Jump to content

Steyr: Hvem selger Mobil1 Rally Formula 5W-50?


SF

Recommended Posts

Spesiellt når det vel ikke er lov å sende olje i posten.

 

Men jeg ser ikke hvorfor folk skal ha akkurat den oljen.. Det er bare BS at den er så mye bedre enn alt annet.

 

 

Steyr anbefaler denne olja og da foretrekker jeg å bruke den. Problemet er at min lokale Steyr forhandler tar ca 750 kr for en kanne på 4 liter mens jeg leser på nettet at andre får tak i samme olja til rundt 100 kr/l. Ingen av de lokale bilrekvesita selger Mobil1. Men noen må vell gjøre det...

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post
Share on other sites

Steyr anbefaler denne olja og da foretrekker jeg å bruke den. Problemet er at min lokale Steyr forhandler tar ca 750 kr for en kanne på 4 liter mens jeg leser på nettet at andre får tak i samme olja til rundt 100 kr/l. Ingen av de lokale bilrekvesita selger Mobil1. Men noen må vell gjøre det...

 

Steyr anbefaler olja til den produsenten som betaler de mest for å være partneren deres.

 

Stjerneservice tar ca 250,- for levering med budbil.. Da vil det fortsatt være litt billigere for deg enn hos din lokale Steyr-sjappe.

Kjøper du noen kanner vil det jo fort lønne seg.

 

Selv betaler jeg aldri mer enn femtilappen pr. liter for motorolje, og får da like god kvalitet.

Link to post
Share on other sites

europris har Mobil 1 olje :yesnod:

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Nei, det har jeg aldri hørt om. Sjekket i gule sider og det kan se ut som Blå Ring er begrenset til Horten og Tønsberg

 

 

 

Med andre ord landsdekkende. :lol::wink: Trodde de var over hele landet jeg. Bruker veldig vanskelig å skaffe olje på gearkassa til motorsykkelen. Jeg fikk veldig store øyne da jeg ved et tilfeldighet var innom Blå Ring og fant olje i bøtter og spann. En dekkpusher er ikke det første stedet jeg går for å finne olje vanligvis.

Link to post
Share on other sites

Til informasjon om Blå Ring:

 

Blå Ring var en landsomfattende dekkjede som Goodyear sto bak, men den ble oppløst for mange år siden (tror det var i 2002 eller -03).

Når kjeden ble oppløst, gikk mange av butikkene over i Dekkpartner, mens noen ble stående som frittstående butikker.

Dersom noen butikker fortsatt bruker navnet, så er det sikkert for å opprettholde et innarbeidet navn i sitt distrikt.

 

Mvh tidligere dekkpusher

Redigert av JonnyBoy (see edit history)

Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk

Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel

Link to post
Share on other sites

Neida, det stemmer det med Europris. Men de har bare 0W40, til 100 kr for en quart (0,94l).

 

Sjekket Europris i dag og de hadde som du sier Mobil1 0W-40 men det hjelper ikke meg. De hadde også en Fina Olje 5W-40 til 199kr for 4 liter.

 

Sjekket også Esso stasjonen og de hadde også bare Mobil1 0W-40.

 

Begynner å helle mot å bruke denne: http://www.felleskjopet.no/trade/productview/397046

 

Her får jeg 10l = et oljeskift til samme prisen som 4 liter Mobil1 5W-50.

 

Den tilfredstiller ACEA B4 og API CF som er kravet fra Steyr men er litt tykkere 5W-40 mot anbefalt 5W-50.

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post
Share on other sites

En 50-olje skal jo tåle høyere temperatur enn en 40-olje. Så da må jo 50-oljen være tykkere i teorien. Men om den er det i praksis er jo en annen sak.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...