Jump to content

AIS på nettet?

Stein-Erik

Recommended Posts

Hei

Vet dette har vært diskutert før, men det er ikke så lett å søke på AIS i forumet fordi det ikke godtar søk på ord med 3 bokstaver.....

Noen som har link til AIS informasjon tilgjengelig via browser på nett?

SE

Etter at Mons var med på redningsaksjonen i Søgneskjærgården for en tid tilbake, ble det lagt ut AIS bilder fra området rundt Søgne og Kr.sand. Jeg har søk igjennom sidene som linken over reffererer til, men kan ikke finne noen plass der AIS info fra dette området ligger ute. Noen som har en link ?

Mvh

`MINA`

Denne var fin :yesnod:
Jepp. Litt festlig å zoome L A N G T ut og se hvilke områder AIS er utbredt...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Har utsikt fra Tananger mot Feistein fyr her fra jobben, og kan bekrefte at den operer i sann tid ja - kan se tre av båtene fra websiden ute på sjøen akkurat nå.

S/Y Surprise

Noen som vet om den kan oppdatere automatisk med jevne intervaller?

Får heller ikke dette til. Men mener at det finnes en tilleggsmodul til Firefox som kan lastes ned som tar seg av dette.

Mvh

`MINA`

Sjekk ut www.smp.no det er en ganske god side for AIS. Se på høyere side av siden.

Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu

Enda en med båt lappen!

Takker for svar - fant en helt genial link: SiiTech Web VTS

Jaja. "Your browser is incompatible with Virtual Earth maps".

Eller: Bruker du noe annet enn MS Internet Explorer, kan du ha det så godt :nono: :sad:

--

jan

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Har i kveld fulgt med på losbåten i Langesund når den er ute på oppdrag. Dataene stemmer forbausende godt. Ca 30 - 40 sek etter at den har slakket av fra marsjfart på 23 til sakte fart 6 knop ligger dataene på pc'en. Fantastisk.

Edited by Hansi (see edit history)
Jaja. "Your browser is incompatible with Virtual Earth maps".
Sånn går det når en bruker en Micro$oftfiendtlig nettleser til å lese Micro$oftkart :headbang: men du kan jo f.eks. velge Googlekart og det virker i Opera :cool:

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.