Jå9 Startet 19.Oktober.2007 Link til dette innlegget Startet 19.Oktober.2007 Kjøpte en (brukt) Suzuki DF115 2004 mod. (hos forhandler) som så utrolig strøken ut - også under dekselet. Spørsmålet er derfor: bør jeg forsøke å få kjøpet hevet eller er det håp? Startmotor har skader samt et stempel ser ut til ha litt rust på seg også. Motoren ble forøvrig startet hos forhandler, ikke 100% problemfritt, men når den var i gang gikk den pent. Sitér dette innlegget Link to post
rago63 Svart 19.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2007 Så sant du ikke var klar over dette i kjøpsøyeblikket - få hevet kjøpet. Tvert! Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
Jon-Kåre Svart 19.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2007 Er du sikker på at den har hvert under eller mistenker du det bare?? Iallefall hvis selger påstår noe annet be om skriftlig bekreftelse på dette så har du noe å gå tilbake på hvis motoren skulle begynne å krangle. Du kan jo og be om navn på forigge eier for å høre med han og nøste deg videre til neste hvis han ikke vet noe Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
KenBjork Svart 19.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2007 mmmmSkepisk. Personlig hadde jeg nok hevet kjøpet, hvis jeg ikke var blitt opplyst om det før handel. Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
bjoris Svart 20.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2007 En annen takitikk kan være å kreve et meget solid prisavslag siden de har prøvd å lure deg, her må du ha en god sak såfremt det kan bevises at motoren har vært under vann. Finner du ut at motoren likevel er bra så kan det være best case... Forøvrig kan det ikke være tvil om at du må kunne heve kjøpet gitt at det du skriver kan dokumenteres... Hvor er SkipperWorse? Han vet slikt... Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Mouche Svart 20.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2007 Selvfølgelig kan du heve kjøpet hvis du har kjøpt en motor hos en forhandler til markedspris og det viser seg at motoren har vært "druknet" og dette visste eller burde forhandler ha visst om, men ikke fortalt kjøper det. Man behøver ikke rope på advokat for å få bekreftet at vann er vått eller at å spa møkk er noe dritt! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Jå9 Svart 20.Oktober.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2007 I følge mekanikeren som satt motoren på båten er det ingen tvil om at motoren har vært helt eller delvis under. Han tok bilder av startmotor også - det er MYE rust. De nederste plugghullene og pluggene bærer også preg av at de har vært i kontakt med saltvann. Nå skal jo mekanikeren "min" ha betalt for det arbeide han har gjort. Er det noen sjangs for å få dette tilbakebetalt av forhandler? Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 20.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2007 Ja, men ta nå kontakt med selger umiddelbart og informer om situasjonen. Gjør ting skriftlig og få "din" mekanikers skriftlige uttalelse på hvordan han vurderer motoren. Jeg ville umiddelbart krevd omlevering av motoren og med dekning av alle utgifter du har pådratt deg. Ikke nøl med å ta kontakt med Forbrukerrådet for råd og hjelp. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Jå9 Svart 20.Oktober.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2007 Tok kontakt med selger hos forhandler pr telefon (i går) og sendte også en (saklig) mail med bilder tatt av startmotor. De skulle ringe meg på mandag når de hadde sett på bildene. Han sa forøvrig "Dette skal vi ordne opp i..." når jeg pratet med ham i telefonen. Fikk 3 mnd. 50/50 garanti ved kjøp, men jeg godtar selvfølgelig ikke det nå. Takk for gode (og raske) svar! Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 20.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2007 Gjør som Mouche sier. S k r i f t l i g ! ! Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.