Sabeltann Svart 1.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2004 Gleder meg allerede. August: tøffe inn til økstra fjorden, snike seg under brua, passe seg for de store steinene i kanalen. Ligge mutters alene i bunnen av fjorden, bade, grille og nye livet med familien. Etter noen dager ut til talgjeholmene el.l, Masse folk, friskt saltvann, mere bading og fisking! Så håper jeg været tillater en tur til Bømlo og alle øyene der, har aldri vært der med båten så det blir en oppdagelses tur av dimmensjoner! Håper vi kan klare tre uker i strekk uten at jobben krever sitt. Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 19.April.2004 Link til dette innlegget Svart 19.April.2004 En stund siden noen kom med inlegg her. Nå nærmer det seg. :diving Vi drar mot Danmark så mot vestkysten av svealand og så tilbake langs den hjemlige , runder lindesnes/lista, og nordover igjen til Palmekysten. uke 31,32,33. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Gunga Din Svart 19.April.2004 Link til dette innlegget Svart 19.April.2004 En stund siden noen kom med inlegg her. Nå nærmer det seg. :diving Vi drar mot Danmark så mot vestkysten av svealand og så tilbake langs den hjemlige , runder lindesnes/lista, og nordover igjen til Palmekysten. uke 31,32,33. Hej Careka ! "vestkysten av svealand" sitter veldi 'tight' sammen med vårt naboland i vest ikke så mye kyst o segla på ivarjefall......... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
SeaMaster175 Svart 19.April.2004 Link til dette innlegget Svart 19.April.2004 Siden det er første gang vi har hatt snekke og aldri prøvs det før blir det nok ikke så veldig lange turer for oss....blir nok bare helgeturer. Men båtlivet er jo herlig uansett! Sitér dette innlegget Link to post
MVH Svart 19.April.2004 Link til dette innlegget Svart 19.April.2004 Planen for sommerferien er Hardangerfjorden. Men før det innom Røvær og Espevær før vi setter kursen innover selve Hardangerfjorden. Stopper sikkert på vei inn på Stord, Leirvik i noen timer kanskje vi overnatter der før vi drar videre for å besøke de mange fine stedene innover. Håper på fint sommervær. Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 19.April.2004 Link til dette innlegget Svart 19.April.2004 Vi vurder å prøve på å seile oss til England. Kunne jo vært greit å være flere i følge. Så hvis dere går med samme tanker så ta kontakt. Ferie i juli. Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 19.April.2004 Link til dette innlegget Svart 19.April.2004 Vi vurder å prøve på å seile oss til England. Kunne jo vært greit å være flere i følge. Så hvis dere går med samme tanker så ta kontakt. Ferie i juli. Hei, Hele sommeren går en mer eller mindre jevn strøm av seilbåter fra Stavanger/Bergensområdet over Nordsjøen til Shetland, Orkenøyene og delvis Skottland. Så kanskje var det en ide og komme hit først for å finne samseilere herfra? Men du finner sikkert noen her på baatplassen også.... mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Mariell Svart 19.April.2004 Link til dette innlegget Svart 19.April.2004 Som jeg vel har nevnt tidligere går turen også iår til Danmark. Tenkte gå gå rett over fra vestfold. Ikke til Skagen men forsøke å få plass i Ålbæk. Besøke så mange som muligt av småplassene ned til Hals. http://www.sejlerens.dk/ . Ser ut til å være flere intresante plasser. Så noen dager på Læsø, før ferden går langs svenskekysten opp til Strømstad og straka vegen heim til Vestfold igjen. Skal være avgårde 4 uker i Juli. Så jeg regner med at det skal bli folksomt på de mest populære plassene. Har tidligere stort sett hatt feriene i Juni og August. Så dette blir spanande. Mariell Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Careka Svart 19.April.2004 Link til dette innlegget Svart 19.April.2004 Gunga Din Beklager at svensken min ikke er bedre, trodde det var vestkysten . Skal ikke gjenta seg. Jeg har tenkt meg in til Gjøteborg slik at min barn kan få seg noen dager på Liseberg, Det er vel gode forhold helt inne i byen ? Eller anbefaler du andre løsninger ? Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Amorosa Svart 19.April.2004 Link til dette innlegget Svart 19.April.2004 Gunga Din Jeg har tenkt meg in til Gjøteborg slik at min barn kan få seg noen dager på Liseberg, Det er vel gode forhold helt inne i byen ? Eller anbefaler du andre løsninger ? Hei. Det er en flott gjestehavn midt i Gøteborg sentrum, kort vei til alle atraksjoner. Den heter Lilla Bomen og har alt du kan tenke deg av en gjestehavn. Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 19.April.2004 Link til dette innlegget Svart 19.April.2004 Hei. Det er en flott gjestehavn midt i Gøteborg sentrum, kort vei til alle atraksjoner. Den heter Lilla Bomen og har alt du kan tenke deg av en gjestehavn. Og her er båt og utstyr i sikker forvaring mens hele "bøttebaletten" er på Liseberg ? Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Amorosa Svart 19.April.2004 Link til dette innlegget Svart 19.April.2004 Og her er båt og utstyr i sikker forvaring mens hele "bøttebaletten" er på Liseberg ? Når jeg besøkte plassen for par år siden så ble jeg mottatt ved innseilingen til havna av en havnevakt. Han henviste oss plass, fikk informasjon om alt tenkelig. Gikk inn å betalte havneavgiften og fikk utlevert en "nøkkel" (plastbrikke med hull) som var vår nøkkel under oppholdet.(Nøkkel varte så lenge som jeg hadde betalt avgift for så ble kode byttet) Tilgang til dusj, vask og toalett. Mener også at det er et vaktsystem i havna. Dette kan sikkert Gunga Din gi et 100% svar på. Vi hadde iallefall ingen problemer under vårt opphold og vi var mye på byen. Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 19.April.2004 Link til dette innlegget Svart 19.April.2004 Det høres bra ut, takker så mye. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Mariell Svart 19.April.2004 Link til dette innlegget Svart 19.April.2004 Og her er båt og utstyr i sikker forvaring mens hele "bøttebaletten" er på Liseberg ? Vi lå der ett drøyt døgn i august ifjor. Hadde det ikke noen problemer. Vill vel alikevell vært litt skeptiskt til å legge seg helt innerst på bryggene langs kaia. I ferien er det mye folk som spaserer forbi der og alle er vel ikke like "stødige". Er også endel støy fra trafikk og folk, men man er jo midt i en stor by. Men en natt for at ungene kan komme seg en tur på Liseberg tåler man vel. NB. Trikken til Liseberg går ifra sentralstasjonen like ved. (5 minutters gange) Mariell Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Gunga Din Svart 19.April.2004 Link til dette innlegget Svart 19.April.2004 Hej Careka! skojjade bare om Svealandskysten............. Du er veldi velkommen hit til 'framsiden' eller 'bestkysten' som en del kaller det oxo! Som Amorosa skriver så Lilla Bommen er en veldi sentral gjestehavn, som er veldi populär og blir ganske full ! http://www.maringuiden.se/gasthamnar/;skor...931&kustkort=93 her finns några alternativ, Långedrag,Hinsholmen,Saltholmen,Fiskebäck,Klippan men då er det sporvagn eller buss in til byn! Förutom Göteborg så rekomenderar jag segling inomskärs opp genom Bohuslän med strandhugg........ Marstrand, Skärhamn, Kyrkesund, Mollösund, Kärringön,Gullholmen, en avstickare inom Nordströmmarna / Malöströmmar, Fiskebäckskil, Lysekil, Kornöarna, Bohus-Malmön, Hovenäset, Smögen, Hunnebo, Fjällbacka, Väderöarna, Grebbestad, Havstenssund, Resö, Koster, Strömstad, Herföl...Oops + en massa naturhavner! Hur lang tid har planerar du her ? Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Guest Sparky Svart 19.April.2004 Link til dette innlegget Svart 19.April.2004 Nedover svenskekysten :sailing:og noe senere en tripp uten rederinnen over til Dannemarken. mvh jan Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 19.April.2004 Link til dette innlegget Svart 19.April.2004 Gunda Din Vi har en plan og reiserute. men den blir bare fulgt hvis vind & sol tilsier det. Ferien er uke 31,32,33, men har låver barna noen dager på Liseberg. Time will show. Har tro på en flott sommer, lik den vi hadde i fjord. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Nibba Svart 19.April.2004 Link til dette innlegget Svart 19.April.2004 Ferien i sommer blir nordover fra Bergen til Selje. Vi har ikke feriert her tidligere så det skal bli kjekt å se nye steder. Har hørt så mye positivt om Sogn og Fjordane. Sitér dette innlegget Link to post
Amorosa_beste Svart 22.April.2004 Link til dette innlegget Svart 22.April.2004 Hei alle sammen. Jeg er ei lita jente som er så heldig å få være med bestefar på tur. Og så hjelper mamma meg litt med teksten fordi jeg bare er 4 år. Har lånt litt "nick" fra bestefar da. Håper at bestefar vil ta meg med til Danmark i år også. Hilsen Thea Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 22.April.2004 Link til dette innlegget Svart 22.April.2004 Hei alle sammen. Jeg er ei lita jente som er så heldig å få være med bestefar på tur. Og så hjelper mamma meg litt med teksten fordi jeg bare er 4 år. Har lånt litt "nick" fra bestefar da. Håper at bestefar vil ta meg med til Danmark i år også. Hilsen Thea Hei Thea Jeg synes bestefar er veldig heldig som har deg. Jeg håper han tar det med på tur til Danmark. Det er mange andre fine steder dere kan dra til også. Forstår du hva de sier i Danmark da? Jeg synes de snakker veldig rart der. Hilsen Lasse Sitér dette innlegget Link to post
Amorosa Svart 22.April.2004 Link til dette innlegget Svart 22.April.2004 Hei alle sammen. Jeg er ei lita jente som er så heldig å få være med bestefar på tur. Og så hjelper mamma meg litt med teksten fordi jeg bare er 4 år. Har lånt litt "nick" fra bestefar da. Håper at bestefar vil ta meg med til Danmark i år også. Hilsen Thea Hei. Dette var da morro. 3 generasjoner inne på baatplassen.no, (noen bedre?). Regner med at mamma og pappa hjelper deg. Visst skal du få være med til Danmark. Hva skulle beste gjort uten co.skipperen. Ingar. Virker som etterveksten på baatplassen er sikret Sitér dette innlegget Link to post
Amorosa_beste Svart 22.April.2004 Link til dette innlegget Svart 22.April.2004 Hei Thea Jeg synes bestefar er veldig heldig som har deg. Jeg håper han tar det med på tur til Danmark. Det er mange andre fine steder dere kan dra til også. Forstår du hva de sier i Danmark da? Jeg synes de snakker veldig rart der. Hilsen Lasse Hei Lasse klart bestefar er heldig......er heldig jeg også, som har ham, for mamma og pappa har jo ikke båt. Jeg syns de snakker litt rart i Danmark ja, men for det meste så peker jeg og sier:"Thea ha sånn"? og det går som regel greit...Men det er vel en sånn ferie greie,for det nytter ikke og ta den metoden her hjemme...... Sitér dette innlegget Link to post
Petterøe Svart 22.April.2004 Link til dette innlegget Svart 22.April.2004 Løft blikket folkens ! Jeg anbefaler Namdals og Helgelandskysten på det varmeste. Får vi en sommer i år som er lik de to forrige, er dette paradis på jord for båtliv ! Det var reklamen..... Jeg ønsker alle båtkolleger en riktig god tur, og en herlig sommer !!! Sitér dette innlegget Link to post
Jensen_fra_Vest Svart 22.April.2004 Link til dette innlegget Svart 22.April.2004 Hei alle sammen. Jeg er ei lita jente som er så heldig å få være med bestefar på tur. Og så hjelper mamma meg litt med teksten fordi jeg bare er 4 år. Har lånt litt "nick" fra bestefar da. Håper at bestefar vil ta meg med til Danmark i år også. Hilsen Thea Hei Thea! Veldig koselig med ei lita jente her på baatplassen. Jeg syns at både du og besten er veldig heldige. Hvis du har problemer med å forstå det rare sproget de snakker i Danmark, skal du bare skrive til meg, så skal jeg hjelpe deg. Jeg har boet i Danmark i mange mange år. Jeg håper at du får en rigtig fin sommer, med en masse is, sol og bading. Ps. Bare si til Besten at du VIL til Danmark, så går det sikkert i orden. Hilsen Jensen_fra_Vest ( Som har 4 unger, som alle elsker å være i båt. Jeg er også heldig ) Sitér dette innlegget Mvh. Jens Rytter. Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre) Link to post
Al-Tec Svart 22.April.2004 Link til dette innlegget Svart 22.April.2004 Koster så klart! http://www.kosteroarna.com Sitér dette innlegget AL-TEC al-tec.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.