Jump to content

Prosjekt: M/S Bastard


M/S Bastard

Recommended Posts

Ja, ihvertfall må jeg ha ferdig det mest nødvendige. Jeg får ikke begynt på innredning før motor er montert. Venter fortsatt på startmotoren også.

 

Natet akterdekk på nytt igår, håper det kan slipes i morgen ettermiddag.

Ringer Faannessen i morgen og bestiller epoxy, så legger jeg dette på alle dekk :smiley:

Link to post
Share on other sites

Tja, si det.

De er rimeligst forstår jeg? hadde forøvrig ikke kjennskap til de før du nevnte det.

Sender dem regning eller er det oppkrav?

 

Jeg har 25% og kredit på Faannessen, mulig ikke den rabatten på aeropoxy (samme som epoxy?)

Link to post
Share on other sites

Tja, si det.

De er rimeligst forstår jeg? hadde forøvrig ikke kjennskap til de før du nevnte det.

Sender dem regning eller er det oppkrav?

 

Jeg har 25% og kredit på Faannessen, mulig ikke den rabatten på aeropoxy (samme som epoxy?)

Sender regning, i hvertfall har han gjort det til meg når jeg har handlet der. Tviler på at det er billigere der selv om du har 25% rabatt.
Link to post
Share on other sites

Epoxy skal egentlig doseres på vektbasis. Jeg vet at West selger doseringspumper, men det er altså anbefalt med vekt. Jeg bruker en portovekt, den er nøyaktig på 50gr doser. Mindre enn det, benytter jeg LANO såpeflasker, 5pump av base, ett pump av herder.

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Venter på epoxyen enda, hadde vært fint og gjort dette i helgen men...

På motor mangler nå kun starteren og nye motorfester.

 

Har ordnet med stål, jeg får en rekvisisjon med meg fra H-bygg og da kan jeg hente det jeg trenger på Jernlageret Vestfold like ved :smiley:

Ønsket er og starte motoren før jeg setter den inn, det kan jeg forsåvidt gjøre nå som jeg ikke rekker og sette ut før treffet alikevel.

 

Har handlet inn maling idag, skott som ikke er kledd med panel vil få en gråfarge (Dis heter den).

Da blir det lyst og trivelig.

 

Inntil videre er jeg i gang med og skifte gearsjalter på påhengeren, så det kan hende jeg tar jolla ut. Treffbåten II :lol:

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Det er tydlig at du må passes på bastard, av oss som liker å ha vann under kjølen :lol:

 

Dette antar jeg er rekord, at der ikke skjer NOEN oppdateringer på over èn måned i tråden din ??

 

Jeg logger meg på igjen på forumet her i morgen, og forventer rapport, ellers legges ferden vår innom hjemmehavna di for utdeling av spark bak.............................

Link to post
Share on other sites

Jeg syns ikke du skal mobbe bastard jeg Perlen, han har jo vært flink? Eller synes du egentlig ikke det? Han blir sikkert ferdig til treffet neste år

Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK.

Link to post
Share on other sites

Mnja, det går trått. Er litt avhengig av været om dagen, trenger 2-3 dager med oppholdsvær så jeg får pusset ned dekkene. Epoxy/duk står klart til og legges.

Er avhengig av bra vær så jeg ikke får noe fuktighet under duken.

 

Venter fortsatt på motorfester, så jeg må ta en tur til Hof og sparke en der.

Målet er og få ut båten nå i ferien, men jeg skriver nok August også før den er ute.

Fordel er at jeg ligger ute hele året, så sesongen er lang ihvertfall.

 

Perlen; glemt noe? :wink:

Link to post
Share on other sites

Pirus : Jeg mobber IKKE, kun pusher...... Er av og til innom ham og betrakter prosjektets fremdrift. Kan også med det bekrefte at han ER flink.

 

Bastard : JA, jeg har dårlig samvittighet. Har kortet her, blir sendt når jeg er i nærheten av post, og orker/er i stand til å gå på landejorda :wink:

Link to post
Share on other sites

Det går greit det Perlen, ikke noe hast for min del.

Hadde tenkt og begynne litt i dag men det skyer jammen over igjen :headbang:

Så jeg må blinke ut noen dager og planlegge skikkelig, men jeg kommer ut i år :yesnod:

 

Har ordnet med båtplassen min i dag også, ser ut som jeg får den tilbake nå.

Holmestrand småbåthavner har nå fått kontor ved siden av Holmestand Taxi.

Nye skilter satt opp ved bryggene

 

Koster 100 lapp i døgnet tror jeg det var

 

Litt generell info dette

Link to post
Share on other sites

Heisann, nei det er ikke montert enda.

Jeg regner med og bruke bare akslingen foreløbig. Fordi hylsa og stevnlager har jeg ikke lyst og fikle med. Strammet opp litt på talgpakning og aksling passet bra, tør ikke kappe den før motor er satt inn. Venter på nye labber enda :cryin:

 

Det var da en veldig lang hylse :eek: har den vært brukt i båten din?

Link to post
Share on other sites

Nå er jeg igang igjen, nesten ferdig med og slipe ned alle dekk for ente gang :lol:

Må reparere ett par nater ser jeg også, men når det er gjort skal det legges epoxy/duk på alle dekk. Nye motorfester kommer til uka, fikk endelig tak i han som fikser dette.

Ny starter er montert, men tør ikke starte motor når den står på bunnpanna.

Venter til jeg har de nye festene slik at jeg kan skru motor fast i pallen.

 

Har fortsatt all innredning igjen, men det går fort det også bare motoren er satt inn.

Forresten så holder båten igjen på vannet også, jeg fylte opp til 2-3 bordganger men det er ikke minket noe særlig. Det er ikke så værst :smiley:

 

Nå må jeg ut og slipe igjen, glad det ikke er sol akkurat nå

Link to post
Share on other sites

Det går litt seint i varmen gitt, jeg har gitt opp og holde på mens sola er tilstede. Det blir altfor varmt.

Men nå ser det ut til at jeg kanskje slipper og male dekket, for og gjemme skader :wink:

Jeg har stått og sikta flis med dørslaget til mor i dag :blush: og dette blir til fin "filler" i epoxyen :smiley:

 

Så blander jeg denne fine flisa i epoxy, og drar over sprekker og greier.

Ser foreløbig bra ut på de stedene jeg har forsøkt meg. Blir det bra så fortsetter jeg med denne metoden.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...