Slagskibet Svart 2.Januar.2006 Del på Facebook Svart 2.Januar.2006 Slæpp åff Dilla. Det meste går seg til underveis ser du. Egentlig er damene litt glad for at vi tar den helt ut enten det er 2 hjulinger,bikkjer eller båter det gjelder. Skulle jeg tatt hensyn til ØKH Hennes Høyhet 1/8 dels tonn Mesteinnen r -også kalt Ørnhild- så hadde det ikke vært mye gøy for en liten Kaftein.det er også greit å være stor i kjeften når hun er 2000 km unna. Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 2.Januar.2006 Del på Facebook Svart 2.Januar.2006 ...det er også greit å være stor i kjeften når hun er 2000 km unna. Sitér dette innlegget Link to post
classic fiberglass Svart 2.Januar.2006 Del på Facebook Svart 2.Januar.2006 Det er en balansegang det å holde forholdet til dama (frua) i ånde, og det å vie LITT tid til sine hobbyer! Det er som å balansere på en knivs egg! Har erfart at man må være mer enn lur! Sitér dette innlegget Mvh TA Link to post
trulte Svart 2.Januar.2006 Del på Facebook Svart 2.Januar.2006 Hos meg er problemet nesten motsatt vei. Fruen har nesten dårlig samvittighet for at hun ikke gjør nok på båten i forhold til meg som driver på timesvis hver dag. Antakelig har det en del å si at vi kanskje er i en litt annen livssituasjon enn mange andre her (uten at jeg skal tråkke på noen tær ved å kalle de gamle... ) siden vi er midt i 20-årene og ikke har barn. Jeg blir forundret hvis tonen er den samme hos henne om 20 år... Får nyte det og utnytte det så lenge det varer... Sitér dette innlegget Link to post
classic fiberglass Svart 2.Januar.2006 Del på Facebook Svart 2.Januar.2006 Har bare en ting å si, bruk tida godt!!! (hilsen far til fire) Nei bank i bordet hun synes også det er gøy med alt som har med båt og båtliv å gjøre! Men hun vil nok gjerne som meg ha en større båt (feriebåt), det får komme senere! Sitér dette innlegget Mvh TA Link to post
Verrie Svart 3.Januar.2006 Del på Facebook Svart 3.Januar.2006 men jeg begynner og komme i form igjen. Nesa renner ikke lenger, og takk for det. -formen begynner å bli bedre -det blåser ikke -det er ikke så kaldt lengre, rundt nullpunktet nå (ihvertfall i sør) Med andre ord, forventer jeg rapport sent i kveld som vil inneholde masse utført arbeid Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 3.Januar.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Januar.2006 -formen begynner å bli bedre -det blåser ikke -det er ikke så kaldt lengre, rundt nullpunktet nå (ihvertfall i sør) Med andre ord, forventer jeg rapport sent i kveld som vil inneholde masse utført arbeid Mnja, nesa har sluttet og renne men er desverre så er jeg veldig slapp enda. Skal egentlig på jobb i morra og ha vareopptelling i morra, men sånn det ser ut nå er jeg ikke sikker. Det blåser ikke her heller, men er ca -5 ute nå. Er også rastløs, men orker ikke noe. Det er frustrerende det Har ikke orket og fikse burka en gang så jeg må starte med og måke ut snø av båten Håper bare forkjølelsen slipper taket, har tatt c vitamin overdoser hver dag. Skal se om jeg kan sette opp en liste over det som må gjøres i ettermiddag, så har jeg noe og jobbe utifra. Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 3.Januar.2006 Del på Facebook Svart 3.Januar.2006 Ta med deg noe saker som trenger lakkering og driv litt inne med det, da vel? Eventuelt noe messingsaker som burde vært pusset. Eller noe som kan pusses ned i påvente av lakkering. Eller lage prioritert innkjøpsliste over det som må kjøpes inn videre utover. Det er da masse du kan drive med inne uten at du må ut i kulden og båten. Sitér dette innlegget Link to post
classic fiberglass Svart 3.Januar.2006 Del på Facebook Svart 3.Januar.2006 Følger deg der batdilla! Det er bare å smugle inn"biter" og vente på evnt.kjeft! Men det gir seg som regel, hvis det ikke er noe voldomme greier. God bedring Bastard! Sitér dette innlegget Mvh TA Link to post
M/S Bastard Svart 3.Januar.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Januar.2006 Problemet er at jeg ikke har noen løse deler som skal oljes. Skal sette opp innkjøpsliste over det som må til for og få båten på vannet samt en arbeidsliste Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 3.Januar.2006 Del på Facebook Svart 3.Januar.2006 Enkelte har mer lopper i blodet enn andre skjønner jeg! Hva med å rett og slett være syk? Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
M/S Bastard Svart 3.Januar.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Januar.2006 Enkelte har mer lopper i blodet enn andre skjønner jeg! Hva med å rett og slett være syk? Det går ikke, kjeder meg når jeg er sjuk. Skal nok finne på noe Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 3.Januar.2006 Del på Facebook Svart 3.Januar.2006 Enkelte har mer lopper i blodet enn andre skjønner jeg! Hva med å rett og slett være syk? En tips til: Etter at listen over nødvendige ting å kjøpe inn er satt opp, kan du begynne å tenke på hvor du skal kjøpe det hen. F.eks. ting som ikke er vits i å se etter brukt, kan det sammenlignes pris på i diverse kataloger og på nettet slik at du vet hvor du skal kjøpe den dagen du trenger det. Katalogshopping tar tid det og, samtidig som det er fin koselesning å bedrive når man ikke er helt i form. Blir gjerne i litt bedre form bare av å drive litt katalogshopping. I noen tilfeller må man kanskje sjekke litt hva man skal velge, og da er det inn i Emneoversikten og se hva som har vært postet rundt tilsvarende duppeditter før og finne hva som gir mest for pengene. Jeg bruker selv mye av uken på sistnevnte da jeg ikke får drevet med båten. God bedring! Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 3.Januar.2006 Del på Facebook Svart 3.Januar.2006 r (uten at jeg skal tråkke på noen tær ved å kalle de gamle... ) siden vi er midt i 20-årene og ikke har barn. Jeg blir forundret hvis tonen er den samme hos henne om 20 år... Får nyte det og utnytte det så lenge det varer... Forbered deg på et sjokk,kommende gamling. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 3.Januar.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Januar.2006 Takker for tips Dilla Sitér dette innlegget Link to post
trulte Svart 3.Januar.2006 Del på Facebook Svart 3.Januar.2006 Forbered deg på et sjokk,kommende gamling. smash.gif smash.gif smash.gif Nyter hver dag! Fikk forresten arbeidsforbud av Trultekona på et par dager i jula, og da ble mye av tiden brukt til katalog og nettshopping som omtales av Dilla. Fikk på den måten mye ut av disse dagene også, og da slipper jeg å sitte så mye forran pc`n når sola titter fram i mars-april.... Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 3.Januar.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Januar.2006 Har vært ute en kjapp tur med bikkja, og da knipset jeg ett bilde på veien ut. Ser ikke så trivelig ut og begynne her Ser litt grøssent ut Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 3.Januar.2006 Del på Facebook Svart 3.Januar.2006 Det går ikke, kjeder meg når jeg er sjuk. Skal nok finne på noe ett sjökart o lite torr-navigasjon , gärna med något godt att dricka til, brukar oxo lette opp stemningen ! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
fernanda Svart 3.Januar.2006 Del på Facebook Svart 3.Januar.2006 Hei Bastard. Jeg har en 1kW gassvarmer, direktefyrt, som du kan låne av meg i vinter. Men den mangler regulatoren og gassflaska, den kan kjøres på både 6 og 11 kg gassflaske. Dersom du har en gassgrill har du det du trenger for å få denne igang. Da er ihvertfall muligheten for varmen på plass, så da gjelder liksom ikke den unnsyldningen at det er kaldt lenger......... Fernanda Sitér dette innlegget Båthilsen fra Fernanda. Link to post
M/S Bastard Svart 4.Januar.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Januar.2006 Hei Bastard. Jeg har en 1kW gassvarmer, direktefyrt, som du kan låne av meg i vinter. Men den mangler regulatoren og gassflaska, den kan kjøres på både 6 og 11 kg gassflaske. Dersom du har en gassgrill har du det du trenger for å få denne igang. Da er ihvertfall muligheten for varmen på plass, så da gjelder liksom ikke den unnsyldningen at det er kaldt lenger......... Fernanda Heisann! Jeg skal tenke litt på det jeg, det er mulig jeg får lånt en varmekanon av en borti gata. Sier ifra om jeg trenger og låne. Takker så mye Sitér dette innlegget Link to post
fernanda Svart 7.Januar.2006 Del på Facebook Svart 7.Januar.2006 Ooops, her ble det vist litt trykkleif i farten. Det er en 11KW gassvarmer ikke 1 kW, og du kan selvfølgelig få låne alle de 11kW`ene. Hører fra deg dersom du er int. Sitér dette innlegget Båthilsen fra Fernanda. Link to post
rogeri Svart 7.Januar.2006 Del på Facebook Svart 7.Januar.2006 Hei Bastard! Vil bare si at du gjør rett i å ta en pause fra prosjektet hvis det butter imot og arbeidslysten ikke er på topp. La prosjektet hvile og gjør heller andre lystbetonte ting! Du skal se da "at gløden kommer tilbake", når dagene blir lengre og tempen begynner å komme over 10 grader. La det ikke bli press fra andre, men også fra deg selv!!!! Synes du har vist et utrolig mot, og dyktighet sålangt, og finner det helt naturlig om du føler behov for å roe ned. Lykke til videre med prosjektet ditt!!!! Sitér dette innlegget Link to post
classic fiberglass Svart 7.Januar.2006 Del på Facebook Svart 7.Januar.2006 (redigert) SÅ sant så sant Thor! tiden din kommer Trulte... hilsen far til fire,... den gamle Tv serien har du vel ikke hørt om? Nyt tiden!!!!!!!!!! Redigert 7.Januar.2006 av classic fiberglass (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh TA Link to post
M/S Bastard Svart 16.Januar.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Januar.2006 Har nå også fått adapterplaten som nevnt tidligere, etter litt rydding i garasjen hos naboen så kom jeg til og fikk prøvd denne. Den passer både motor og gear (puh), men den er i stål og hva er rette måten og behandle denne på nå? Den bør jo lakkes men hva skal brukes av grunning og lakk? Sitér dette innlegget Link to post
Avmønstret4 Svart 16.Januar.2006 Del på Facebook Svart 16.Januar.2006 Heisann! Jeg skal tenke litt på det jeg, det er mulig jeg får lånt en varmekanon av en borti gata. Sier ifra om jeg trenger og låne. Takker så mye Har mange prosjekter på Tresfjorden jeg å, så vi må nok starte snart skal vi komme i mål til utsettet Det med varmekanon eller andre "kilder" er ikke dumt, bare husk på brannfaren Mvh Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.