Jump to content

Båtsesongen er ikke over enda


NilsPils

Recommended Posts

Var ute med Tora i dag morges. Etter noen mislykkete fisketturer i det siste, hadde vi bestemt oss for å satse på tidelig morgenbitt. Vi gikk ut fra Frognerkilen ved sekstiden og fikk med oss soloppgangen. Tok ti hvittinger og en makrell før morgenbittet tok slutt ved åttetiden.

 

Deretter gikk vi rundt Ulvøya og inn til Oslo på sightseeing i havna i morgensola, som varmet godt etter en litt kald morgenstung på fiskeplassen. Inspiserte blant annet operabygget og betongdelene til den nye veitunnellen som skal senkes ned på bunnen. Ikke verst i oktober. Håper på flere slike turer før båten skal hjem.

 

img_3341small.jpgimg_3335small.jpgimg_3352small.jpg

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post
Share on other sites

Føler med deg der :nonod:

Tora skal hjem i hagen i høst. Det er mange grunner til det, og en viktig grunn er at da er det JEG som bestemmer tidspunkt for opptak og utsetting. Det gjelder bare å få henne på land før det blir problemer med snø og is.

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post
Share on other sites

Over nei , håper det er leeenge til isen stopper oss . Blitt kaldt her ned også , måtte skrape is av bilen igår . Det er et dårlig tegn , men idag skinner sola og kansje det blir en tur utpå idag . Litt deilig og når du nesten er aleine der ute , bortsett fra alle di dustana som setter teiner om dagen da . Kun en microskopisk blåse og div meter med flyte tau i vannet bortover , ikke mye som irriterer mer enn det men .Er jo bare å håpe at jeg ikke treffer noen av dem , men ikke lett å se .

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

.........fikk en fisk på 2 timer:/ var dødt...

Samme erfaring her. Helt dødt om dagen og kvelden, men noe brukbart TIDELIG om morgenen.

Du må nok gå ut før det blir helt lyst :sleep:

 

Desverre må båten opp snart. Skulle gjerne ha båt på vannet hele vinteren, men det blir for omstendelig med trebåt og ettersyn. Har tre mil til båthavna.

Vi får se når neste båt kommer. Det er jo vinterhalvåret som er bra! Fisk i fjorden, ingen som raser rundt i meningsløs hastighet og god plass over alt. :wink:

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post
Share on other sites

Fra soloppgang til solnedgang. En utrolig flott dag på sjøen i Risør i helga som var.

ps: dårlige bilder pga tatt med mobilkamera.

 

Er månen vi ser i starten her. var rundt kl 07 om morran : )

Brygga til mine foreldre ved Laget i Risør

dsc00171.jpg

Laget-elva

dsc00173.jpg

Laget-elva

dsc00175.jpg

Songe-vannet

dsc00176.jpg

Stangholmengapet - Risør

dsc00213.jpg

Sandnesfjorden

dsc00168.jpg

Sentrum - Risør

dsc00212.jpg

Sandnesfjorden

dsc00220.jpg

Fie

dsc00110.jpg

Redigert av Risor23 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...