Jump to content

Prosjekt: M/S Bastard


M/S Bastard

Recommended Posts

Får du en spiker på skrå fra hver side skulle ikke dette gi annet resultat en at det blir vanskeligere å rive den dagen du skal bytte stråkjølen. Men du skal vel selge uanssett og få deg skøyte

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Har ett spørsmål igjen, gjelder litt juksing :blush:

 

Siden jeg har litt trøbbel med og komme til og få felt ut for muttere i kjølen, så lurte jeg på en ting.

Kan jeg la skive og mutter ligge utenpå kjøl, også heller felle ut plass for dette i stråkjølen?

Må gå opp litt i tykkelse på stråkjøl men det har vel ingen betydning kanskje?

 

Hadde spart maaange timer med denne løsningen, eller er dette en helt teit idé? :confused:

Link to post
Share on other sites

Mulig jeg er litt rask her, men det skulle vel fungere greit det der vel? Selve kjølen blir jo sterkere av at du ikke tapper hull i den, og stråkjølen skal jo ikke ha bærende funksjon i utgangspunktet. Håper du får det til, du har jammen strevd mye med dette prosjektet!

mvh

JanS

Old fishermen never die - they only smell that way!

Link to post
Share on other sites

Jo, har strevd fælt.

Men har lært ufattelig mye om båtens konstruksjon, og det er jo morro.

Føler at jeg kjenner båten veldig godt, og det er en god følelse

 

Kjør ivei med stråkjølen din. Ville kanskje tatt ut litt ekstra rundt boltene i tilfelle grunnstøtting slik at stråkjølen kunne beveget seg noe uten at det gikk utover boltene.

 

Den gode følelsen med å kjenne båten har du vel ikke så mye bruk for da du selger den etter første sesong :lol:

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

Ja nå må vi våkne Bastard. Her har jeg motoren oppe på loftet på arbeidet

 

jpg_av_motoren.JPG

 

Når til og med mekanikkern begynner å ymte frempå om at ting må begynne å skje, ja da må det vel bare starte da. Så her har jeg ryddet plass til å holde på.

 

rom_til_motoren_jpg.JPG

 

Ellers så sliter jeg litt med samvittigheten for lagerplassen jeg betaler for det andre skroget hvor det heller ikke skjer mye. Rart gitt med den vinteren som man tror man skal få så mye gjort igjennom :blush::blush::sad:

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Heisann, våknet opp av dvalen nå.

Jo, jeg hadde jo tenkt og gjøre en hel masse sjøl i vinter også. Særlig når den var så mild, men....

 

Holder på og flytte jobben til Holmestrand hvor jeg bor, og det er en del arbeid. Blir lange dager av slikt, men det er ikke så lenge til vi er ferdige. Bonusen er at det blir 5 minutter til jobb heretter :smiley:

 

Så det skal ikke drøye så lenge til før jeg begynner igjen, men om jeg får sjøsatt i år vil tiden vise.

Skal ihvertfall gjøre ett forsøk

Link to post
Share on other sites

men om jeg får sjøsatt i år vil tiden vise.

Skal ihvertfall gjøre ett forsøk

 

Feil svar. DU SKAL SJØSETTE I ÅR.

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Hei Bastard!

 

Helt seriøst!

 

Ta den tida det tar, ikke stress eller gå på akkord med deg selv!

Gjør jobben når og hvis DU har lyst til det!

Verdens undergang kommer nok uavhengig om båten din blir ferdig i år! :yesnod:

 

Du har lov å være lei prosjektet ditt av og til!!

 

Snart er det vår!!!!! :wink:

:cheers:

Link to post
Share on other sites

Hei Bastard!

 

Helt seriøst!

 

Ta den tida det tar, ikke stress eller gå på akkord med deg selv!

Gjør jobben når og hvis DU har lyst til det!

Verdens undergang kommer nok uavhengig om båten din blir ferdig i år! :yesnod:

 

Du har lov å være lei prosjektet ditt av og til!!

 

Snart er det vår!!!!! :wink:

:cheers:

 

Tusen takk for vettugt svar :wink:

Har ei jolle som ligger i havna, så den kan brukes for og fiske litt og sånn.

Men jeg håper at det går greit og sjøsette denne våren/sommeren.

Er ikke så mye igjen før jeg kan sette den ut, ting tar bare litt tid. Spesielt når man gjør alt aleine :crazy:

Link to post
Share on other sites

...ting tar bare litt tid. Spesielt når man gjør alt aleine :crazy:

Det kan eg skrive under på :cryin:

Sjølv om eg har mykje mindre prosjekt enn deg på gong, så merker eg tydeleg at dagane vert for korte (og at leksene er for mange :wink: ) dersom eg skal bli ferdig før halve sommaren er gått :sad:

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

 

my_ads.gif

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...