avsluttet Svart 21.April.2006 Del på Facebook Svart 21.April.2006 det begynner å se bra ut det her skal du ha ballast i kjølen? Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 21.April.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.April.2006 Ballast må jeg nok ha, ihvertfall for og trimme båten. Men det må jeg vente med til den har ligget og trekt vann en stund, blir litt spennende og se hvordan den er/blir i sjøen Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 21.April.2006 Del på Facebook Svart 21.April.2006 Kjekt panel, med dioder for lanternekontroll og greier, står riktignok Windy på det det begynner å se bra ut det her helt enig - båten steg mange hakk i mine øyne. Den blir jo en riktig klassiker Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 21.April.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.April.2006 Jepp, det hadde vært noe til Windy det Bitteliten Alle trebåter er da klasikkere Er selv på nippet til og skaffe meg plastbåt nå, en Selco med beliggenhet i Holmestrand. Men bør vel besinne meg den er forøvrig en Classic Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 24.April.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.April.2006 Har slått fra meg Selco´en, etter litt tenking så ble det til det gitt. Åpnet pakka fra maritim i dag, og holder på med montering av gjennomføringer. Sitter nå og venter på att det ene batteriet lades, jeg traff på en kvist og da blir fort 2 batterier tomme Men riktige nipler til Cav filteret klarte dem ikke og finne Forbasket irriterende, ihvertfall når jeg sendte en mail for og få riktig best.nr. før jeg bestilte varer. Pakken fra Faanessen kom i dag også, så da kan jeg feste det nye spantet og fortsette på motorfundament. Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 24.April.2006 Del på Facebook Svart 24.April.2006 Kjekt panel, med dioder for lanternekontroll og greier, står riktignok Windy på det men... Du får døpe om båten til "Windy" da Bastard...... Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Batdilla Svart 24.April.2006 Del på Facebook Svart 24.April.2006 Synd at du har slått fra deg Selco'en. Klassikere og samleobjekter det nå. Og du må jo ha noe å gjøre når Bastarden er ferdig og. Du får døpe om båten til "Windy" da BastardKunne M/S Khamsin vært passende? Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 24.April.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.April.2006 Ja, synd det men har litt plassmangel kan man si. Fia er solgt da Så jeg må nok kanskje skaffe meg noe etterhvert, men da blir det nok en classic fiberglass som det heter. Lettere og holde på med i ett telt f.eks. Båten blir nok hetende Bastard Men nå må jeg ut og shoppe litt, trenger en forsenker til hodene på spiker og skruer. Kunne tenkt meg og få festet spantet i dag. og få proppet hullene. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 26.April.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.April.2006 Og spikre spant måtte gis opp, kommer ikke slik til at jeg får sving på slegga Så da ble det franske syrefaste treskruer, liker det ikke men det får gå. Har skrudd noen nå, får ta resten i morra. Det var ett slit og skru også, selv om det er forborret. Gjennomføringer er på plass men ikke skrudd til skikkelig enda. Hva er egnet og lime treproppene med? Jeg skal ha noen under vannlinje også. Kan jeg bruke epoxyen jeg brukte på kabintaket? Sitér dette innlegget Link to post
Actros Svart 26.April.2006 Del på Facebook Svart 26.April.2006 Hei. Bruk Casco sitt sånn Pyreuteran(ellernokkasånt)-lim, både over og under vann. Har brukt det selv, og det fungerer meget bra. Limet må ha vann for å herde. Lykke til videre. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 26.April.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.April.2006 Ok, det limet har jeg brukt overalt ellers. Sitter som støpt, men var usikker på om det var brukandes under vann. Prøver ihvertfall på det, passer jo fint nå som det er fuktig ute alikevel Sitér dette innlegget Link to post
Hallaron Svart 27.April.2006 Del på Facebook Svart 27.April.2006 Har skrudd noen nå, får ta resten i morra. Det var ett slit og skru også, selv om det er forborret. Bruker en slik når franske treskruer skal trekkes til, da går det som en lek:-) Sitér dette innlegget Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005. Link to post
M/S Bastard Svart 27.April.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.April.2006 Da tar du turen hit og skrur Neida, skulle hatt en slik ja, men det er bare snakk om 12 skruer så det går nok fint. Men jeg skal kappe enn av en bit på en forlenger jeg har til ett avdanket pipesett, da kan jeg bruke drillen ett stykke og så drar jeg for hånd den siste biten Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 27.April.2006 Del på Facebook Svart 27.April.2006 I fjor med disse tider stilte jeg omtrent samme spørsmål: Kommer båten på vannet til treffet? Lever fortsatt Fia som plan B? Eller blir det jolla? Tiden løper med raske skritt mot Eiken, vet du! Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Enjoy Svart 27.April.2006 Del på Facebook Svart 27.April.2006 I fjor med disse tider stilte jeg omtrent samme spørsmål: Kommer båten på vannet til treffet? Lever fortsatt Fia som plan B? Eller blir det jolla? Tiden løper med raske skritt mot Eiken, vet du! Nå er jeg spent Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 27.April.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.April.2006 Nå ser alt så mye lysere ut Astor. Jeg starter opp igjen arbeidet i morgen tidlig, og det er motorfundamentet jeg holder på og lager til nå. Når de nye spantene er på plass, så skel jeg behandle undervanns skroget til uka. Alle gjennomføringer er på plass. Motor inn neste helg regner/håper jeg. Så det ser greit ut foreløbig. Har Mai måned på meg til og få det meste bruksferdig. Fia er solgt. Jolla blir i såfall plan B Men tror jeg rekker dette greit, trenger 2-3 dager med pent vær når jeg skal olje de 2 siste strøk utvendig. For og være 100% sikker så lover jeg ikke noe Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 27.April.2006 Del på Facebook Svart 27.April.2006 Nå ser alt så mye lysere ut Astor. For og være 100% sikker så lover jeg ikke noe Jasså, har fått cold feet?? :nono: Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
M/S Bastard Svart 27.April.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.April.2006 Neida, men det er jo litt flaut og bomme for andre gang Men det ser igrunn lyst ut, jeg er nok sikrere på utfallet neste helg Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 27.April.2006 Del på Facebook Svart 27.April.2006 Plan C= Sykkel...... :nono: Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
M/S Bastard Svart 27.April.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.April.2006 den planen brukte jeg sist Jeg setter alle kluter til for og lykkes, bare båten er på vannet og motor går så er det greit for meg. Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 27.April.2006 Del på Facebook Svart 27.April.2006 Lykke til Bastard, skal slutte å mobbe deg....... Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
M/S Bastard Svart 27.April.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.April.2006 Takk, men det er jo bare artig. Nei, nå er det snart kvelden. Må opp i 6 tia skal jeg få gjort noe Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 27.April.2006 Del på Facebook Svart 27.April.2006 Uansett så har vi treff også i 2007. Men det hadde vært artig med Bastarden i båsen sin på dette treffet. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
messepiken Svart 27.April.2006 Del på Facebook Svart 27.April.2006 Uansett så har vi treff også i 2007. Men det hadde vært artig med Bastarden i båsen sin på dette treffet.Jeg og Shipman28 har ikke kommet med på listen, har du glemt oss? Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 28.April.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.April.2006 Uansett så har vi treff også i 2007. Men det hadde vært artig med Bastarden i båsen sin på dette treffet. Det er klart vi har treff i 2007 men håper ihvertfall og dukke opp med Bastard i år. Jeg har satt frist til slutten av Mai, så det burde holde. Men jeg har ihvertfall en til to uker over den fristen. Har proppet spikerhull i dag, samt bolthull i forstevn. Gjorde en bommert da jeg proppet hull i stevn for den er i eik og jeg brukte furupropp, men det går sikkert bra. Forstevn er det litt ekstra arbeid på, for der var en bit som var løs. Her laminerer jeg på en ny bit i eik. Det er fort gjort. Har proppet hele skroget, men mangler noen store propper for og tette hull etter tidligere brønn. Må få tak i en 32mm rundstokk bit i morgen eller noe. Så til uka bør det være klart for og prime 2 strøk med BV. Til uka bør også motorfundament være klart. Blåser fælt i dag, lurte på og røske av burkaen for den bråker noe inn i granskauen Så nå har jeg gitt meg for i dag. Gadd ikke ta på den bakerste presenninga igjen, for den ville alikevel blafret skikkelig i denne vinden. Håper det avtar utover kvelden. Jeg har brukt 89 av de 100 proppene så det holdt bra Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.