Jump to content

4 takter rundt 25-30 hk


froesak

Recommended Posts

Umulig å gi et generellt svar på dette. Nyere modeller lader som oftest bedre enn gamle modeller. Modeller med elektrisk start har mye større ladespole enn de manuelle.

 

Baser motorvalget ditt på hvilket merke som har bra forhandlere i området der du bor. Og i Mjøsområdet blir vel det da Yamaha. Tynt med bra Suzukiforhandlere i hvertfall. Finn så en modell med bra lading fra denne leverandøren.

 

Yamaha 30AE har 15A lading, dette er bare 2A mindre enn på 50F som både jeg og mange andre har erfaring med som trollingmotor. Ikke noe problem med ladingen på den ved lave turtall. 30 og 40 hesterne til Yamaha er vel egentlig en 50F som har "mistet" en sylinder så det er grunn til å tro at motorene har temmelig lik konstruksjon.

Link to post
Share on other sites

Umulig å gi et generellt svar på dette. Nyere modeller lader som oftest bedre enn gamle modeller. Modeller med elektrisk start har mye større ladespole enn de manuelle.

 

Baser motorvalget ditt på hvilket merke som har bra forhandlere i området der du bor. Og i Mjøsområdet blir vel det da Yamaha. Tynt med bra Suzukiforhandlere i hvertfall. Finn så en modell med bra lading fra denne leverandøren.

 

Yamaha 30AE har 15A lading, dette er bare 2A mindre enn på 50F som både jeg og mange andre har erfaring med som trollingmotor. Ikke noe problem med ladingen på den ved lave turtall. 30 og 40 hesterne til Yamaha er vel egentlig en 50F som har "mistet" en sylinder så det er grunn til å tro at motorene har temmelig lik konstruksjon.

 

Takker. 15a skulle holde det til ap-plotter og lodd-wallas 1300 og lanterner??? kjører nå med en 9,9 og da ligger jeg på grensa eller litt under når alt brukes. Ligger da på mellom 11.5 og 12,2 litt ettersom om jeg kjører med eller mot vinden.

Link to post
Share on other sites

Hviket merke 4 takter bør man gå for med tanke på best mulig lading under dorging eller lader de stort sett likt de fleste merkene? Mener og ha hørt att honda gir mindre strøm på lavt turtall enn de andre.

 

 

utrolig hvor myr misinformasjon - bevisst eller ubevisst det finnes rundt forbi.

 

Hondaer lader "alltid" bedre enn alle andre men oppgir gjerne netto ladeffekt - dvs hva som er til over utover eget forbruk mens en del ell aale andre oppgid en brutto effekt - de som regel aldri klarere å levere uansett men som i tilleg inkludere eget forbruk.

 

dette er riktignok for 15-20 hesteren men foholdet gjelder vel alle motorer og størrelser så langt jeg kan huske.

forskjellene er enda større på større motorer.

 

p_HX_5.jpg

 

Finally, the BF150 features a 2.14:1 gear ratio; a belt-driven, 40-amp alternator that offers the best charging in its class; an engine oil cooler; stainless steel compartments and a 4-Front Corrosion Protection System to create an extremely reliable and rugged power plant.

 

225 hkere:

p_HX_18.jpg

Redigert av The Scrutinizer (see edit history)
Link to post
Share on other sites

spesifikasjoner for Honda BF25:

 

Alternator:

Electric 10 Amps (126 Watts) [med elektrisk start]

Manual 4 Amps (50 Watts) [versjon med manuell start]

 

viktigst er det at de lader brukbart på tomgang - slik alle Hondaer gjør.

hjelper ikke med "stor" dynamo når den ikke leverer....... hverken brutto eller netto.....

Redigert av The Scrutinizer (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...