M/S Bastard Svart 9.Juli.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juli.2007 (redigert) Ja, skal se på dette også når jeg er klar for boring. Maskinen min er det ikke noe og si på Jeg borer litt større diameter for og ha litt og justere på Når aksling og motor er opprettet og festet slik det skal, er det dørken ute som skal på plass. Er lei av og balansere rundt på løse plater Redigert 9.Juli.2007 av M/S Bastard (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ludde30 Svart 9.Juli.2007 Del på Facebook Svart 9.Juli.2007 Hvis du borer litt større diameter, så kle hylsa med en krympestrømpe. Da blir eika i stevn glad Sitér dette innlegget If you think you kan walk on water then you will sink very quickly Link to post
M/S Bastard Svart 9.Juli.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juli.2007 Det har jeg ikke hørt om før, hvorfor det egentlig Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 9.Juli.2007 Del på Facebook Svart 9.Juli.2007 Hva skal gjøres nå før båten skal på sjøen Bastard?? Sitér dette innlegget Link to post
Ludde30 Svart 9.Juli.2007 Del på Facebook Svart 9.Juli.2007 Krympestrømpe er effektivt for å isolere stevn fra galvaniske spenninger. Se: http://www.ssca.no/Ressurser/farlige_strom..._i_trebater.pdf Sitér dette innlegget If you think you kan walk on water then you will sink very quickly Link to post
rogeri Svart 9.Juli.2007 Del på Facebook Svart 9.Juli.2007 Hei Bastard! Vet ikke om jeg burde si dette...,men det ser unektelig ut som det er en del råteskader på spantene og de bakre nederste tilstøtende bordgangene nær stilken .Sannsynligvis er det de som har ligget under det gamle treverket som du har fjernet. Ikke for å ta motet fra deg, men du har igjen for å ta dette nå mens du er i siget!!! Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 10.Juli.2007 Del på Facebook Svart 10.Juli.2007 Hvorfor støper du ikke hylsa fast med epoksy?? Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
M/S Bastard Svart 10.Juli.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juli.2007 Hei Bastard! Vet ikke om jeg burde si dette...,men det ser unektelig ut som det er en del råteskader på spantene og de bakre nederste tilstøtende bordgangene nær stilken .Sannsynligvis er det de som har ligget under det gamle treverket som du har fjernet. Ikke for å ta motet fra deg, men du har igjen for å ta dette nå mens du er i siget!!! Jo, det skal fjernes det også. Dette er siste rest av råte, jeg tror ikke det er noe mere. Jeg har sjekket flere spenter og bordganger for og sjekke. Når jeg får ferdig teltet begynner arbeidet på dette. Jo jeg kan støpe i epoxy, men får se an hvordan det blir når hylsen er tredd i osv. I utgangspunktet hadde jeg tenkt og ha innerflens også, så hylsen vil jo sitte fast den. Ved bruk av epoxy må vel trevirket være helt tørt? Trevirket er ikke tørt nå etter alt regnet Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 10.Juli.2007 Del på Facebook Svart 10.Juli.2007 Tror neppe tørheten har så mye å si i dette tilfellet Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
M/S Bastard Svart 10.Juli.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juli.2007 Ok, skal se på det når det er klart for montering av hylsa. Nei, nå får jeg ut og gjøre litt igjen Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 10.Juli.2007 Del på Facebook Svart 10.Juli.2007 Husk bilder! Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 10.Juli.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juli.2007 Har reist telt nå, mangler og legge på duk og bardunere litt. Venter på en fyr som skal hjelpe med duken, det er litt knotete aleine Funker bra disse plastleddene fra Clas, ikke helt optimalt men sparer mye arbeid Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 10.Juli.2007 Del på Facebook Svart 10.Juli.2007 Blir jo kanon det der men med tanke på været dere har ville jeg ha startet med å bygge det store teltet først for så å bygge det lille inni når jeg sto tørt og fint Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
M/S Bastard Svart 10.Juli.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juli.2007 Har bare skjøtet det lille med 3 meter.Men duken jeg har er ikke fri for hull akkurat. Slipper det værste været ihvertfall. Nå skal jeg fortsette og rydde garasjen slik at jeg får bandsaga ut på gulvet, og det er ikke gjort i en håndvenning det heller. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 10.Juli.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juli.2007 Pokker, jeg har ikke forlenger som passer til det stillbare boret jeg fikk tak i. Må en tur til pusheren og kikke i morgen tidlig. Jeg var godt i gang med og bore ut hull til hylsa Men så passet ikke forlengeren selvfølgelig Det er trekant feste på boret, noen som vet om det er forlenger til disse? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 10.Juli.2007 Del på Facebook Svart 10.Juli.2007 Du kjenner ikke noen med et sveiseapparat da? Fort gjort å sveise på et rundtjern i passende lengde.... Bare prøv å få det forholdsvis rett! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
M/S Bastard Svart 10.Juli.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juli.2007 Har lånt boret, så er ikke så smart og sveise i det da Men jeg skal sjekke i morgen, mulig jeg kjøper et bor og lager en forlenger hvis det ikke er noe og få tak i Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 10.Juli.2007 Del på Facebook Svart 10.Juli.2007 (redigert) Se nå får Bastard stå tørt å fint. Ikke det at det er så bra for hu da men . Hvor lang borr må du ha da? Foressten om garasjen din ; Rydding er for idioter, genier behersker kaos :lol: !! Redigert 10.Juli.2007 av Sleipner93 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 11.Juli.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juli.2007 Båten er tett den, jeg har lenset den 2 ganger i dette været som har vært nå Du kan ha rett i det siste der, for nå finner jeg ikke igjen verktøy etter opprydningen. Blir nok snart rotete igjen. Men det er jo litt deilig og kunne gå frem og tilbake i garasjen uten og snuble i noe Sitér dette innlegget Link to post
Wicma Svart 11.Juli.2007 Del på Facebook Svart 11.Juli.2007 Funker bra disse plastleddene fra Clas, ikke helt optimalt men sparer mye arbeid Bare vent til snøen kommer, har hatt de samme festene selv. De ligger bak garasjen i små biter. Og mitt telt var mindre en ditt, et lite snøfall og alt lå oppi båten. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 11.Juli.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juli.2007 (redigert) Det vil jeg tro, men båten er vel ikke der når snøen kommer (håper jeg) I tilfelle den fortsatt står på land vil jeg lage forsterke alle forbindelser med lekter. I gavelen la skrudde jeg på lektestumper på tvers for og binde det sammen, syns det sviktet litt ja. Redigert 11.Juli.2007 av M/S Bastard (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Grisli Svart 11.Juli.2007 Del på Facebook Svart 11.Juli.2007 Har du art nr til de plastleddene? Finner dem ikke hos clas.... Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 11.Juli.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juli.2007 Byggbeslag Jeg har en uåpnet pakke jeg skal selge, da jeg kjøpte 2 Sitér dette innlegget Link to post
Grisli Svart 11.Juli.2007 Del på Facebook Svart 11.Juli.2007 Jeg har en tung j..la obwiik presenning. Sikkert 40-50 kg. I tillegg blåser det av og til noe skrekkelig der båten ligger. Ville et byggverk med de beslagene holde om jeg forsterket alle vinkler med lekter tro? Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 11.Juli.2007 Del på Facebook Svart 11.Juli.2007 Tror jeg hadde satset på disse Men hva er galt med å bruke finer som man skruer inn. Noen flere skruer å ta ut når du skal demontere men enkelt og stærkt blir det Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.