Jump to content

Er Skarv spisende


Tallisman

Recommended Posts

er du 2 kilometer fra land/holmer kan du knalle på når det er jakttid på fuggeln...

 

Da forstår jeg regelverket bedre, i slike fjerne havområder er et vel bare de færreste som befinner seg og da utgjør det jo i praksis ingen fare for bestanden!!!

 

Trodde jakten kunne praktiseres fra gjestebrygga, jeg min tosk!! :lol:

 

 

Etter domsavsigelsen vil sannsynligvis denne lekkerbisken kunne fremstå som et rimelig og godt skipsmåltid:

 

http://www.nettavisen.no/innenriks/article1379831.ece

 

God ape titt!

Redigert av rogeri (see edit history)
Link to post
Share on other sites

trodde Gök var det man drakk til

 

 

Kaffegök

 

Glas: Kaffekopp

 

Placera en gammal tioöring på bottnen av en kaffekopp. Häll på kaffe tills du inte ser den längre. Häll sedan på hembränt tills du ser den igen. Socker tillsättes efter behag.

 

 

 

 

Nej nu skall jag ikke ödelegge tråden mer tycker Skarven er en fin fugl jag...iallafall på håll..... :smiley:

 

skarv.jpg

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Eg pleier å flå skarven med en gang og sørge for at underhudsfettet er fjernet, dette fordi mestedelen av transmaken som har ødelagt mang en kulinarisk opplevelse sitter i dette fettet. Vri en fille opp i 2.5 prosent husholdningseddik og tørk av fulgen godt utvendig. Heng den så til modning/avrenning ca 30 døgngrader i godt luftig miljø. Gni den så godt inn med Kiwi og la den modne over natten i kjøleskap/på kjøl. Fileter ut brysterne surr dem med stekt bacon i mellom de to brystfiletene. Gni steika inn med salt og pepper, helsvi den i panne med mye smør. Bresser den i panne med 2 liter kraft av kjøttbuljong og 1 liter rødvin kokes til kav mengde. Serveres med viltsaus dampede grønnsaker og poteter.

 

Lykke til :-)

Redigert av 435Lite (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Placera en gammal tioöring på bottnen av en kaffekopp. Häll på kaffe tills du inte ser den längre. Häll sedan på hembränt tills du ser den igen. Socker tillsättes efter behag.

 

Kaffedoktor skal serveres som følger:

En mynt (foreksempel kronestykke) på bunn av koppen, fylle på kaffe til man ikke ser den lenger.

Man topper så opp med 96% hjemmebrent sprit.

 

Om man gjør som Gunga Din sier her vil man jo få tilnærmet null sprit..

Link to post
Share on other sites

...er det ikke enklere å kjøpe seg et kyllingbryst ?
Joda, kyllingpupp går bra det og men ikke halvparten så gøy :cool:

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Skarv er nydelig mat. Jakter skarv nesten hver hoest, men ikke i aar siden baaten ligger i Oslo. Det ligger fortsatt 6 fugler i fryseren fra i fjor.

 

Jeg skjaerer ut bryststykkene og laarene. Resten kaster jeg. Det er vel ikke helt stuerent oekologisk, men det er for lite kjoett paa resten til at jeg vil ta vare paa det.

 

Tilberedning er omentrent som for ryper. Svis i pannen litt paa hver side, legges i langpanna i ovnen paa 200 grader 5 minutter, pakkes inn i folie og ligger der til alt annet er ferdig. God saus, tyttebaer og groennsaker som brokkoli er bra til.

 

Har aldri smakt noe transmak av skarv. Alle sier det er viktig aa gjoere opp fuglen umiddelbart. Derfor gjoer jeg det, men det kan vaere en myte.

 

Noen vil bare skyte ungskarv. De gamle er like gode.

 

Ragnar

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...