Jon-Kåre Svart 27.November.2006 Del på Facebook Svart 27.November.2006 Får du en spiker på skrå fra hver side skulle ikke dette gi annet resultat en at det blir vanskeligere å rive den dagen du skal bytte stråkjølen. Men du skal vel selge uanssett og få deg skøyte Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Gunga Din Svart 27.November.2006 Del på Facebook Svart 27.November.2006 Hej Bastard kan du ikke bruke fransk skruv, de kan du ju dra med en fastnykkel el hylsnykkel Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
M/S Bastard Svart 27.November.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.November.2006 Ja, jeg har ikke tenkt og bytte den en gang til for og si det slik Kommer ikke til og få skrudd Gunga, det blir vanskelig. Liten plass og jobbe på, så jeg får ikke forborret Sitér dette innlegget Link to post
o.b.lix Svart 27.November.2006 Del på Facebook Svart 27.November.2006 Kan jeg skyte fast stråkjølen med spikerpistol eller blir disse spikerne for dårlig? Pyse! 5 toms skipsspiker og håndslegge er det som vi vestlendinger bruker Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 27.November.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.November.2006 Hehe..hadde svingt hammeren jeg også, men kommer ikke til. Så da jukser vi litt Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 28.November.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.November.2006 Har ett spørsmål igjen, gjelder litt juksing Siden jeg har litt trøbbel med og komme til og få felt ut for muttere i kjølen, så lurte jeg på en ting. Kan jeg la skive og mutter ligge utenpå kjøl, også heller felle ut plass for dette i stråkjølen? Må gå opp litt i tykkelse på stråkjøl men det har vel ingen betydning kanskje? Hadde spart maaange timer med denne løsningen, eller er dette en helt teit idé? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 28.November.2006 Del på Facebook Svart 28.November.2006 Klin til. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 28.November.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.November.2006 Der kom svaret jeg håpet på Har forresten fått gjenget opp de 3 første boltene, det gikk smertefritt. Men de måtte kones i dreibenk først fant jeg ut. Sitér dette innlegget Link to post
JanS/EIR Svart 28.November.2006 Del på Facebook Svart 28.November.2006 Mulig jeg er litt rask her, men det skulle vel fungere greit det der vel? Selve kjølen blir jo sterkere av at du ikke tapper hull i den, og stråkjølen skal jo ikke ha bærende funksjon i utgangspunktet. Håper du får det til, du har jammen strevd mye med dette prosjektet! mvh JanS Sitér dette innlegget Old fishermen never die - they only smell that way! Link to post
M/S Bastard Svart 28.November.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.November.2006 (redigert) Jo, har strevd fælt. Men har lært ufattelig mye om båtens konstruksjon, og det er jo morro. Føler at jeg kjenner båten veldig godt, og det er en god følelse Håper resten er plankekjøring nå da Redigert 28.November.2006 av bastard30000 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 28.November.2006 Del på Facebook Svart 28.November.2006 Jo, har strevd fælt.Men har lært ufattelig mye om båtens konstruksjon, og det er jo morro. Føler at jeg kjenner båten veldig godt, og det er en god følelse Kjør ivei med stråkjølen din. Ville kanskje tatt ut litt ekstra rundt boltene i tilfelle grunnstøtting slik at stråkjølen kunne beveget seg noe uten at det gikk utover boltene. Den gode følelsen med å kjenne båten har du vel ikke så mye bruk for da du selger den etter første sesong Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
M/S Bastard Svart 28.November.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.November.2006 Jo, du har vel rett i det siste der. Kan jo hende det blir 2 sesonger vet du, men uansett så kan jeg nok svare på mange rare spørsmål fra en kjøper. Men det også deilig og legge ut på fjorden og vite at nå er det tipp topp hele veien. Sitér dette innlegget Link to post
Sinten Svart 19.Februar.2007 Del på Facebook Svart 19.Februar.2007 No synst eg det er veldig lenge sia me har høyrt i frå deg. Har det stoppa heilt opp ? Sitér dette innlegget "Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær" Link to post
Jon-Kåre Svart 19.Februar.2007 Del på Facebook Svart 19.Februar.2007 Ja nå må vi våkne Bastard. Her har jeg motoren oppe på loftet på arbeidet Når til og med mekanikkern begynner å ymte frempå om at ting må begynne å skje, ja da må det vel bare starte da. Så her har jeg ryddet plass til å holde på. Ellers så sliter jeg litt med samvittigheten for lagerplassen jeg betaler for det andre skroget hvor det heller ikke skjer mye. Rart gitt med den vinteren som man tror man skal få så mye gjort igjennom Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
M/S Bastard Svart 20.Februar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Februar.2007 Heisann, våknet opp av dvalen nå. Jo, jeg hadde jo tenkt og gjøre en hel masse sjøl i vinter også. Særlig når den var så mild, men.... Holder på og flytte jobben til Holmestrand hvor jeg bor, og det er en del arbeid. Blir lange dager av slikt, men det er ikke så lenge til vi er ferdige. Bonusen er at det blir 5 minutter til jobb heretter Så det skal ikke drøye så lenge til før jeg begynner igjen, men om jeg får sjøsatt i år vil tiden vise. Skal ihvertfall gjøre ett forsøk Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 20.Februar.2007 Del på Facebook Svart 20.Februar.2007 men om jeg får sjøsatt i år vil tiden vise.Skal ihvertfall gjøre ett forsøk Feil svar. DU SKAL SJØSETTE I ÅR. Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
C-marine Svart 20.Februar.2007 Del på Facebook Svart 20.Februar.2007 hvor lenge har du holdt på med dette proskjektet Bastard3000? Og helt enig med Jon-Kåre, båten skal ut! Sitér dette innlegget Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu Enda en med båt lappen! Link to post
Taucher Svart 20.Februar.2007 Del på Facebook Svart 20.Februar.2007 har sett skrog med motor på sjøen jeg, så hvorfor ikke en nesten ferdig pinnebåt... Sitér dette innlegget Link to post
rogeri Svart 20.Februar.2007 Del på Facebook Svart 20.Februar.2007 Hei Bastard! Helt seriøst! Ta den tida det tar, ikke stress eller gå på akkord med deg selv! Gjør jobben når og hvis DU har lyst til det! Verdens undergang kommer nok uavhengig om båten din blir ferdig i år! Du har lov å være lei prosjektet ditt av og til!! Snart er det vår!!!!! Sitér dette innlegget Link to post
C-marine Svart 20.Februar.2007 Del på Facebook Svart 20.Februar.2007 En vår uten båt er en meningsløs vår! Få den ferdig,men gjør jobben grunig som rogeri sier, ikke la det bli et stress arbeid. Sitér dette innlegget Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu Enda en med båt lappen! Link to post
M/S Bastard Svart 20.Februar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Februar.2007 Hei Bastard! Helt seriøst! Ta den tida det tar, ikke stress eller gå på akkord med deg selv! Gjør jobben når og hvis DU har lyst til det! Verdens undergang kommer nok uavhengig om båten din blir ferdig i år! Du har lov å være lei prosjektet ditt av og til!! Snart er det vår!!!!! Tusen takk for vettugt svar Har ei jolle som ligger i havna, så den kan brukes for og fiske litt og sånn. Men jeg håper at det går greit og sjøsette denne våren/sommeren. Er ikke så mye igjen før jeg kan sette den ut, ting tar bare litt tid. Spesielt når man gjør alt aleine Sitér dette innlegget Link to post
Sinten Svart 20.Februar.2007 Del på Facebook Svart 20.Februar.2007 ...ting tar bare litt tid. Spesielt når man gjør alt aleine Det kan eg skrive under på Sjølv om eg har mykje mindre prosjekt enn deg på gong, så merker eg tydeleg at dagane vert for korte (og at leksene er for mange ) dersom eg skal bli ferdig før halve sommaren er gått Sitér dette innlegget "Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær" Link to post
giver Svart 20.Februar.2007 Del på Facebook Svart 20.Februar.2007 Hei Re. signatur Sinten: Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær. (Sitat frå "frank_berger ") Men han lot i hvert fall dyr og fauna dø og forvandles til olje , som plasten er laget av, og gitt oss anledning til å ha både plast og trebåter. mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
Sinten Svart 20.Februar.2007 Del på Facebook Svart 20.Februar.2007 Til giver: Ingen kommentar Sitér dette innlegget "Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær" Link to post
baatsman Svart 14.Mars.2007 Del på Facebook Svart 14.Mars.2007 Er ikke så mye igjen før jeg kan sette den ut, ting tar bare litt tid. Nå Bastard, nå er vi spent på fremdriften her. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.