SveinHa Svart 4.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2007 Noen som vet om den kan oppdatere automatisk med jevne intervaller?Om du bruker Opera kan du høyreklikke på siden og velge f.eks. "Oppdater hvert minutt" Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Link to post
`MINA' Svart 4.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2007 (redigert) Denne var bra! Noen som vet om den kan oppdatere automatisk med jevne intervaller? HER er en fin addon for dette til Firefox EDIT : Addonen var ikke god alikevell. Popper opp et vindu hver gang den oppdatterer Redigert 4.Oktober.2007 av GeV (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh `MINA` Link to post
bliss X Svart 4.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2007 Det dukker opp enkelte sendere på de merkeligste steder f.eks et par midt inne i Afrika. Er dette utstyr med feil på? Støy? Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 4.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2007 Ser ut til at den oppdaterer seg selv med jevne intervaller, så da er det dumt å oppdatere hele siden Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 4.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2007 (redigert) Har ikke Opera men ser at programmet oppdaterer seg selv ganske hyppig. Redigert 4.Oktober.2007 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ray Svart 5.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2007 Hvis du ser nederst på siden, er det en knapp som sier show ETA der kan du justere oppdaterings frekvensen. Den står på 60 sek hos meg Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
Bützfleth Svart 5.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2007 Dette er vel kanskje et dumt sprøsmål, men er det kun vi i Norge som følger de internasjonale reglne for skipsfart? Det ser da vitterlig ut til at det er kun i Norge enn finner AIS i bruk i noe særlig grad. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 5.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2007 ...men er det kun vi i Norge som følger de internasjonale reglne for skipsfart?Det er nok ikke slik men det ser ut til at det er kun i Norge vi har landbasert dekning av stort sett hele kysten og får disse data presentert på nett. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Link to post
Brutus Svart 5.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2007 Egentlig ikke helt optimal den AIS'en på nett. Hvor har F/S Marjata gjemt seg hen nå da... Sitér dette innlegget Link to post
jonn Svart 5.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2007 Hei, her finner dere skipstafikken på Nordvestlandet http://www.smp.no/services/viewer/default.asp?lang=1 Klikk på båtnavnet, da ser en mange opplyninger.. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 5.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2007 Når du har valgt et geografisk område, vil alle skip med AIS sender identifiseres i venstre kolonne. Ved å trykke på ønsket skip blir symbolet rødt på kartutsnittet. Sitér dette innlegget Link to post
Bützfleth Svart 5.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2007 Det er nok ikke slik men det ser ut til at det er kun i Norge vi har landbasert dekning av stort sett hele kysten og får disse data presentert på nett. Hmm tror jeg må ta meg tid til å lese litt mer om AIS. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 5.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2007 AIS er i utgangspunktet laget for at skip innen VHF-rekkevidde av hverandre skal utveksle opplysninger som navn, kjenningssignal, fart, kurs+++ med hverandre. Dette fungerer hvor som helst i verden men det er stort sett bare i Norge at disse data blir mottatt av landbaserte stasjoner og videredistribuert på nett. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Link to post
Bützfleth Svart 5.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2007 Skjønner. Sitér dette innlegget Link to post
retbergen Svart 5.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2007 (redigert) Vet dette har vært diskutert før, men det er ikke så lett å søke på AIS i forumet fordi det ikke godtar søk på ord med 3 bokstaver..... Da kan du søke med google i stedet. Gå til google og søk etter: ais site:baatplassen.no eller bare klikk på denne link... Redigert 5.Oktober.2007 av retbergen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 5.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2007 Dette fungerer hvor som helst i verden men det er stort sett bare i Norge at disse data blir mottatt av landbaserte stasjoner og videredistribuert på nett. I sommer opplevde jeg å registrere mye AIS informasjon via shipplotter både i Sverige (Vestkysten) og i Danmark. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 5.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2007 ShipPlotter har sitt eget nettverk slik at alle ShipPlotter-amatører rundtomkring deler data med hverandre. Jeg har også sett MYE data fra områdene rundt Malmø, Gøteborg, Nederland og den engelske kanalen men disse "delerene" er ikke alltid like oppegående. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Link to post
roaldbj Svart 5.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2007 Sitter og ser på AIS informasjonen i Oslofjorden på SiiTech Web VTS. Det er 85 A-klasse sendere og 1 (en) klasse B sender (som er min). Dette skulle vise at bekymringen om at B-senderne vil overstimulere informasjonsstrømmen foreløbig ikke har slått til. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 5.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2007 Det er nok flere enn de 85 + 1. Systemet har blindsoner. Båter med lavt plassert antenne forsvinner ofte. Hverken Buholmen, Maximat eller Thorden synes, enda jeg vet de er der ute et sted. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 5.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2007 Det er nok flere enn de 85 + 1. Systemet har blindsoner. Båter med lavt plassert antenne forsvinner ofte. Hverken Buholmen, Maximat eller Thorden synes, enda jeg vet de er der ute et sted. Dette er litt interessant. Jeg ligger i et område (Son i Oslofjorden) med svært dårlig dekning både med VHF og DAB radio og TV, men ser meg alltig når jeg går inn på SiiTech Web VTS. Har lyst å prøve å finne Buholmen. Hvor er hun nå, og hva er evt. MMSI nummer? Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 5.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2007 257744900 Sist jeg så henne var hun i området Husøflaket. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 5.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2007 Legger her inn et bilde fra AIS sender situasjonen i Norge nå i kveld registrert med SiiTech Web VTS. Jeg har et par døgn fulgt med båten (kanskje seilbåt) som har beveget seg fra den engelske kanal og nordover som har klasse B sender. Kan noen forklare hvordan denne blir registrert? Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 5.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2007 Kan noen forklare hvordan denne blir registrert? Har lurt på det samme. Jeg mistenker at det er en sender med feil. Båten ser forøvrig nå ut til å være borte. Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 5.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2007 (redigert) Her er utsnitt tatt for noen minutter siden. Viser en basestasjon i nærheten av Klasse B AIS. Begge disse kommer og går. Virker som om mange av oljeinstallasjonene er utstyrt med som basestasjoner for AIS. Innzooming fra Bergen og nordover viser en del basestasjoner et stykke fra kysten. Fant side med AIS fra Britiske øyer: http://www.aisliverpool.co.uk/index.php?map=uk Redigert 5.Oktober.2007 av Jens_P (see edit history) Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
sailorboy Svart 5.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2007 (redigert) Her er bilde utsnitt fra en "offisiell" norsk AIS side.. Kunne ikke finne IMO nummeret til den båten du sporet. Dekker kun norske farvann. North Sea real time AIS sailorBoy Redigert 5.Oktober.2007 av sailorboy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.