M/S Bastard Svart 6.Juni.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juni.2006 Ja, ihvertfall må jeg ha ferdig det mest nødvendige. Jeg får ikke begynt på innredning før motor er montert. Venter fortsatt på startmotoren også. Natet akterdekk på nytt igår, håper det kan slipes i morgen ettermiddag. Ringer Faannessen i morgen og bestiller epoxy, så legger jeg dette på alle dekk Sitér dette innlegget Link to post
Sinten Svart 6.Juni.2006 Del på Facebook Svart 6.Juni.2006 Lenge sio du har lagt ut bilder no. (hint, hint) Sitér dette innlegget "Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær" Link to post
M/S Bastard Svart 6.Juni.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juni.2006 Kommer bilder når motor er satt inn, er ikke så mye nytt enda. Så det er vel ikke så lenge til.... Sitér dette innlegget Link to post
Muhammed Svart 6.Juni.2006 Del på Facebook Svart 6.Juni.2006 hvofor kjøper du ikke epoksy hos Svas kjemi? Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 6.Juni.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juni.2006 Tja, si det. De er rimeligst forstår jeg? hadde forøvrig ikke kjennskap til de før du nevnte det. Sender dem regning eller er det oppkrav? Jeg har 25% og kredit på Faannessen, mulig ikke den rabatten på aeropoxy (samme som epoxy?) Sitér dette innlegget Link to post
Muhammed Svart 6.Juni.2006 Del på Facebook Svart 6.Juni.2006 Tja, si det. De er rimeligst forstår jeg? hadde forøvrig ikke kjennskap til de før du nevnte det. Sender dem regning eller er det oppkrav? Jeg har 25% og kredit på Faannessen, mulig ikke den rabatten på aeropoxy (samme som epoxy?) Sender regning, i hvertfall har han gjort det til meg når jeg har handlet der. Tviler på at det er billigere der selv om du har 25% rabatt. Sitér dette innlegget Link to post
SeaMaster175 Svart 6.Juni.2006 Del på Facebook Svart 6.Juni.2006 Hvor mye koster West System sin epoxy i forhold til Svas Kjemi sin? På for eksempel 7,5 kg? Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 6.Juni.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juni.2006 Ok, da ringer jeg Svas kjemi i morgen. Har du noen ca. priser, og passer doserings pumpene jeg har fra West eller må dette også kjøpes nytt. Regner vel egntlig med at jeg kan helle over på West settet jeg har fra før. Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 6.Juni.2006 Del på Facebook Svart 6.Juni.2006 Epoxy skal egentlig doseres på vektbasis. Jeg vet at West selger doseringspumper, men det er altså anbefalt med vekt. Jeg bruker en portovekt, den er nøyaktig på 50gr doser. Mindre enn det, benytter jeg LANO såpeflasker, 5pump av base, ett pump av herder. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Sinten Svart 6.Juni.2006 Del på Facebook Svart 6.Juni.2006 (redigert) Hiv meg på med eit spørsmål. Trur de at det går ann å klemme polyester gjennom ei sprøyte, eller er det for tjukt? Redigert 6.Juni.2006 av Sinten (see edit history) Sitér dette innlegget "Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær" Link to post
ok67 Svart 6.Juni.2006 Del på Facebook Svart 6.Juni.2006 Spørs om løsemiddelet i polyesteren løser opp sprøyta, eller pakningen i sprøyta? Epoxy går fint i sprøyte. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 7.Juni.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Juni.2006 Bestilte epoxy, duk og poulytyren? lakk i dag. Så da blir dekkene bra tenker jeg Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 9.Juni.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juni.2006 Venter på epoxyen enda, hadde vært fint og gjort dette i helgen men... På motor mangler nå kun starteren og nye motorfester. Har ordnet med stål, jeg får en rekvisisjon med meg fra H-bygg og da kan jeg hente det jeg trenger på Jernlageret Vestfold like ved Ønsket er og starte motoren før jeg setter den inn, det kan jeg forsåvidt gjøre nå som jeg ikke rekker og sette ut før treffet alikevel. Har handlet inn maling idag, skott som ikke er kledd med panel vil få en gråfarge (Dis heter den). Da blir det lyst og trivelig. Inntil videre er jeg i gang med og skifte gearsjalter på påhengeren, så det kan hende jeg tar jolla ut. Treffbåten II Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 11.Juli.2006 Del på Facebook Svart 11.Juli.2006 Det er tydlig at du må passes på bastard, av oss som liker å ha vann under kjølen Dette antar jeg er rekord, at der ikke skjer NOEN oppdateringer på over èn måned i tråden din ?? Jeg logger meg på igjen på forumet her i morgen, og forventer rapport, ellers legges ferden vår innom hjemmehavna di for utdeling av spark bak............................. Sitér dette innlegget Link to post
ok67 Svart 11.Juli.2006 Del på Facebook Svart 11.Juli.2006 Vi kan jo håpe han er så opptatt med å joebbe med båten at han ikke har tid til å holde oss informert om hva som skjer Sitér dette innlegget Link to post
Festina Lente IV Svart 11.Juli.2006 Del på Facebook Svart 11.Juli.2006 Jeg syns ikke du skal mobbe bastard jeg Perlen, han har jo vært flink? Eller synes du egentlig ikke det? Han blir sikkert ferdig til treffet neste år Sitér dette innlegget Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK. Link to post
M/S Bastard Svart 11.Juli.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juli.2006 Mnja, det går trått. Er litt avhengig av været om dagen, trenger 2-3 dager med oppholdsvær så jeg får pusset ned dekkene. Epoxy/duk står klart til og legges. Er avhengig av bra vær så jeg ikke får noe fuktighet under duken. Venter fortsatt på motorfester, så jeg må ta en tur til Hof og sparke en der. Målet er og få ut båten nå i ferien, men jeg skriver nok August også før den er ute. Fordel er at jeg ligger ute hele året, så sesongen er lang ihvertfall. Perlen; glemt noe? Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 12.Juli.2006 Del på Facebook Svart 12.Juli.2006 Pirus : Jeg mobber IKKE, kun pusher...... Er av og til innom ham og betrakter prosjektets fremdrift. Kan også med det bekrefte at han ER flink. Bastard : JA, jeg har dårlig samvittighet. Har kortet her, blir sendt når jeg er i nærheten av post, og orker/er i stand til å gå på landejorda Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 12.Juli.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juli.2006 Det går greit det Perlen, ikke noe hast for min del. Hadde tenkt og begynne litt i dag men det skyer jammen over igjen Så jeg må blinke ut noen dager og planlegge skikkelig, men jeg kommer ut i år Har ordnet med båtplassen min i dag også, ser ut som jeg får den tilbake nå. Holmestrand småbåthavner har nå fått kontor ved siden av Holmestand Taxi. Nye skilter satt opp ved bryggene Koster 100 lapp i døgnet tror jeg det var Litt generell info dette Sitér dette innlegget Link to post
Sabeltann Svart 13.Juli.2006 Del på Facebook Svart 13.Juli.2006 Må bare spørre skipsbyggeren om akslingen passer og er montert? (savner litt den gamle skrukoppen seru...) Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 13.Juli.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juli.2006 Heisann, nei det er ikke montert enda. Jeg regner med og bruke bare akslingen foreløbig. Fordi hylsa og stevnlager har jeg ikke lyst og fikle med. Strammet opp litt på talgpakning og aksling passet bra, tør ikke kappe den før motor er satt inn. Venter på nye labber enda Det var da en veldig lang hylse har den vært brukt i båten din? Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 21.Juli.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juli.2006 Nå er jeg igang igjen, nesten ferdig med og slipe ned alle dekk for ente gang Må reparere ett par nater ser jeg også, men når det er gjort skal det legges epoxy/duk på alle dekk. Nye motorfester kommer til uka, fikk endelig tak i han som fikser dette. Ny starter er montert, men tør ikke starte motor når den står på bunnpanna. Venter til jeg har de nye festene slik at jeg kan skru motor fast i pallen. Har fortsatt all innredning igjen, men det går fort det også bare motoren er satt inn. Forresten så holder båten igjen på vannet også, jeg fylte opp til 2-3 bordganger men det er ikke minket noe særlig. Det er ikke så værst Nå må jeg ut og slipe igjen, glad det ikke er sol akkurat nå Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 25.Juli.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Juli.2006 Det går litt seint i varmen gitt, jeg har gitt opp og holde på mens sola er tilstede. Det blir altfor varmt. Men nå ser det ut til at jeg kanskje slipper og male dekket, for og gjemme skader Jeg har stått og sikta flis med dørslaget til mor i dag og dette blir til fin "filler" i epoxyen Så blander jeg denne fine flisa i epoxy, og drar over sprekker og greier. Ser foreløbig bra ut på de stedene jeg har forsøkt meg. Blir det bra så fortsetter jeg med denne metoden. Sitér dette innlegget Link to post
Muhammed Svart 25.Juli.2006 Del på Facebook Svart 25.Juli.2006 Hvor er det blitt av bildene? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.