Jump to content

Vekt på Mercury 50hk, 1976


poden

Recommended Posts

Rekke 4'en har mye mindre syl. volum enn motoren fra 2000, vil tippe denne veier rundt 90 kg, avhengig om det er el start, powertrim osv.

Droll har det nok sikkert i sine papirer (eller i hodet)

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Rekke 4'en har mye mindre syl. volum enn motoren fra 2000, vil tippe denne veier rundt 90 kg, avhengig om det er el start, powertrim osv.

 

Så vidt jeg vet er det vel ikke sylindervolumet som tynger, det er vel heller hvor tjukt sylindervolumet er pakket inn i metall som teller mest... :wink: Sorry, måtte bare.. :lol:

Link to post
Share on other sites

**vil tippe denne veier rundt 90 kg, avhengig om det er el start, powertrim osv.

Droll har det nok sikkert i sine papirer (eller i hodet)

Detter er Mercury sine tall ifra 1975 brosjyren:

  • Merc 500 M = 163 lbs = 73,94 Kg
  • Merc 500 E = 175 lbs = 79,40 Kg

  • M = Manuelstart
  • E = Elstart

+ eventuell powertrim.

 

Beklager sent svar :lol: , må jo prøve å jobbe litt også, så noen av dere har noe å sikle på til neste år........

 

 

Arne Kjetil

Link to post
Share on other sites

Så min 500 M nå E motor fra 1969 veier 79,4 kg, ja hva er det du ikke vet Droll? Du behøver vel ikke slå opp en gang.

Det ligger vel på tunga det meste tenker jeg :smiley: Men jeg vet at min 50 hk firetakt Big Foot,(sort motor ja), veier 116 kg, den vanlige utgaven veier 112 kg.

Mvh TA

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...