hele historien her, med alle telefoner til verkstedet fra meg, alle unnskyldningene fra dem, og alle deres gjentatte og gjentatte garantier for at båten skulle være klar om få dager, men det hele endte nå med at båten ikke var klar før i begynnelsen av juli i år! Altså brukte de 9 måneder på å komme igang med en jobb som det tok 19 timer å gjøre, på tross av at jeg purret på dem ukentlig. I ettertid har jeg hørt fra flere personer jeg har snakket med at de ALLTID er usannsynlig trege på Holmen. Til og med et annet firma på området der anbefalte en bekjent av meg IKKE å bruke Holmen Motorservice!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...