Jump to content

Prosjekt: M/S Bastard

M/S Bastard

Recommended Posts

Ja, jeg får vel en luke på ca. 40 x 50cm eller større.

Det er jo fint, for jeg har impellerpumpa i front der,sammen med viftereimer selvsagt.

Ulempen er dieselfilter som også kommer innendørs, så der må jeg være forsiktig.

Egentlig syns jeg det er greit med motoren lengre frem, den kommer mere midt i båten i lengde retning vel og merke.

Skal ute og kontrollere litt nå, så jeg er sikker på at det er tatt vekk nok.

Også skal jeg ringe snekkeren igjen, for og måle til bunnstokker.

Så lenge som jeg skal være borte (jmr Gjeld-frid II tråden) Så har vel du motoren inne før meg. Lurer på om jeg skal ta natta til hjelp :headbang::headbang::lol:

Redigert av jonkare (see edit history)

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Spørs om motoren kommer inn i løpet av påsken i det hele tatt da.

Skal hente starteren til den i morgen, samt tømme Fia for diverse da jeg har kvittet meg med den.

Jeg har en del igjen nå som jeg har rivd det meste, men det går forholdsvis kjapt og bygge det opp igjen. Går nok også foe en annen løsning hvis motorkasse i kabin blir større enn tenkt.

Da flytter jeg byssa over til styrbord side og lager en dinette løsning på Babord med mulighet for og legge ned bord til køye.

Arbeidslysten er på topp igjen, og takk for det :flag:

Synes det er utrolig å se hvilket pågangsmot du har. Kunne nesten tenkt meg å legge turen østover på BP treff bare for å se det (neten) ferdige resultatet. Men bare nesten....

Båten min står trykt med burkaen på, gidder ikke starte med den før snøen er helt borte. Tenker å bytte skroggjennomføringer pluss litt annet. deadline blir Bp treff . Arbeidslysten kommer vel når jeg ser de andre båtene på vannet...

1/2-Geir

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Jeg er imponert! 3 - 5 grader, småregn og tåke motiverer ikke akkurat til utearbeid! :smiley:

Hysjjjjj ikke ødelegg den

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Er det ikke noe som heter "motgang gjør sterk" eller noe i den duren?

Det er nesten sånn nå..hehe..

Min deadline, før jeg fant ut at jeg måtte flytte på motoren var i slutten av Mai, jeg skal fortsatt prøve og holde meg til den fristen. Men det betinger litt ok vær da :rolleyes:

Misunner dere som bare har småtterier og fikse, ihvertfall nå :wink:

Det hjelper jo og på at man har hjelp. Det har ihvertfall jeg erfart de siste dagene. Triveligere når man er 2 (=sveiser/"motormann")

Hysjjjjj ikke ødelegg den

Håpet på at det var smittsomt da. :rolleyes:

Det som er litt kjedelig er at det blir så sølete rundt båten, håper det er tørket opp noenlunde til jeg skal begynne på skroget.

Se om du kan få tak i noen paller å legge ut. Da slipper du å tråkke jørma.

Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! :smiley:

du kan få så mange engangspaller du vil av meg.

Jeg har en stor stabel på jobben som vi skal kvitte oss med.

Men du må hente det i Tønsberg.......

Imponerende at pågangsmotet er så stort, det er nok ikke mange som ville gåt på med krum hals om og om igjen.....

Jeg må også bare legge til at jeg også er igang med båten, har mange planer....., skal si det var godt å begynne ombord igjen ja.....

Påsken er båtpuss tid, det er helt klart!

Fernanda

:flag:

Båthilsen fra Fernanda.

Heisann Fernanda.

Jo, jeg skal se om jeg kan få brukt for engangs paller. Vil vente litt og se hvordan det blir rundt båten.

Nå regner det, så det hjelper ikke akkurat på tørk i bakken.

Men jeg begynner nok ikke utvendig før om 2-3 uker.

Ja, det er ok og holde på med båtpuss nå. Litt kjedelig vær men...

Fikk tilbud om ferie i Danmark men syns ikke jeg kunne ta meg tid til en uke ferie.

En liten nedtur i dag også :headbang: Snekkern er ikke ledig før etter påskehelga. :cryin:

Men jeg har jo nok og henge fingra i, så jeg begynte på motoren. Tenkte og montere dempeplate og adapterplate så jeg kan henge på gearet.

Adapterplaten gikk fint på etter og ha borret opp hullene, jeg har nemlig tommeskruer.

Så det gikk glatt tenkte jeg og hentet adapterplata, dette er nedtur nummer 2 :headbang:

Boltsirkel stemmer ikke til svinghjuls huset, da fant jeg frem den gamle adapterplata og har nå kjørnet opp ny boltsirkel. Så nå skal jeg ut og borre 8 nye hull.

Gidder ikke og vente til over påsken for og sende denne palta i retur, så da ordner jeg det sjøl :smash: så da håper jeg gearet henger på plass om en liten time :smiley:

Bare en påminnelse om bilder og mål på wire, heldigvis har svigersene data med internett slik at det er mulihgheter for baatplassen surfing

Har "glemt" motoren litt nå, så i dag har jeg ryddet skikkelig i hele båten.

Men så fikk jeg besøk og da gikk hele dagen :headbang: men skal forsette i morra selvfølgelig, det er så fin tempratur og jobbe i også.

Er forøvrig på jakt etter starter til Bmc´n. Noen som vet om samme starter går til de forskjelllige Bmc modeller?

Her er bilde av terminalene Jonkare. Mål er; kabel 1= 450cm, Kabel 2 er 475cm.

Hvordan skal kabelene gå? Må de komme inn motor bakfra, slik at kablene går i en bue under dørken. Kom til og tenke på dette i dag.

Bilde

Det ser ut som om de kablene der skal passe. er mest inntressert i den på 4,75. Vil du bytte mot den jeg har på 3,6 eller vil du selge og hva er så prisen?. Mener at vi snakker om akkurat same type kable. Fargen stemmer iallefall

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...