Jump to content

Prosjekt: M/S Bastard


M/S Bastard

Recommended Posts

Takk for tips, når jeg får satt opp teltet så kan det sikkert brukes en liten varmekanon inne der.

Men uansett så blir det grei tempratur inne i ett telt bare sola er fremme. Så telt skal jeg prøve og få opp så snart som mulig, egentlig ville jeg hatt inn motoren før jeg bygde telt. Men vi får se da....

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Hvordan går det hos deg da Bastard, lenge siden vi har hørt noe og sjeldent har jeg måtte bla meg så langt tilbake for å finne tråden din. Enten må du være ferdig spurt?, forelsket? eller så har du godt på en smell med hele prosjektet.

 

Ja ja skjer ikke mye produktivt hos meg heller om dagen. Imorgen skal jeg få tatt opp Gjeld-fridII og røske ut den j**la motoren :headbang::headbang:

Redigert av jonkare (see edit history)

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Neida, har ikke gått på en smell (enda). Jeg venter fremdeles på de nye labbene til motoren :headbang: Men jeg har jevnlig kontakt med fyren, og han har lovet dette i orden før snøen kommer. Håper det holder stikk.

 

Jeg har ellers planene klare for og sette opp telt, men vil ikke begynne på dette før motoren er satt inn.

Bare motoren er montert, så blir det ålreite kvelder med innrednings arbeid.

 

Og, jeg har begynt i full stilling, så da tar jo jobben en del av tiden.

Men jeg har 1 uke ferie tilgode heldigvis, den skal brukes fornuftig regner jeg med :rolleyes::lol:

Link to post
Share on other sites

OK legger merke til at du ikke er ferdig spurt enda og det er jo positivt. legger og merke til at du ikke svarer noe på den om forelskelse

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Hehe..neida, er verken ferdig spurt eller forelsket jeg.

Det hender jeg forelsker meg, men det er over fine båter :wink:

 

Jeg følger jo med på finn.no også, selv om det ikke er så smart :rolleyes:

Har sendt mail på ett par båter, men jeg får vel holde meg i skinnet til den jeg har er ferdig. (kanskje :lol: )

Link to post
Share on other sites

DEt der med og se på Finn.no er en farlig greie en går jo konstant og drømmer om båter...vi er kansje det en kaller for drømmere!?

 

Var forøvrig nede i båten jeg og idag og målte til en stor vinkel som autopilot pumpa skal festes på, godt og ha båten og ty til som medisin avogtil!

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

I morgen begynnes det på motorfestene, endelig :smash:

Så da er det ikke så lenge til motoren blir satt inn, den skal prøvestartes før den blir satt inn.

Greit og være på den sikre siden.

 

Men jeg har fått ett dilemma :blush:

Har kikket på denne og er litt forelsket av en eller annen grunn :rolleyes:

Noen som kjenner til denne båten?

 

Uff, nå er jeg usikker.

Er halveis fornøyd med det jeg har, men savner god plass og helt lukket båt.

Link to post
Share on other sites

Så da er du i gang igjen. Fin den skøyta du men jeg tror du vil få lite og ingenting for Bastard før du gjør den ferdig. Kan du avse 35000,- (går sikkert å prutelitt) så kan du jo kjøpe og la ligge til du er ferdig med det du holder på med før du skifter. Tror og at objekter av den typen dukker jevnlig opp slik at om du dropper det nå dukker det sikkert opp noe annet

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Ja, nå skjer det endelig noe.

Neida, selger ikke Bastarden før den er ferdig og ligger på vannet. Det har jeg bestemt meg for.

Og den er rimelig tett også, ble litt forundret av at det var like mye vann i den nå som da jeg fylte oppi litt tidligere i sommer :smiley:

Den er trutnet en hel del, så nå må jeg lense før kulda setter inn

 

 

 

Joda, det dukker stadig opp noe.

Men denne ser grei ut bortsett fra den havarerte gearkassa, så den må slepes over fjorden hvis det blir aktuelt. Og den ligger ikke så langt unna her jeg bor, derfor er det mere intressant enn mange andre rimelige objekter.

Og akkurat passe størrelse

 

Vi får se an litt

Link to post
Share on other sites

......Har kikket på denne og er litt forelsket av en eller annen grunn
Jeg vet hvorfor du er blitt forelsket, bastard! ;o)

 

Fordi denne har eksorøret "rett-opp" ? Husk å ta av sink-bøtta, før du starter motoren! :lol:

3_858908023.jpg

 

Lykke til med ditt nye dilemma........

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Hei bastard!

 

Det er jo ikke noe i veien for å ta en tur å se på den. Har du mulighet til å ha den er det jo ikke noe iveien for å kjøpe den hvis arbeidet på den er overkommelig.

 

Må si det var en lekker båt som kan bli riktig så pen med litt omsorg!

 

Mvh

M/B Gamla

Link to post
Share on other sites

Enig med Tme.

 

Hvor realistisk er det at du ferdigstiller bastarden dersom du har nytt prosjekt liggende på vannet ?

 

I sum, hvor mye kronasje har du brukt på bastarden ? Det kan ikke være så rent lite? Har du råd til å "kaste den investeringen ut av vinduet"? Jeg frykter nemlig for at du selger bastarden på rot for en slikk og ingenting, for at andre skal gjøre henne ferdig. Husk, døgnet har fortsatt bare 24 timer......

Link to post
Share on other sites

Hehe...dere er nesten værre en dama :wink:

 

Joa, men det er jo lov og snoke litt rundt, og drømme litt.

 

Men i morgen skal som sagt nye fester lages til, blir deilig og få det ut av verden.

Da mangler jeg bare øvre rorbeslag, han skal lage det også egentlig. Men er det noen som har noe sånt liggende og slenge?

 

Alt til båten har jeg nå, tror jeg.

Link to post
Share on other sites

Hopp i det Per , ikkeno å drunte med det vel . Nå kjører jeg deg til Fredrikstad , også pruter vi den kjapt ned til 20 lapper . Så kan du veksle på og jobbe på 2 båter ,slipper du bli lei veit du .Nå er det vel like før snøen kommer så er vel mulighet til å få den enda mere ned i pris . Ikke det lettaste å bli kvitt nå vil jeg tru .

Når passer det at vi drar da ? :lol:

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Med den kjører du godt i fra TINE III. :lol::lol:

Kunne jo vært artig den da men , hadde jo dama oppi 13,3 knop idag da så bare vent til den har vært i krana og fått en runde med høytrykken. Spiller forsåvidt nada rolle , denna gubben hakke no hast på sjøen.

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...