Jump to content

En liten spørreundersøkelse om vintern og båt


tom-ass

Vinter og båt  

458 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Var på Biltema og skulle kjøpe refill til avfukterene for en måned siden. fikk beskjed om at de var hadde sluttet med dem.

så handla dem hos lokal båtpusher i stedet.

 

ellers så var jeg helt gjennomsnitt på undersøkelsen.

Ute under pressening

kalesje av

Fleste puter og madrasser er i båten. Står på høykant . Sengetøy puter og dyner er tatt hjem

ikke varme eller el. avfukter.

gjør vinterkons. selv

 

Eneste forandring fra i fjor. Det ble MYE fuktighet under presseningen. så jeg fikk litt jordslag i salongen oppe.

I år så har jeg hengt opp en under pressening som dekker det som kalesja vanligsvis dekker. Heiste senter av denne en delopp så det ser ut som ett gammelt spisstelt. Stakk noen hull i presseningen på det høyeste punktet.

Min teori er da at eventuelt fuktighet inne i båten, vil når inneluft blir varmet opp. forsvinne ut gjennom de hulla. Og at minimalt av den fuktigheten som ramler ned fra hovedpresseningen treffer de samme hulla.

Skal bli spennende å se om det ar hatt noen virkning.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Var a som pokker. var den jeg skulle ha refil poser til.

 

Fant det ikke i butikken i Sandefjord. så jeg søkte på pc'n i butikken for lokasjon og fikk opp "gått ut" eller noe i den duren.

Var muligens kun tomme når jeg var der.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Dere har kanskje helt tette båter med varme, eller? Jeg har jo en snekke (Nidelv 24) og så i Båtmagasinet at hvis en ikke har varme stående på i båten, kan en risikere at disse fuktslukerne i løpet av vinteren snarere trekker til seg mer fuktighet til båten enn å bare ta "det forefallende"....

 

Hva mener dere skippere om dette?

Redigert av Bergen dørk (see edit history)

mvh Bergen Dørk

Link to post
Share on other sites

Nei jeg har hverken tett båt eller varme.

 

At disse "saltposene" (husker ikke hva stoffet heter). er så kraftige at de suger til seg luft utenifra, har jeg min store tvil om. Er vel heller i tvil om de hjelper noe særlig i det hele tatt.

 

Men siden jeg ikke har mulighet til permanent strøm i opplag, så har det liksom blitt tradisjon å sette inn 3-4 beholdere hver høst. siden det som regel kommer endel vann i dem i løpet av spesielt høsten. Så velger jeg å tro at de trekker ut ørlite fukt i alle fall.

 

Det viktigste er trua på at man har gjort det så bra for båten som muligt. Når den ligger der pakket inn, ensom og vekk i fra sitt riktige element i noen forblåste og kalde vintermåneder.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...