Batdilla Svart 2.Juni.2006 Del på Facebook Svart 2.Juni.2006 Det er ikke mulig å bruke andre startere som er enklere (Og rimeligere) å få tak i da? Evt. ved å lage et adapter for å kunne montere en annen starter. De med tilgang til rett utstyr freser fort til et adapter eller to. Kanskje det finnes som standard erstatningsstarter med tilhørende adapter? Sjekket noe rundt det? Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 2.Juni.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juni.2006 Ring til Frode Dahl uten opphold Bastard. Han har tonnevis med brukt men bruktbart liggende i containerene sine. Har han ikke det du trenger så kanskje han vet hvor det kan finnes. Har du nummer til han da, eller er det samme man med propellere? Det er ikke mulig å bruke andre startere som er enklere (Og rimeligere) å få tak i da? Evt. ved å lage et adapter for å kunne montere en annen starter. De med tilgang til rett utstyr freser fort til et adapter eller to. Kanskje det finnes som standard erstatningsstarter med tilhørende adapter? Sjekket noe rundt det? Jo, jeg vil ikke ha lucas i utgangspunktet, men får jeg tak i den til 500,- så er det greit som en midlertidig løsning. Finns flere startere som passer, problemet er prisen. Jeg har en i bestilling på båtsenteret til 3200,-, det er vel den rimeligste uorginale jeg har kommet over. Adapter er sikkert mulig, men så er det dette med at tenner skal passe på svinghjul osv. Jeg har den starteren jeg kjøpte til Perkinsen enda, mulig det lar seg gjøre og mekke til noe der, skal sjekke litt Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 2.Juni.2006 Del på Facebook Svart 2.Juni.2006 Samme gubben Bastard.333 91783 og mobil 909 94327. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 2.Juni.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juni.2006 (redigert) Jeg fant ut av det, snakket med læregutten og det var ikke så mye nyttig og få ut av den karen. Venter litt lenger ut på dagen så prøver jeg igjen. Starteren som lå på forumet ble solgt for en time siden omtrent Har fått reparert stevn da, så senere i dag skal jeg nate opp akterdekk igjen. Beholder jeg baten legger jeg epoxy og duk over neste år. Spørsmål, kan man legge epoxy uten duk? Redigert 2.Juni.2006 av bastard30000 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 2.Juni.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juni.2006 Pusheren ringte nå, starteren blir sendt fra England til uka Så det kan hende jeg har den før neste helg, hvis jeg er heldig. Noen som har peil på BorgWarner kasser da? Står det stemplet noen rotasjonsretning noe sted? Finner jeg ut av vilken vei den roterer kan jeg sette inn motor og bestille propell. Sitér dette innlegget Link to post
oaasheim Svart 2.Juni.2006 Del på Facebook Svart 2.Juni.2006 Blei det uorginal startar då? Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 2.Juni.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juni.2006 Ja, det ble uorginal ja. Pris 3200,- Men denne er fabrikkny og ikke byttestarter Sitér dette innlegget Link to post
Arnstein Svart 2.Juni.2006 Del på Facebook Svart 2.Juni.2006 Noen som har peil på BorgWarner kasser da? Står det stemplet noen rotasjonsretning noe sted? Finner jeg ut av vilken vei den roterer kan jeg sette inn motor og bestille propell. Har du kikket her RPM? Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
M/S Bastard Svart 2.Juni.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juni.2006 Jeg har Borg Warner ikke Prm, så jeg fant ikke noe nyttig der desverre Sitér dette innlegget Link to post
Arnstein Svart 2.Juni.2006 Del på Facebook Svart 2.Juni.2006 Så kjapt inn på hjemmesiden til BorWarner, hvor de henviste til denne forhandleren for Norge. Kanskje han kan hjelpe deg likevel? Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
M/S Bastard Svart 2.Juni.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juni.2006 (redigert) Her er data Vil noen prøve og tyde hva jeg har og om jeg trenger høyre eller venstre propell. Jeg tror jeg har funnet ut av det men det hjelper om flere mener det samme Betegnelsen på gearet er AS3 70C Redigert 2.Juni.2006 av bastard30000 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 2.Juni.2006 Del på Facebook Svart 2.Juni.2006 I følge tabellen er gearet beregnet på høyreroterende motor, utgående aksel roterer til høyre i forover og propell skal være RH, høyreroterende. Alt sett aktenfra og forover. Utvekslingen er 2,10 : 1 og i følge fotnote 2) skal ikke retningen på dette gearet endres ved å endre på hyraulikkpumpe. (Innmat i gear er forskjellig for venstreroterende maskin og typebetegnelse slutter på CR) Enig? Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
M/S Bastard Svart 2.Juni.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juni.2006 Ja, jeg er enig med deg. Det var dette jeg også fant ut nesten, men fotnotene var litt forvirrende for en enkel sjel Jeg har skilt på gearkassa men det eneste jeg har klart og tyde er betegnelsen (AS3 70).ø Det står noe mere der men det har jeg ikke klart og tyde så langt Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 4.Juni.2006 Del på Facebook Svart 4.Juni.2006 Det er i underkant av 14 dager til treffet i Horten. Blir det sjøsetting til uka? Hadde vært ekstra morro å fått med Bastarden til treffet. Hadde sikkert blitt det store trekkplastret i år. Er det en mulighet? Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
M/S Bastard Svart 4.Juni.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juni.2006 Ja, det var det da. Båten er nokså halvferdig, men det går jo og få den til Horten for egen motor. Men jeg setter alle kluter til også får vi rett og slett se om jeg blir ferdig, ønsket mitt er og delta på treff med egen båt. Synd hvis jeg ikke rekker det, men det er jo treff til neste år også. Evt. ett lite høsttreff kanskje. Jeg jobber så fort jeg kan, og ser at det kan bli vanskelig. Håper på det beste dog Sitér dette innlegget Link to post
jorhei Svart 4.Juni.2006 Del på Facebook Svart 4.Juni.2006 Hvis det er noen trøst så er det et par til som sliter med tid og og det å få ferdig båten i tide. Gamla kommer nok, men hun er desverre veldig halvferdig, så hvis du og kommer så er vi hvertfall to i samme båt Sitér dette innlegget Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!! HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER. Link to post
Høvdingen Svart 4.Juni.2006 Del på Facebook Svart 4.Juni.2006 Nei da er jo dere i forskjellig båt Sitér dette innlegget Link to post
vikers Svart 4.Juni.2006 Del på Facebook Svart 4.Juni.2006 Bryter bare inn for å si at Noralotte startet enkelt i dag morges...og hadde plenty av kjøling både ut eksos og gjennom siden etter at jeg fikk tømt pumpehuset for grease. Noralotte 1 stiller derfor også halvferdig - hun blir ferdig 99,7% utvendig, men ikke helt ferdig innvendig - det skjer først neste år. Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
M/S Bastard Svart 4.Juni.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juni.2006 Tja, jeg er vel sånn 50% ferdig jeg veier nå veldig for og imot om jeg skal sette ut før treffet. Mest fordi at jeg antagelig ikke rekker og lage til noe i salongen før treffet. Og dekket mitt er ikke tett her har jeg tenkt og behandle med epoxy. Det er så greit og ha båten i hagen når man driver med snekkerarbeid, blir litt tungvint og dra opp og ned i havna. Men får jeg inn motor denne uka så får vi se hvor landet ligger til helga igjen. Går det ikke så går det ikke rett og slett. Da tar jeg jolla og leier ett rom på Eiken isåfall Sitér dette innlegget Link to post
Høvdingen Svart 4.Juni.2006 Del på Facebook Svart 4.Juni.2006 Det er helt sikkert det mest effektive å gjøre båten helt ferdig der den står nå. Hvorfor vise fram en halvferdig båt? Sitér dette innlegget Link to post
Sinten Svart 4.Juni.2006 Del på Facebook Svart 4.Juni.2006 Seier eg og. Sjølv om det kribbler noko volsomt så er det vel best å bli heilt ferdig, eller Sitér dette innlegget "Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær" Link to post
M/S Bastard Svart 5.Juni.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juni.2006 Blir ikke 100% ferdig uansett i sommer, men mere ferdig for og si det slik. Nå så venter jeg på de nye motorfestene. Så fort motor er satt inn, skal det lages dørker ute og motorkasse. Litt innredning blir det jo også. Så jeg regner med at det går ut måneden før jeg er klar, men vi får se. Har jo jolle jeg kan hive ut Sitér dette innlegget Link to post
bare lek(k)er Svart 5.Juni.2006 Del på Facebook Svart 5.Juni.2006 Hva! kommer ikke på vannet i år heller ??? Se å få greia på havet Det hjelper ufattelig på motivasjonen å kunne tusle ned i havna kanskje ta seg en liten tur ut, eller ihvertfall sitte ombord å ta en å se for deg hvordan ting vil bli. Dessuten vil du (helt) sikkert få noen ideer til praktiske forbedringer/forandringer når du har tatt ting i bruk, og ser hvordan de funker i praksis!! (Jeg prater av erfaring) Trygve Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 6.Juni.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juni.2006 Joa, kommer på vannet i år men ikke i tide til treffet antageligvis. Og så har jeg ikke noe og sitte på foreløbig, innredning måtte rives ut fordi motor måtte flyttes frem går og venter på han som lager nye motorfester om dagen. Håper han er ferdig snart Sitér dette innlegget Link to post
ok67 Svart 6.Juni.2006 Del på Facebook Svart 6.Juni.2006 Min anbefaling er å prøve å gjøre ferdig så mye som mulig før du sjøsetter. Mye mer effektivt å jobbe med båten i hagen enn i havna. Så får sjøsetting komme når den kommer. Driver selv med noen modifiseringer, og det er fryktelig lite effektivt å ikke ha båten hjemme, men så må jeg kjøre 1,5 timer med bil pluss en halvtime med ferge for å komme til båten da... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.