froesak Startet 13.Oktober.2007 Del på Facebook Startet 13.Oktober.2007 Hviket merke 4 takter bør man gå for med tanke på best mulig lading under dorging eller lader de stort sett likt de fleste merkene? Mener og ha hørt att honda gir mindre strøm på lavt turtall enn de andre. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
froesak Svart 13.Oktober.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Oktober.2007 ingen som vet?? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
abbor Svart 13.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 13.Oktober.2007 Umulig å gi et generellt svar på dette. Nyere modeller lader som oftest bedre enn gamle modeller. Modeller med elektrisk start har mye større ladespole enn de manuelle. Baser motorvalget ditt på hvilket merke som har bra forhandlere i området der du bor. Og i Mjøsområdet blir vel det da Yamaha. Tynt med bra Suzukiforhandlere i hvertfall. Finn så en modell med bra lading fra denne leverandøren. Yamaha 30AE har 15A lading, dette er bare 2A mindre enn på 50F som både jeg og mange andre har erfaring med som trollingmotor. Ikke noe problem med ladingen på den ved lave turtall. 30 og 40 hesterne til Yamaha er vel egentlig en 50F som har "mistet" en sylinder så det er grunn til å tro at motorene har temmelig lik konstruksjon. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
froesak Svart 14.Oktober.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Oktober.2007 Umulig å gi et generellt svar på dette. Nyere modeller lader som oftest bedre enn gamle modeller. Modeller med elektrisk start har mye større ladespole enn de manuelle. Baser motorvalget ditt på hvilket merke som har bra forhandlere i området der du bor. Og i Mjøsområdet blir vel det da Yamaha. Tynt med bra Suzukiforhandlere i hvertfall. Finn så en modell med bra lading fra denne leverandøren. Yamaha 30AE har 15A lading, dette er bare 2A mindre enn på 50F som både jeg og mange andre har erfaring med som trollingmotor. Ikke noe problem med ladingen på den ved lave turtall. 30 og 40 hesterne til Yamaha er vel egentlig en 50F som har "mistet" en sylinder så det er grunn til å tro at motorene har temmelig lik konstruksjon. Takker. 15a skulle holde det til ap-plotter og lodd-wallas 1300 og lanterner??? kjører nå med en 9,9 og da ligger jeg på grensa eller litt under når alt brukes. Ligger da på mellom 11.5 og 12,2 litt ettersom om jeg kjører med eller mot vinden. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
chagall Svart 14.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 14.Oktober.2007 Ville også vurdert den nye 25 hk 4 -takteren til Tohatsu. Har fått bra omtale. Prismessig ligger den bedre an enn både Suzuki og Yamaha. Du kan prøve West system eller Bakken Motor. http://www.westsystem.no/index.php?sideNav...p;produktID=345 Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
slettet Svart 14.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 14.Oktober.2007 (redigert) Hviket merke 4 takter bør man gå for med tanke på best mulig lading under dorging eller lader de stort sett likt de fleste merkene? Mener og ha hørt att honda gir mindre strøm på lavt turtall enn de andre. utrolig hvor myr misinformasjon - bevisst eller ubevisst det finnes rundt forbi. Hondaer lader "alltid" bedre enn alle andre men oppgir gjerne netto ladeffekt - dvs hva som er til over utover eget forbruk mens en del ell aale andre oppgid en brutto effekt - de som regel aldri klarere å levere uansett men som i tilleg inkludere eget forbruk. dette er riktignok for 15-20 hesteren men foholdet gjelder vel alle motorer og størrelser så langt jeg kan huske. forskjellene er enda større på større motorer. Finally, the BF150 features a 2.14:1 gear ratio; a belt-driven, 40-amp alternator that offers the best charging in its class; an engine oil cooler; stainless steel compartments and a 4-Front Corrosion Protection System to create an extremely reliable and rugged power plant. 225 hkere: Redigert 14.Oktober.2007 av The Scrutinizer (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
abbor Svart 14.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 14.Oktober.2007 Du kan jo skaffe deg LED pæremoduler til lanternene for å spare strøm. Går vel an å redusere effektforbruket fra 10 til rundt 2W per lanterne med LED. LED Pæremodul LED lanterener Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Honduras Svart 15.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2007 Hvis du får ett bedre tilbud på Selva enn på Yamaha, kan du like godt kjøpe Selva'n, for når det gjelder firetakterne til Selva er det Yamaha med andre klistremerker.. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor Link to post Share on other sites More sharing options...
slettet Svart 16.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2007 (redigert) spesifikasjoner for Honda BF25: Alternator:Electric 10 Amps (126 Watts) [med elektrisk start] Manual 4 Amps (50 Watts) [versjon med manuell start] viktigst er det at de lader brukbart på tomgang - slik alle Hondaer gjør. hjelper ikke med "stor" dynamo når den ikke leverer....... hverken brutto eller netto..... Redigert 16.Oktober.2007 av The Scrutinizer (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.