Stein-Erik Startet 4.Oktober.2007 Link til dette innlegget Startet 4.Oktober.2007 Hei Vet dette har vært diskutert før, men det er ikke så lett å søke på AIS i forumet fordi det ikke godtar søk på ord med 3 bokstaver..... Noen som har link til AIS informasjon tilgjengelig via browser på nett? SE Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 4.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2007 Hej Stein-Erik her finner du mye ........+ ett forum för AIS http://www.orebrohamn.com/ais/ Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Nemo Svart 4.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2007 Hei. Forsøk med et søk på receiver eller transponder, da får du opp en god del om emnet. Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 4.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2007 http://www.hamntjanst.se/ais.htm http://www.2sandnessjo.no/shipplotter/index.php?id=30 Sitér dette innlegget Link to post
`MINA' Svart 4.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2007 Etter at Mons var med på redningsaksjonen i Søgneskjærgården for en tid tilbake, ble det lagt ut AIS bilder fra området rundt Søgne og Kr.sand. Jeg har søk igjennom sidene som linken over reffererer til, men kan ikke finne noen plass der AIS info fra dette området ligger ute. Noen som har en link ? Sitér dette innlegget Mvh `MINA` Link to post
Stein-Erik Svart 4.Oktober.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2007 (redigert) Hei Takker for svar - fant en helt genial link: SiiTech Web VTS Her er alt jeg lette etter! Sitter nå på jobb og følger all trafikken online i indre oslofjord! SE Redigert 4.Oktober.2007 av Stein-Erik (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
`MINA' Svart 4.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2007 - fant en helt genial link: SiiTech Web VTS Trenger ikke noen annen link nå nei ! Denne var fin Sitér dette innlegget Mvh `MINA` Link to post
SveinHa Svart 4.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2007 Denne var fin Jepp. Litt festlig å zoome L A N G T ut og se hvilke områder AIS er utbredt... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Link to post
Nemo Svart 4.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2007 Denne linkenvar god og den kom fort med oppdatering. Sitér dette innlegget Link to post
NOR_Gandsfjord Svart 4.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2007 Har utsikt fra Tananger mot Feistein fyr her fra jobben, og kan bekrefte at den operer i sann tid ja - kan se tre av båtene fra websiden ute på sjøen akkurat nå. Sitér dette innlegget S/Y Surprise Link to post
Hansi Svart 4.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2007 (redigert) Kjempefin link. Kan til og med følge losbåten i Langesund. Redigert 4.Oktober.2007 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 4.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2007 Utrolig bra! Noe av det beste hittil. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
roaldbj Svart 4.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2007 Fant båten min med en gang i Son via denne lenken i posisjon 59°31.563'N Longitude 10°41.219'E , MMSI 257550090 Jeg har ikke vært borte i den lenken tidligere Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 4.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2007 Denne var bra! Noen som vet om den kan oppdatere automatisk med jevne intervaller? Sitér dette innlegget Link to post
`MINA' Svart 4.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2007 Noen som vet om den kan oppdatere automatisk med jevne intervaller? Får heller ikke dette til. Men mener at det finnes en tilleggsmodul til Firefox som kan lastes ned som tar seg av dette. Sitér dette innlegget Mvh `MINA` Link to post
roaldbj Svart 4.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2007 Er det noen som har satt seg inn i hvilke basestasjoner/andre stasjoner programmet benytter seg av for å lese AIS-senderne? Sitér dette innlegget Link to post
C-marine Svart 4.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2007 Sjekk ut www.smp.no det er en ganske god side for AIS. Se på høyere side av siden. Sitér dette innlegget Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu Enda en med båt lappen! Link to post
Brutus Svart 4.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2007 Takker for svar - fant en helt genial link: SiiTech Web VTS Kjempemessig link.. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 4.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2007 Jeg har enda ikke klart å finne noen bruksanvisninger til siden http://70.68.164.33/vtslite/Main.aspx Men jeg ser at basestasjoner/landstasjoner er markert som firkanter, skip med A-sendere som triangler, og skip med B-sendere som en "båt". Man får frem informasjon om det enkelte objekt ved å klikke med kursoren over objektet. Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 4.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2007 Takker for svar - fant en helt genial link: SiiTech Web VTS Jaja. "Your browser is incompatible with Virtual Earth maps". Eller: Bruker du noe annet enn MS Internet Explorer, kan du ha det så godt :nono: -- jan Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
`MINA' Svart 4.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2007 Eller: Bruker du noe annet enn MS Internet Explorer, kan du ha det så godt :nono: Funker flott med Firefox her Sitér dette innlegget Mvh `MINA` Link to post
Hansi Svart 4.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2007 (redigert) Har i kveld fulgt med på losbåten i Langesund når den er ute på oppdrag. Dataene stemmer forbausende godt. Ca 30 - 40 sek etter at den har slakket av fra marsjfart på 23 til sakte fart 6 knop ligger dataene på pc'en. Fantastisk. Redigert 4.Oktober.2007 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Nemo Svart 4.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2007 Har Firefox/2.0.0.7 og der virker den helt flott. Ser ut for at oppdateringen skjer svært raskt, får opp navn med en gang. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 4.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2007 Jaja. "Your browser is incompatible with Virtual Earth maps".Sånn går det når en bruker en Micro$oftfiendtlig nettleser til å lese Micro$oftkart men du kan jo f.eks. velge Googlekart og det virker i Opera Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Link to post
bliss X Svart 4.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2007 Syens google kartet var best Ser at det er en båt med Class B mellom England og Norge. Går nordover med fart 3.2 knop. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.