M/S Bastard Svart 21.Mars.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mars.2006 Bastarden må på Horten´s treffet Det skal gå nå som det nærmer seg motor installasjon Håper på sjøsetting i Mai, så jeg må jobbe aktivt fremover nå Sitér dette innlegget Link to post
Jorg-1 Svart 21.Mars.2006 Del på Facebook Svart 21.Mars.2006 Bastarden må på Horten´s treffet Ja det kan du tro......ellers må en haug med medlemmer komme å bære deg og skuta..... I år kommer du ikke unna! Sitér dette innlegget Dracosiden til Jørgen Link to post
M/S Bastard Svart 24.Mars.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mars.2006 I dag har jeg holdt på med en forbasket parabol i 8 timer. Så viste det seg at den ene hodet er ødelagt eieren reiv ned hele skåla også monterte vi opp den gamle antennen, og da var´n fornøyd. Han ser bare nyheter alikevel. Jeg fikk så beskjed om og skaffe noen stive papp plater (hvor skaffes det?) så skulle han lage maler og skjære ut delene og tilpasse dette motor og skrog. Montering av dette kan jeg gjøre sjøl fikk jeg beskjed om og det er helt ok for min del. Er jeg heldig kan dette begynnes på neste helg Nå går det fremover igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 24.Mars.2006 Del på Facebook Svart 24.Mars.2006 Papp kjøpes på bokhandelen, eller så er TV esker fra Elkjøp innmari fine til sånt ( store, solide og helt gratis.. ) Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
M/S Bastard Svart 24.Mars.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mars.2006 Bokhandelen ja, det skal sjekkes. Skal sjekke med expert her i byen og. Takker Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 26.Mars.2006 Del på Facebook Svart 26.Mars.2006 (redigert) Tok med ett bilde fra da jeg måket meg vei rundt båten for andre gang. Merk pressenning som er festet med tvinger https://baatplassen.no/bildearkiv/1/1598/sno5.jpg' alt='sno5.jpg'> Ja noen står i snøen og noen står tørt og fint Noen gjør noe med motoren og og har gjort motorfestene Etter å ha lest i tråden din og andre som har båten ute kunne jeg ikke dy meg, beklager hvis det støter deg. Jeg er jo meget heldig som kan kjøre båten fra innendørs lagring uten strøm og ned på jobben (tar 5 minutter) Redigert 26.Mars.2006 av jonkare (see edit history) Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
M/S Bastard Svart 26.Mars.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Mars.2006 Det ser skikkelig fint ut og kunne stå innendørs, så jeg er misunnelig på dere som kan det. Men nå begynner det og gå fremover i Bastarden også, regner med at jeg får montert motorfundament neste helg. Så i løpet av 2 uker bør også motor være installert. Da er det ikke veldig mye som står igjen Men jeg må måke på andre siden av båten også så jeg kommer til under vannlinja Sitér dette innlegget Link to post
ok67 Svart 26.Mars.2006 Del på Facebook Svart 26.Mars.2006 Da er det ikke veldig mye som står igjen smiley.gifNår man er kommet til denne erkjennelsen, så er man som regel kommet omtrent halvveis..... Stå på Bastard, det er alt småputlet på slutten som tar tid, men mye av det kan du jo ta etter at båten er kommet på vannet. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 26.Mars.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Mars.2006 Ja, alt småtteri taes til vinteren igjen. Båten skal ligge ute hele året så til neste vinter blir det putling. Bare motor en på plass så er det og få lagt dørker og motorkasse. Elekrisk oppleg blir lagt opp etterhvert, blir vel bare motor og instrumenter som blir koblet opp først. Sitér dette innlegget Link to post
Muhammed Svart 26.Mars.2006 Del på Facebook Svart 26.Mars.2006 Det er en ting jeg ikke skjønner, hvorfor setter du ikke inn motoren selv? Er du kompetent nok til å lage maler til fundamentene, så klarer du fint å lage disse også. Å sette inn en motor er ingen heksekunst, så dette greier du. Å gå og vente på andre og være avhengig av noen det er noe dritt . Når man gjør det selv så blir det gjort. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 26.Mars.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Mars.2006 Nei, jeg skal ikke lage malene sjøl. Har satt bort alt da jeg ikke har verktøy som er bra nok til dette (kapping) Han som gjør dette er rask og veldig nøyaktig. Så kan jeg bruke tiden på resten av båten. Selve motoren setter jeg inn sjøl Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 27.Mars.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mars.2006 I dag har jeg begynt på roret, er ferdig med og slipe ned nå Skal snart ut og begynne med og olje dette til det ikke trekker mere. Burde egentlig lagd ett nytt ror, men det tar jeg meg ikke tid til nå. Dvs jeg tegner av slik at jeg har en mal, så kan jeg evt bytte det til vinteren. Enkelt og bytte ror uten og ta opp båten så det kan gjøres til vinteren igjen som sagt. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 27.Mars.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mars.2006 Pokker, hadde ikke mere trekkfastolje så jeg har sausa roret inn med noe Hempel impregnering. Så da må det stå i 24t før jeg kan gjøre noe mere med det Men, siden det nærmer seg motorinstallasjon så har jeg nå stått ute i regnværet og måket snø. Har bare en halv båtlengde igjen sånn ca. Snøen må vekk for jeg må ha flere avstivere akter før jeg setter inn motor. Tar på denne måkinga gitt Sitér dette innlegget Link to post
trulte Svart 27.Mars.2006 Del på Facebook Svart 27.Mars.2006 stått ute i regnværet diving.gif og måket snø. Ja, dette været blir bare mer og mer gøyalt! Har ikke sett på maken til drittvær! Hvis det er lett å skifte ror mens båten ligger på vannet til vinteren, så er det jo greit å bruke det du har så lenge det fungerer. Hvis ikke det er noen fare for at det "ramler sammen" midt på sjøen liksom... Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 27.Mars.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mars.2006 Neida det er ikke så ille. Jeg skal lime og laske det sammen så det blir ikke så værst. Det er sleperor jeg har så det er bare og huke dette av hvis jeg ligger med aktern inn mot brygga Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 31.Mars.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Mars.2006 Etter litt knoting er motoren av hengeren, det gikk i grunn lett med jekketralla + diverse plankestumper Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 3.April.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.April.2006 Har hentet matrialer til fundament og bunnstokker i dag, det ble eik til slutt alikevel. Her er 400 kg eik til kroner 1650,- hentet på Haugestad sagbruk på Adal Dette er da 7 m 6"x9" og 1,5m 2"x8" Syns ikke prisen var værst, de tok ikke noe ekstra for grovkapping av lengdene. Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 3.April.2006 Del på Facebook Svart 3.April.2006 Det var noen råskinn av noen bjelker du hadde fått tak i der, bastard30000. Kan det være nødvendig med sånne dimensjoner da? mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 3.April.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.April.2006 Mnja, nå skal det jo tilpasses i båten så da blir det jo skjært en del i disse. 9" monner ikke så mye når man begynner og tilpasse litt. Kunne sikkert klart meg men en dimensjon mindre, men tok ingen sjanser. Kjipt og stå i påsken og finne ut at jeg har for lite. Båten er veldig grovbygd fra før så dette passer godt inn. Har vært og bestilt 16mm galvanisert gjengestang til fundamentbolter nå, samt 16mm syrefast som jeg skal lage bolter til motorlabber av Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 3.April.2006 Del på Facebook Svart 3.April.2006 Med tanke på at motoren står på gummiklosser og det er jo begrenset hvor mye de tåler så syntes jeg at det er ganske "overkill" på fundamentbjelkene dine. Det kan ikke være nødvendig med så grove dimensjoner. Se på en bilmotor som står på tre gummipunkter. Du lager deg en hel masse arbeid nå. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 3.April.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.April.2006 Nå er det ikke jeg som skal gjøre jobben da Jeg kunne gått for en mindre dimensjon, men det tok jeg ikke sjansen på. Husk at matrialene er kjøpt før malene er lagd, de blir laget til på Onsdag kveld. Motoren min skal stå på 4 labber, men under langdragerne må det også lages til nye bunnstokker. Da blir det gjort på tradisjonelt vis og ikke minst solid Sitér dette innlegget Link to post
SeaMaster175 Svart 3.April.2006 Del på Facebook Svart 3.April.2006 Det var litt av noen bunnstokker ja! Har du planlagt når motoren skal settes inn? Prøvekjørt den ennå? M/B Gamla Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 3.April.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.April.2006 Håpet var og få den inn i Påsken. Er jeg heldig er fundament ferdig til neste helg. Den er ikke startet enda, mangler starter foreløbig Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 3.April.2006 Del på Facebook Svart 3.April.2006 Må si jeg er imponert over dimensjonene - gampegreier, uten at jeg skal påstå å ha spesielt greie på akkurat dette. Artig er det ihvertfall å se at det rører på seg. Selv så har jeg jo all verdens av tid, men andre er det verre med som har tenkt seg på treff (I år også ) og all ting. Lykke til videre med fundamentet! Tror kanskje jeg ville lagt litt trøkk på å få ordnet starter så jeg kunne blitt beroliget av å vite at motoren sviver som den skal uten at ytterligere deler må bestilles og ventes på. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 3.April.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.April.2006 Skal på treff i år også, med Bastarden denne gang. Det er jeg helt nødt og få til Det ser gampete ut, men det skal skjæres en del ned. Husk at motor skal helle bakover, da må det være ved igjen og feste bolter i. Blir nok bra, gleder meg til fundament er på plass. Joda, starter har jeg tilgjengelig egentlig. Den må leveres til overhaling regner jeg med, ska se om det lar seg gjøre og ha den ferdig til påske. Vil gjerne starte motor på pall først ja. På grunn av snøen så er det vanskelig for lastebil og komme opp der båten står. Noen som har en god løsning på og lage en slags travers i treverk? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.