M/S Bastard Svart 25.Oktober.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Oktober.2006 Sitér dette innlegget Link to post
carmencita Svart 25.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2006 Ahhhhh, meget bra lyd og syn, dette var bra. Carmencita. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 25.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2006 Dette var bra Per Chr. Dette er noe både du og vi har ventet på. Gratulerer Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Sinten Svart 25.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2006 Sjå der ja Sitér dette innlegget "Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær" Link to post
M/S Bastard Svart 25.Oktober.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Oktober.2006 Ja, kjempedeilig var det. Nå skal jeg på jobb i morgen, og har fri Fredag. Så da skal motor inn satser jeg på, for det er vel meldt bra vær på Fredag mener jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Platt Svart 25.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2006 Ja det var godlyden sin det! Og på høy tid at vi fikk høre den! Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 25.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2006 GRATULERER Dette var skikkelig moro å høre! En viktig og oppmuntrende milepæl er nå i havn, så nå er det bare å håpe på milde og (for rederen) energifylte vintermåneder, slik at "Bastarden" kommer ut i sitt rette element så tidlig som mulig til våren! Lykke til videre! Sitér dette innlegget Link to post
Christina 3 Svart 25.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2006 Må si det var godlyd ja.... Lykke til videre. Sitér dette innlegget Link to post
Sinten Svart 25.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2006 for det er vel meldt bra vær på Fredag mener jeg. Ver ikkje så sikker på det . Her på vestlandet er det meldt uvær i allefall så eg tar inn båten i morga Sitér dette innlegget "Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær" Link to post
power Svart 25.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2006 En gratulasjon fortjener du etter såååååååå lang tids arbeide Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 25.Oktober.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Oktober.2006 Takker alle sammen! Det var noe oljesøl da jeg satt motoren på plass igjen i kveld, er litt usikker på hvor det kommer fra foreløbig. Men den var brun i fargen så jeg mistenker en løs/dårlig slangekobling på gearkassa (hydraulisk). Var ett øyeblikk redd for vann i olja på motoren, men den var kølsvart. Jeg hadde av slangene på gearkassen for en stund siden, så mest sansynlig er det ikke dratt til skikkelig. Spørs om det ikke lakk litt der når jeg testet gearet. Uansett er det godt og konstantere at alt er som det skal. Jeg skal forøvrig teste litt mer på Fredag, da skal jeg montere på eksosslange og kjøling av den. Så jeg får en viss peil på lydnivå. Og motivasjonen blir helt klart bedre når motor er satt inn og jeg kan innrede salongen igjen Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 25.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2006 Flotte greier da er du snart igang for fullt regner jeg med Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
avsluttet Svart 25.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2006 gratulerer denne videosnutten lå vedsiden av din, hvorfor installerer du ikke likegodt noe slikt? Sitér dette innlegget Link to post
Jorg-1 Svart 26.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2006 gratulerer denne videosnutten lå vedsiden av din, hvorfor installerer du ikke likegodt noe slikt? Tror ikke naboene til Bastard hadde likt at han holdt på i garasjen med denne til alle døgnets tider.... Minner meg om den gamle BMC diesel som jeg startet på benken på jobben uten hverken eksosmanifold eller innsugsmanifold. Det var med andre ord "rett hjem" eller "rett ut" får en si. Sitér dette innlegget Dracosiden til Jørgen Link to post
M/S Bastard Svart 26.Oktober.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Oktober.2006 en v12 i snekka hadde nok gjort susen, hadde blitt reine scud raketten Men i dag frister det ikke særlig og gjøre noe i båten, fysj for ett vær Skal nok driste meg ut etterpå alikevel, må få lenset båten i kveld Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 27.Oktober.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Oktober.2006 Har ett par olje spørsmål, gadd ikke lete i forumet. Hvilken olje til motoren, det er en Bmc diesel ca. 60 hk Hvilken olje til gearet, det er ett BorgWarner 70c (hydraulisk) Skal starte igjen i dag, da jeg har fått mekket til en midlertidig løsning for kjøling av eksos. Og så må jeg sjekke hvor lekasjen i gearet kom fra Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 27.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2006 Motoroljen er grei, 15W-40 mineralolje er vel det som skal brukes på de fleste gamle diesler. Gearoljen derimot har jeg ingen aning om! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
o.b.lix Svart 27.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2006 (redigert) Hvilken olje til gearet, det er ett BorgWarner 70c (hydraulisk) Samme olje som motoren. Alternativt kan du bruke dextron II automatolje, men på din båt er det best med motorolje (SAE 30 eller 40). Sjekk manualen side 22 som du kan laste ned her Redigert 27.Oktober.2006 av o.b.lix (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 27.Oktober.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Oktober.2006 Takker, den var bedre enn den jeg har. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 27.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2006 Mitt PRM gear skal også ha motorolje, spurte Sabb forhandleren og han anbefalte samme type som på motoren, dvs 15W-40. Helt greit for meg, lett å holde styr på med kun en oljesort... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
M/S Bastard Svart 27.Oktober.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Oktober.2006 Ja, det er jo greit og ha en type til alt. Men jeg trodde faktisk at jeg måtte ha annen olje på gearet. Blir vel en tur til FK og kjøpe en 10L like greit, er ikke den forholdvis rimelig og grei Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 28.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2006 Pleier å være helt grei den ja! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Sveve Svart 28.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2006 Det ligger meget gode tegninger på opplagskrybbe i dokumentarkivet på denne siden. https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=16466 Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 13.November.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.November.2006 Båtkrybbe trenger jeg ikke, når jeg først får satt ut skal den ikke i krybbe igjen. Ihvertfall ikke så lenge jeg er eier. Har helårsplass i bobleanlegg. Jeg har foreløbig gitt opp bensinvarmeren, så jeg tok frem den diselvarmeren jeg fikk av tak i hos Perlen en gang. Fikk koblet opp brytere og greier, og den funker fint. Er litt svimmel etter og ha stått i garasjen med all den eksosen Blir eksosen veldig varm på en Wallas? Hjemmemekk, man tar hva man har https://baatplassen.no/bildearkiv/1/1598/Bilde_24_.jpg Også har jeg begynt og splitte lekter til teltet mitt, bestilte slike sammenføyninger hos Clas Ohlson. Ble positivt overrasket, da dem er av plast. Så denne vinteren blir det skikkelig telt med varme Motoren har jeg ikke hatt tid til og gjøre noe mere med enda, men den er ok. Før jeg setter den inn så må jeg ha på plass 2-3 kjølbolter som blir stående under motor. Setter like greit inn nye kjølbolter hele veien i vinter, da vet jeg at dette er i orden. Så må bare vinteren bli mild og fin Sitér dette innlegget Link to post
Sinten Svart 13.November.2006 Del på Facebook Svart 13.November.2006 (redigert) På tide det skjedde noko hos deg og Kortid reknar du med å få motoren på plass no då? Du ha jo ein tendens til å utsette ting Redigert 13.November.2006 av Sinten (see edit history) Sitér dette innlegget "Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær" Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.