Ingar Svart 13.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 13.Oktober.2007 HEFTIGT Eksosutløpet er også heftig til snekke å være, går over 4 bordganger... Som man ser er det ikke mye igjen av snekkeskrog under vannlinjen, store bæreplan med trimplan på hver side. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Anonym Svart 13.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 13.Oktober.2007 Det kan nok stemme, men gikk ut fra at de 2-trinns kassene begynte å bli borte vekk fra markedet. Men de er kanske fullt tilstede allikevel ? Powerglide er fortsatt attraktive saker, og det er en god del omsetning av de. Dette skyldes selvsagt at de tåler ALT, det er tilnærmet umulig å drepe en Powerglide. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Teerex Svart 13.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 13.Oktober.2007 (redigert) Powerglide er fortsatt attraktive saker, og det er en god del omsetning av de.Dette skyldes selvsagt at de tåler ALT, det er tilnærmet umulig å drepe en Powerglide. men da kan jo bare noen prøve å montere en slik i båten da. et passende vinterprosjekt Forøvrig står dette i den katalogen her http://www.tciauto.com/Base/files/Catalog/2006_TCI_cat.pdf "TCI® offers competition transmissions for oval track and marine performance applications" Redigert 13.Oktober.2007 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post Share on other sites More sharing options...
hifo Svart 14.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 14.Oktober.2007 noe av det råeste jeg har sett den tresjekta der :-) måtte være en drøm å bli forbikjørt av noen bærum sosser i ,med en rib , for så å lage foroversleik i håret på de . Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post Share on other sites More sharing options...
SF Svart 14.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 14.Oktober.2007 noe av det råeste jeg har sett den tresjekta der :-) måtte være en drøm å bli forbikjørt av noen bærum sosser i ,med en rib , for så å lage foroversleik i håret på de . Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post Share on other sites More sharing options...
Larspo Svart 14.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 14.Oktober.2007 Minner meg om et par bekjente som for lenge siden hadde en gammel tresnekke. Monterte en V8´er i denne med girkasse og clutch. Gikk vistnok ikke så ille bra, men ble bra lyd. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
ebonita Svart 15.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2007 (redigert) Vill inte påstå att jag helt kan teorin, men efter vad jag vet så dimensionerar man propellern så att den förmår bromsa ut motorns maximala effekt. Den uppnås ju oftast i närheten av max tillåtet varvtal. Om man sedan reducerar varvtalet så minskar momentbehovet mycket snabbt för propellern, i regel mycket snabbare än motormomentet minskar. En halvering av varvtalet medför att propellermomentet minskar till ungefär en 1/8. Av detta skäl så tror jag inte att en variabel utväxling av vad slag det vara må har något annat att tillföra än /oönskad/ effektförlust. Redigert 15.Oktober.2007 av ebonita (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.