hanssae Svart 10.November.2007 Link til dette innlegget Svart 10.November.2007 Dersom dette var min båt , ville jeg satt stor pris på å få vite dette før mandag. Det kan være ting inne i båten som krever oppmerksomhet , såsom olje , batterisyre osv Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 10.November.2007 Link til dette innlegget Svart 10.November.2007 Jeg har semdt SMS for noen timer siden til mobilnummer som er oppgitt for havna. Min første tanke var syrelekkasje fra batterier ombord. Sitér dette innlegget Link to post
Hilmar 2 Svart 10.November.2007 Link til dette innlegget Svart 10.November.2007 Tenk om dette hadde hendt midt inne blandt mange andre båter. Da kunne jo flere båter blitt skadet hjemmelagde krybber brude ikke være lov, ikke dårlige krybber i alle fall Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
roaldbj Svart 10.November.2007 Link til dette innlegget Svart 10.November.2007 Har nå, sent på lørdags kveld, fått telefon fra Sverre i båthavna i Sonskilen. Han orienterte om detaljer ved båtveltet. Til uka kommer kranbil som søker å rette opp båten. Dette er visstnok under kontroll. Jeg synes det er fantastisk å regisatrere hvordan båtfolk hjelper hverandre når det står på... Sitér dette innlegget Link to post
Victora III Svart 10.November.2007 Link til dette innlegget Svart 10.November.2007 Håper at færrest mulig får slik opplevelse som dette når båten står på land.Lars H. og jeg inspiserte i dag en seilbåt som nylig har fått skadet opplagsutstyr. Først noen bilder av selve båten. Masta var tatt ned. Ellers er det verd å merke kontrasten mellom det flotte været i dag og den tragiske båtvelten. Håper at båteieren snarest blir kontaktet. Dette er jo marerittet - også i forhold til nabobåter som står plassert på tvilsomt underlag. Tenk deg en større båthavn der båtene står tett i tett på lang og en seilbåt velter. Det blir jo rene domino-effekten! Skrekk og gru. Observerte tidligere i høst en seilbåteier som plasserte 42 foteren på tynne paller og støttet opp med 2/4 på sidene. Jeg er spent på hvor lenge denne står. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 11.November.2007 Link til dette innlegget Svart 11.November.2007 Denne har vel ikke kommet på land enda. Bildet tatt i dag i Sonskilen, ca kl 11. Håper eieren ser bildet og tar vare på båt og motor. Som dere ser ewr det isdannelse på vannet. Temperaturen var omlag 2 blå. Kan Hilmar 2 fortelle litt mer om hendelsen i Son i går, lørdag? Sitér dette innlegget Link to post
Hilmar 2 Svart 11.November.2007 Link til dette innlegget Svart 11.November.2007 Det var en seilbåt som hadde slitt seg fra bøyen og drevet inn til land, Derreter fortøyd i bøyen igjen og derreter sunket ganske fort. Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
roaldbj Svart 11.November.2007 Link til dette innlegget Svart 11.November.2007 Hilmar 2, se her: https://baatplassen.no/i/index.php?s=&s...st&p=463820 Jeg har flere bilder etter hvert. Du kan jo fremprovosere dem ved å svare på tråden. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 11.November.2007 Link til dette innlegget Svart 11.November.2007 (redigert) Vet ikke om det er så mye å fremprovosere. En bekjent av meg som disponerer Ynglingen som sank. Han er like lei seg som alle andre som opplever dette. Båten slet seg fra bøya - lå og slo i steinene. Da den ble slept ut og lagt i bøya sank den. Hvorfor den ikke ble tettet før den ble lagt i bøya sier historien intet om Redigert 11.November.2007 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 11.November.2007 Link til dette innlegget Svart 11.November.2007 Jeg formulerte meg uklart - tenkte på denne tråden og innspill fra meg tidligere i dag: https://baatplassen.no/i/index.php?s=&s...st&p=463902 Her er det nå bilder av båten. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.