Jump to content

Øst båtutstyr, advarsel

bullett

Recommended Posts

Etter å ha handlet med øst båtutstyr er jeg meget skuffet over gutta der borte. Om dere ikke må, STYR UNNA DEN DRITTBUTIKKEN.

Bestilte 2 varer og fikk begge feil. kompisen monterte begge delene i god tro, noe jeg så var feil da jeg kom til båten. Propellen jeg bestilte har dem ikke i sortimentet sitt så sendte meg en annen, og braketten til dreggemotoren tåler 10kg mindre enn den jeg bestilte. Det viser seg at begge varer ikke eksiterer og nettsia har endre/fjernet varene. Ikke fikk jeg penger tilbake, og når jeg i stede bestilte en xtra propell så tok det tre mnd før jeg IKKE fikk den. Da jeg sa jeg ikke var int i å betale for den så sier dem at den er sendt direkte til meg fra importør, noe som ikke skjedde... bare løgn å fanteri.

Har vært i dialog pr tlf og mail og dem skylder bare på hverandre så kommer ingen vei. skrev i siste mail at jeg vil advare her inne så nå er advarsel gitt...

søppelbedrift...

Jeg har sikkert vært uheldig, men da burde dem ordnet opp... så veit ikke jeg.

:puke:

Hilsen

Bullett

siden det gikk så lang tid å få ny propell så behold jeg den gamle, og sender da jaffal ikke mere penger til den dårlig organiserte søpplebutikken der.

propellen kan jeg bruke, men er ikke den jeg skulle ha. braketten kan også brukes men heller ikke den jeg bestilte og betalte for. Ike fikk jeg penger tilbake fordi varene kostet det samme sier dem, men når man bestiller en vare så skal man ha varen, ikke noe annet uten beskjed.

Dessuten da jeg bestilte den nye propellen gikk det 3 uker uten en lyd og da jeg ringte den sa dem at dem var tomme for den propellen, så det var bestilt fra importør. Ventet 2 uker til og ringte så tilbake, og da var vist importør tom for propeller også, men jeg fikk jo ikke beskjed. Man skal ikke vente 4-5 uker for å høre at dem ikke har propellen vel? og til slutt som nevnt, propellen ble sendt direkte til med fra importør, OG jeg skulle få den gratis grunnet alt rot, sier Øst båtutstyr at den er sendt . FIKK DEN ALDRI. Altså løgn fra ende til annen.

siste gang jeg ringte for å få en løsning, så la driveren tlf fra seg mens vi pratet, uten å si ifra, og jeg hørte dem prate dritt i bakgrunn... service my ass

Bullett

Hei

Orker ikke sette igang et himla strev for å få noe lusne kr i retur. Jag har både en propell og en brakett som funker. Poenget her er at butikken er useriøst drevet. At dem driter seg ut å sender feil varer burde dem rette opp i. Jeg skulle få et annet produkt til innkjøpspris men det var jo bare tåkeprat for varen kom aldri, og ikke var det ment å komme noe heller... :nono:

Har henvendt meg dit ved tlf og mail og sistenevnte svares det ikke på. Jaeg har opplyst at baatplassen vil bli brukt for å advare andre og ikke ment som en trussel.

Så herved er dere advart.. :boxing:

Hvis et solid knippe baatplassen-medlemmer tar bryderiet med å sende en mail til firma, med beskjed om at de har lest denne historien på baatplassen - så kan det jo være at de lærer noe, som kan være til felles fordel :wink:

Ja butikken trenger å endre rutiner, ikke legges ned, så ikke noe dumt forslag detta Poseidon;o)

Skal man drive butikk bør den være seriøs og skikkelig. og dummer man seg ut skal det ikke koste kundene penger med taes på egen kappe. Jeg vil da ha kundene mine til å komme tilbake... Hensikten med god service er jo å generere penger.

:sailing:

:cool: noen andre med lignende opplevelser?

Kanskje en tilleggserfaring er av interesse:

En bekjent av meg, som leser baatplassen flittig hadde også merket seg med denne historien. Snill og medmenneskelig som han er sendte han en mail til "ØST Båtutstyr" og gjorde dem oppmerksom på at de hadde fått omtale på baatplassen - og antydet samtidig at de kanskje burde gjøre noe med dette før en del tusen baatplassenmedlemmer fikk den samme oppfatningen som "bullet".

Han kom til meg et par dager senere, rimelig overrasket, nå hadde han nemlig fått svar og jeg har fått lov til å gjenta svaret helt ordrett, bokstav for bokstav slik som det står:

Hei

Vi har registrert din mail og vil med det skjekke om det ligger der

Vi kommer da til og overlate dette til vår Advokat og håper du har en god grund til dette innlegget på båtplassen for din egen del

Hilsen

Øst båtutstyr

De har altså ikke engang vært i stand til å lese en helt klar og tydelig mail, men skyter fra hoften og truer med Advokat (med stor A) før de overhode har undersøkt saken.

Det må være tillatt for hver enkelt leser å gjøre seg opp en mening om slike firma, og slik saksbehandling. Min er ihvertfall helt klar :puke::puke::puke:

Med vennlig hilsen POSEIDON

Huffameg så skremt jeg ble av den mailen.. :lol:

Dette viser at det er god grunn til å vurdere sine nettbutikker nøye før man inngår et kundeforhold av betydning. Nettsiden virker jo grei og tilforlatelig, men det er jo tross alt menneskene bak som sørger for "oppevelsen" :nonod:

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

Men, burde man ikke bruke fullt navn når en skal kritisere som bullet gjør her ..

Det er det jo ikke noe grunn til..

Noe til svar fra dem Poseidon, tenkte også selv på skrivefeil og språket i det svaret.

Helt klart en sjappe man i utgangspunktet styrer unna, virker ikke mye seriøse nei.

Jeg gjorde også en liten forespørsel om kundebehandling, og her er svaret jeg fikk. På tide med et norskkurs spør du meg. Klippet rett fra mailen:

Vi må bare beklage hvis det står noe negativt om oss det er i vertfall første gangen og vi har med noen tusen kunder i året. Det som vi satser på er service men selvfølgelig kan vi gjøre feil vi også men vi vil ikke på nåværende tidspunkt utale oss om det som står på båtplassen føre vi har sjekket det ut men står det noe negatift som ikke stemmer etter vårt skjønn så kommer vi til og forfølge det til ende

Hvis det er noe du lurer på kan du gjerne ringe oss eller sende mail

Hilsen

Øst båtutstyr

http://www.ostbatutstyr.no

..

Redigert av tebi (see edit history)
Har vært i dialog pr tlf og mail og dem skylder bare på hverandre så kommer ingen vei. skrev i siste mail at jeg vil advare her inne så nå er advarsel gitt...

Hilsen

Bullett

Men, burde man ikke bruke fullt navn når en skal kritisere som bullet gjør her ..

Som vi ser i starten av tråden har han informert de om hva han kom til å gjøre slik at de skulle utmerket godt vite hvem kunden er.

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Syntes at de driver en spennende kunde politikk så jeg sendte og en e-post til dem.

Har fulgt tråden angående dere på baatplassen.no og vil bare gi utrykk for at jeg til tross for at jeg ser at dere har endel fine produkter ikke kommer til å handle med dere, jeg vil heller ikke anbefale nettsiden deres til andre båt kollegaer. Mulig jeg hadde endret mening hvis dere hadde kommet på banen og forklart dere eller lagt dere flate. Makan til kundebehandling slik det fremstilles i denne tråden skal man lete lenge etter

Nå venter jeg bare spent på svar

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Jeg ble nok heller ikke skremt av den mailen. Advokat har vi alle tillgang til.

Jeg er glad jeg hadde propell(om enn ikke den jeg bestilte) og ikke fikk ødelagt sessongen ved å sitte å vente på deler derfra.

Jeg gjør oppmerksom på at JEG har gjort masse for å ordne opp i dette ved henvendelser om mulige løsninger men da alt blir feid vekk uten svar eller med hån, så bruker jeg mulgheten min til å handle andre steder.

Håper fortsatt dem rødder opp for butikken har bra utvalg. VIL MAN DRIVE SÅ MÅ MAN DRIVE BUTIKK ikke bare late som.

Hadde aldri skrevet dette om det ikke var reelt... Man legger ikke hue på stabben for morro skyld. Heller ikke andres.

Om Øst Båtutsyr leser dette, eller motar klager bør dem jo legge seg flate. Jeg garanterer at dem husker saken...

Redigert av bullett (see edit history)

For det første kommer Øst Båtutstyr ingen vei med noen "sak" om dårlig erfaring med dem postet på et forum. For det andre må de legge seg så flate de bare vil, dette dreier seg ikke om å legge seg flate. Dette dreier seg om en bedrift med holdninger og miljø som stinker. Jeg kommer aldri til å utsette med selv for en så stivbent og arogant handelspartner...

Takker "trådstarter" for opplysninger om bedriften og deres komunikasjon med kundene sine :cheers:

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Fikk dette svaret på min e-post:

Hei Jon kåre

Vi har registrert at det er noe meget negativt som står om oss på båtplassen.

Vi føler oss meget urettferdig behandlet og har fått en Advokat til å se på saken for å se om det er vi som har noe feil i kunde behandlingen vår

Det som er problemet er at det er en kunde som har bestilt en utvendig motorbrakett og en propell av oss og med den motorbraketten så har vi lakt ut info som vi har fått av vår importør noe som ikke var korrekt med den følgelappen som lå inni esken fra fabrikk og det er hvor mange kg den tåler Når kunden ringte oss og informerte om det som hadde skjedd tok vi kontakt med importør og fikk brakt alt på det rene med feil info fra dem. Vi tok kontakt med kunde og forklarte at den ikke tålte så mange kg som det vi hadde satt på nettsiden vår Og med det sa vi til kunden at han kunne returnere motorbraketten og få dekt alle kostnadder han hadde hatt med dette men han sa at den er kraftig nokk så jeg beholder den mot at jeg får en meget god pris neste gang jeg skal ha noe og det var helt i orden fra våres side Det gikk Ca 4 uker da ringte han og sa at han hadde fått feil propell også da sjekket vi bestillingen hans og han hadde fått det han hadde bestilt men vi tenkte at vi skulle hjelpe han så vi sa at han kunne sende alt sammen til bake og at vi dekte alle utgifter med det

En rask forklaring

Han hadde satt på propellen kjørt en mnd og mistett den i vannet og det måtte vi skjønne da bydde vi han en propell til selvkost på grund av den motorbraketten og ikke gratis propell Vi kommer til og forfølge denne saken til ende uansett for denne kunden skal ivertfall forklare seg på en erlig og saklig måte

Vi har med noen tusen kunder i året og dette er første gangen vi har hatt en kunde som har vært misfornøyd i denne grad Hvis du lurer på noe kan du gjærne ringe oss

Hilsen

Øst båtutstyr

www.ostbatutstyr.no

Tlf: 629-76898

Syntes svaret i seg selv var bra jeg så kan vi jo fortsette å fordele skyld. Uten at jeg vil danne meg noen mening på nåværende tidspunkt, men de ødela nok noe for seg selv ved å komme med den e-posten Poseidon refererte til

Så dårlig norsk i en henvendelse fra en bedrift.. Skulle tro det var Gronland Kebab og grill som var avsender.

Tragisk dårlig, i tillegg til at det å forklare seg så detaljert om et forhold med en kunde ovenfor en annen potensiell kunde er noe jeg synes virker veldig merkelig.

Måten de henger ut en kunde på er grunn nok til at jeg aldri handler derfra.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...