Jump to content

Ferien 2004 går til.......


enter4u

Recommended Posts

Helgelandskysten!  :flag:

 

Besøkte Lofoten, Vesterålen og Senja i fjor. Fantastisk tur i et strålende vær. Legger kursen sørover i år, og har ingen fast rute. Bare la tilfeldighetene råde og innrette seg etter vær og vind. Kanskje Træna? Kanskje havner vi i Trøndelag? Det blir nok uansett avslappende, energigivende og hææærlig!  :lol:

Link to post
Share on other sites

Og her er båt og utstyr i sikker forvaring mens hele "bøttebaletten" er på Liseberg ?

 

Inne i havna er det så trangt, at de fleste blir lagt merke til når de ankommer.  Med din store båt blir du i alle fall lagt merke til når du kommer, og du vil få god hjelp av naboene med å komme på plass.  Her kan du regne med millimetersklaringer i fellesferien, så det er helt nødvendig med samarbeide. Derfor vil de som ligger rundt deg vite hvem som hører til hos deg, og vil reagere om uvedkommende går ombord. Det er alltid båteiere tilstede i havna, og her skjer det neppe noe ulovlig uten at noen reagerer.  Jeg har ligget i Lille Bommen flere ganger, og har aldri hatt betenkeligheter med å forlate båten.  Det har heller aldri skjedd noe galt.

 

Gled deg til en fantastisk tur nedover, og et flott opphold i Gøteborg.

Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK.

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Ferie fra 28. juni :sailing: og da går turen mest sansynlig opp i Telemarkkanalen.

Det er jo en fin tur og godt for båtens kjøleanlegg får gjennomspylt med ferskvann, "har varmeveksler" og eventuelle groer forsvinner.

 

Skal vel fiske litt også regner jeg med, tar med "røyken"  så en kan kose seg med nyrøkt fisk av ymse slag.

 

Får bare håpe det tørker opp endel så myggen ikke blir for plagsom, for meg elsker myggen.

hilsen Plomma I, roynils@online.no

Link to post
Share on other sites

Vi er to båter som går sammen fra nordmøre og opp til Lofoten. Planen er å gå direkte opp og bruke god tid ned igjen, har totalt 4 uker vi kan bruke på turen. Dette tror jeg blir en fantastisk tur.

Ingen for stor eller for liten det er trivselen som bestemmer.

Link to post
Share on other sites

Dette blir muligens siste år jeg har litt skikkelig med ferie, så det ble ingen sommerjobb i år. Istede blir det vel jobbsøking og en skikkelig båttur.

 

 

Regner med at jeg kanskje allerede om en uke eller to setter kursen mot sørlandet og kanskje helt opp til Oslofjorden. Har aldri vært lengre enn til Kragerø som det er i dag. Hadde vært artig å kikket på alle stedene som omtales her på forumet og kanskje truffet på noen kjente fjes.

 

 

Snuser litt på mulighetene for å selge Viknesen og da blir det kanskje båtjakt på østlandet etter ny båt, men de planene er litt svevende enda.

 

Ellers skal jeg ha meg noen uker med seilbåten hjemme ved Bjørnefjorden.

Link to post
Share on other sites

Blir nok Sørlandet i år. Regner med å tøffe ned til Blindleia og bli der noen dager, før vi putrer rolig hjemover igjen. Skal være 3 uker utpå hvis være ikke slår seg helt vrangt. Håper vinden roer seg snart, det har jo blåst kuling nesten hver dag i en måned nå.  :lol:

Link to post
Share on other sites

Har planlagt å ta den nye båten nedover på den svenske vestkysten først, og deretter gå over til Læsø. Gleder oss voldsomt og regner med å være ute i 3 uker i juli. Finnes ikke maken til ferie som båtlivet. La oss håpe at metereologene har rett i at sommeren blir varm og solrik. :lol:

Hilsen Ludde

 

Link to post
Share on other sites

color=Navy]

Har planlagt å ta den nye båten nedover på den svenske vestkysten først, og deretter gå over til Læsø. Gleder oss voldsomt og regner med å være ute i 3 uker i juli. Finnes ikke maken til ferie som båtlivet. La oss håpe at metereologene har rett i at sommeren blir varm og solrik. :lol:

[[/color]

 

Virker som det er mange fra baatplassen som skal innom Læsø i løpet av sommeren.

Så se etter vimpler.

Går strake veien til Danmark 1. -2. juli hvis det er flatt hav.

Jeg regner med å være i Østerby uke 28. eller 29. Blir vel liggende en 4-5 dager, men

alt kommer ann på vær og føreforhold.

 

Mariell

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Sogndalscup helgen etter St.Hans, har sikret oss båtplass for to båter. Deretter kryss og tvers i Sognefjorden, så sikk-sakk videre nordover. Selje eller Ålesund, kanskje bare Rugsund? Ferie er å kunne bestemme etterhvert. Etter en arbeidsøkt på 1-2 uker midt i juli, blir det vel et par uker sørover, Bømlo eller Stavanger.

 

Etter det skulle vi kjenne båten vår godt nok til å kunne planlegge mer langdistansetur neste år, hvis ikke vi kommer til at vestlandet holder for noen år til.

Laholm

Link to post
Share on other sites

Dersom jeg klarer å få til en ferieuke til sommeren vil jeg ta følgende tur:

 

Rusle nedover til Halden. Med et hyggelig kvaldsmåltid på Kongens Brygge.

Påfølgende morgen løftes Astor (Uten P) opp på en lastebil for å bli fraktet til Nøssemark i Sverige. Deretter går turen via 25 sluser til Vaneren, over til Helsingborg og Trollhattan via Gøteborg og Vestkysten hjem.

 

En topp tur som jeg anbefaler alle å ta. Avstressende og full av nye inntrykk undewr hele turen. Aller helst bør man avsette 14 dager til denne turen.

 

Dalsland Kanal er et evetyrrike. Får dere som har kjørt Telemarkskanalen så er den bare fornavnet. Har kjørt Svensketuren tre ganger og ble aldri lei. :drink:

 

Kommer gjerne med tips til turen dersom noen ønsker mer info!  :wink:


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

I år blir ferien delt i 2 for å unngå den værste ferietrafikken. Første del starter helgen etter St. Hans og varer 2,5 uker. Den delen er planen Sørlandet. Andre del starter i siste halvdel av juli og da blir det sannsynlig en tur på svenskekysten. Håper været lager seg. Geir Frode, jeg har også planer om blindleia hvis vi kommer så langt. Kanskje vi sees litt lenger enn sist på Tjøme.

Link to post
Share on other sites

Har akkurat fått "skipspapirene" for M/Y Minshull i posten: 45 fot lang og 6 fot brei. Det blir en uke fra Trevor til Bunbury eller omvendt i grenseland mellom England og Wales. Det blir noe helt annet enn Gule Humpen, såpass kan jeg si - men jeg tror det blir trivelig med pubservering når slusingen blir for langsom. Drar i slutten av måneden.

 

Bilde

Bilde

 

Så blir det svenskekysten igjen (for gudvethvilken gang...?!). To uker i august. Får aldri nok, simpelthen...

Link to post
Share on other sites

Begynner ferien til helgen  :drink::wink:    Hvis jeg rekker å : Gjørealtferdigpåjobbenkjørekaninburtilnabobykjøpepctildatternårkonajobberovertid

såhunskalkunneblimedtilferienhentebildenpåverkstedryddehusetosvmedtingjegikkekom

merpåakkuratnå.

Og da drar vi ned til Pjolterbay utenfor Kragerø som hvert år.

 

Mvh

 

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Link to post
Share on other sites

Etter som jeg kan forstå, så vil det bli noen vimpler å se langs sørlandskysten i sommer. Selv kommer vi til å farte litt langs kysten her, men det blir ikke så lange turene. Vi er midt i en sannsynligvis velkjent utfordring for noen, med unger i "rett"(?) alder. For gamle til å være med, og for unge til å overlates helt til seg selv over noe lenger tid. Er innstilt på dette begge to, og ser frem til småturer i nærheten av hjemmehavn :sleep:  Ikke noe spesielt dårlig alternativ. Vi bor jo midt i smørøyet :drink::wink:

 

Håper å treffe på noen likesinnede med vimpel i området :wink:

Link to post
Share on other sites

Har akkurat fått "skipspapirene" for M/Y Minshull i posten: 45 fot lang og 6 fot brei. Det blir en uke fra Trevor til Bunbury eller omvendt i grenseland mellom England og Wales. Det blir noe helt annet enn Gule Humpen....................

 

Det ser kul ut Fenix, själv har jag alltid drömt om kanalerna ner genom Europa.........

lite baguetter o franska oster o rött vin......... :flag:

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...