Jump to content

Prosjekt: M/S Bastard

M/S Bastard

Recommended Posts

Test bilder av luke, jada jeg vet det ikke passer trebåt men det er en grei foreløbig løsning :yesnod:

Den går som jeg trodde mellom dekksbjelker (heldigvis) men er litt usikker på plassering.

Plasserer jeg den lengst frem så kan det bli litt knot med og komme opp og ned grunnet køya.

Samt at den er litt i veien når man tråkker på dekk.

Bilde

Plasser jeg den oppe på det opphøyde dekket så kan jeg bruke en liten stige for og komme opp og ned. Problemet blir plassering av stige, den blir i veien for inngang til køye og wc.

Men det kan lages en stige som er kjapp og sette opp muligens.

Syns nesten det blir penere og ha den her også.

Bilde

Bilde

Tok med ett bilde fra da jeg måket meg vei rundt båten for andre gang. Merk pressenning som er festet med tvinger :lol: grunnen er at jeg ikke kan surre fast med tau for da revner presenningen.

Bilde

Ville hatt den på det øverste dekket og laget en stige. Synes det ser bedre ut og den vil nok være mye i veien på det forreste dekket. Synes heller ikke at det så noe spesielt stygt ut, tror faktisk det kan bli stilig på din båt.

Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!!

HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER.

Det var da voldsomt med snø, da. Nesten verre enn oppe i bygda hos meg dette. Luken tør jeg ikke mene så altfor mye om uten å ha full oversikt over hvordan det er under i kabinen de ulike stedene du har skissert. Men praktisk som du er, finner du nok den beste løsningen selv, tenker jeg. Står målsetting om BP treff ved lag i år (Også)?

Det var da voldsomt med snø, da. Nesten verre enn oppe i bygda hos meg dette. Luken tør jeg ikke mene så altfor mye om uten å ha full oversikt over hvordan det er under i kabinen de ulike stedene du har skissert. Men praktisk som du er, finner du nok den beste løsningen selv, tenker jeg. Står målsetting om BP treff ved lag i år (Også)?

Ja. altfor mye snø syns jeg :cryin:

Luken er en rimelig snarvei for og slippe og lage noe når jeg har begrenset tid for utsett, for luke forut må man ha. Neste eier kan vurdere og bytte ut :wink:

Målsetting er treff ja :flag:

Litt lettere og nå det målet i år, for jeg syns jeg har en bedre oversikt i år enn i fjor.

Det står på motorinnstallasjon for min del, komforten med puter ol kan jeg ta når den er på vannet.

Skal ikke ta lang tid og få inn motor, det er bare og få kompisen til og få ut fingeren :rolleyes:

Jeg måtte ha luke på fordekk alikevel, grunnet konflikt med skottet til wc rommet :headbang:

Ble ikke så værst alikevel, og bonusen med dagslys ble upåklagelig :smiley:

Deilig og holde på i sola nå :cool:

Men, jeg må nok kappe 5mm eller mere til rundt det hele for jeg må kante hullet.

Hvor krapp er radien til disse ferdige kantlistene som Maritim har?

Bilder da.

Bilde

Bilde

Bilde

Luka ferdig montert, bare innsiden igjen men det er det ikke noe hast med.

Litt i minste laget er den, men kan ikke ha større uten og måtte flytte dekksbjelke.

Bilde

Dekket har fått noen skavanker her og der i vinter ser jeg, spørs om jeg ikke må slipe alt ned igjen :cryin: men det kan gjøres når skuta er på vannet det og :yesnod:

Neste jeg skal i gang med blir toiletten, så tar jeg det derfra og jobber meg bakover tenker jeg.

Er jo meldt ok vær noen dager nå så da må jeg passe på

Jeg har innkalt Trultekona og broren min til pusse-tjeneste i morra, for jeg har holdt på i 4 timer i dag, og hvis jeg skal være ærlig så begynner jeg å bli dritt lei av å pusse nå. Det begynner å nærme seg ferdigpusset, men jeg må liksom bli ferdig med det før jeg kan gå videre. Skal prøve å være strukturert slik som du skal.... Vi ønsker oss selv lykke til :cheers:

Jeg gadd i allefall ikke mer pussing i dag, så nå tar jeg meg en øl :drink::lol:

Lei av og pusse sier du, du skal jo pusse mellom strøka og lol.gif eller matte ned bare mellom lakkstøka. Regner med at det gjøres enda blush.gif det har ihvertfall jeg gjort selv om jeg bare har oljet

Joa, men da blir det liksom ikke 4-7 timers økter med slik grovpussing hver dag. For å fjerne gammel drit... Men jeg skal ikke klage. Har bare vært litt lei i dag. Håper å bli ferdig med grov-pussing i morra.

Ferdig med pussing Trulte?

Vel, i dag er jeg litt glad.

Har nå fått avtale med en kar som jeg har nevnt før en gang, han skal hjelpe til med motorfundament i tre :yesnod: og det lages antageligvis i furu for og dempe mest mulig.

Denne avtalen var deilig og få i havn! Vet ikke når det skal begynnes på enda men det får jeg svar på til Fredag da jeg skal opp og fikse parabol opplegget hans.

Så nå lysner det for arbeidslysten også, dette motoropplegget har fungert som en brems for meg en liten stund.

Ferdig med pussing Trulte?

Hehe...nesten. Rakk så vidt ikke å bli ferdig. Kom stadig vekk folk og maset og pratet. Hyggelig det altså, men det forsvant en del tid som jeg hadde tenkt å bruke til noe nyttig.

Skal hele motorfestet ditt lages i furu? Spennede. Gir vel en del mindre resonanse i skroget i forhold til stål det kanskje. Når man føler at det begynner å skje noe kommer fort arbeidslysten ja. Men man må over noen kneiker på et slikt prosjekt... :rolleyes::lol:

Hehe...nesten. Rakk så vidt ikke å bli ferdig. Kom stadig vekk folk og maset og pratet. Hyggelig det altså, men det forsvant en del tid som jeg hadde tenkt å bruke til noe nyttig.

Skal hele motorfestet ditt lages i furu? Spennede. Gir vel en del mindre resonanse i skroget i forhold til stål det kanskje. Når man føler at det begynner å skje noe kommer fort arbeidslysten ja. Men man må over noen kneiker på et slikt prosjekt... :rolleyes::lol:

Du får stå ute og pusse båt for da kommer det ingen, min erfaring :lol:

Ja, først var det tenkt i stål. Sønn til han som skal hjelpe meg nå ville lagd det i stål, enkelt og kjapt egentlig. Men han har aldri tid, og jeg tar ikke sjansen på en sommer til som blir spolert.

Så da spurte jeg faren hans, og da blir det i treverk :yesnod: syns det har litt og si for båten sin del at det blir riktig gjort.

Furu ja, leste bla i ett gammelt Praktisk Båtliv her om dagen og der var det en artikkel om fundament for en 8 hk Sabb i en snekke. Båtbyggeren som gjorde fundamentet anbefalte furu for det var mere skånsomt for skroget i forhold til eik.

Ps.

Fikk beskjed om at denne uka fikk han ikke tid, så nå er jeg spent på om det allerede kan bli neste uke alt. Dette blir spennende :smiley:

Du får stå ute og pusse båt for da kommer det ingen, min erfaring

:lol: Av valget mellom to "onder", velger jeg å stå på låven i stedet tror jeg... :wink:

Det er jo mer "svikt" i furuen, og derfor fungerer vel dette nesten på en måte som en vibrasjonsdemper. I motsetning til eika. Vil også tro at det er lettere å følge med på furufestenes tilstand til enhver tid. Det er jo viktig at dette holder, og eika kan jo være litt lumsk ved at den ser helt fin ut utvendig, mens saken egentlig er en helt annen innvendig. Litt kjipt om motorfestet ryker midt på fjorden uten forvarsel..

Jeg er veldig spent på bilder av dette, og håper du knipser ivei. :cheers:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...