Jump to content

Prosjekt: M/S Bastard


M/S Bastard

Recommended Posts

Tja bastard forklarer og forklarer. Jeg er slikt skapt at jeg må ha det litt travelt og gjerne litt press for å få ting gjort. Sier vel ofte at jeg ikke har tid jeg og men når jeg snur meg og ser tilbake er det når jeg virkelig har det travelt at jeg får mest unna. Det er da en hel time mellom klokken 9 og 10 :yesnod::crazy::yesnod::wink:

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Liten oppdatering siden Jonkare maser så fælt :wink:

 

Har gått noen runder i båten og har bestemt meg for og bruke god tid, så det spørs om det blir utsett denne sommeren. Kanskje til høsten :rolleyes:

Er for tiden travelt opptatt med jobb flyttingen enda.

Og snart skal det dreneres rundt huset, samt legge nytt tak.

 

Straffer seg og leie billig i kjelleren hos mor kan man si :discuss:

 

 

Ang. runder i båten.

 

Dekkene MÅ legges på nytt, disse har blitt værre en noensinne. Det har slått seg en del, så det blir og legge nytt.

Det skal da limes ned staver på finer i epoxy. Matrialene har jeg bortsett fra furustaver som jeg skal bruke/skjære til.

 

Dørken ute skal heves, og så lages det nye rekkestøtter i forbindelse med nye dekk.

Blir selvlensende dørk da.

 

Motor skal inn selvsagt.

 

+ mye mere :lol:

 

Får satt opp ett bra telt som må rives pga drenering rundt huset.

Teltet som jeg har brukt som lager i vinter til alskens rusk og rask, må selge noe utstyr nå :nonod:

 

Så jeg har ingen dato eller årstall for sjøsetting.

Anskaffer nok en liten billig båt for og ikke miste båtplassen.

 

Gjerne en gratis båt

Link to post
Share on other sites

Har gått noen runder i båten og har bestemt meg for og bruke god tid, så det spørs om det blir utsett denne sommeren. Kanskje til høsten :rolleyes:

Bombe :eek::lol:

 

Men det hadde jo vore fint med ein liten båt medan du gjer deg ferdig med Bastarden :yesnod: Men den må vel vere i såpass god stand at du ikkje treng å pusse opp den også :wink:

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

 

my_ads.gif

Link to post
Share on other sites

Ja, en skjermsnekke på rundt 20 fot er ok, men helst små den være til og hive på vannet uten noe særlig rep.

Kalesje er nesten ett must også.

 

Eller så duger også en sliten plastbåt på rundt 14 fot, helst med kalesje.

 

Har jo jolle, men den er litt liten for og dra ett par stykker utpå for og fiske o.l

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Sjå der ja :flag:

Lukter eg sjøsetjing i år :wink: ?

 

Sjølv sette eg utpå trebåten i helga (ikkje den eg heldt på å pusse opp). Greit å ha den liggande utpå medan eg pusser opp dei to andre, då vert det ikkje så stress for å bli ferdig :fishing: .

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

 

my_ads.gif

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Jeg fikk ånden over meg i sta :eek:

 

picture_021.jpg

 

picture_023.jpg

 

Det var 3 stk, har igjen 10 tror jeg.

Og som man ser på det nederste bilde trenger jeg ikke så mye tykkere stråkjøl enn det som var der fra før.

Tipper 36 mm bør være ok, er ca. 22mm som er der nå + tjærepapp

 

oppdaget at topcoaten på kabintaket har sprukket opp på ett sted, men det skal ikke være noen fare da det er epoxy/duk under.

Krysser fingre og tær

Redigert av bastard30000 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Godt å se at det skjer noe her også :wink:

 

Er bare å fortsette å stå på nå. Har ventet leeeeeenge på å få se det ferdige resultatet bastard, men hvor lenge må jeg vente? :cool:

 

(kan være stor i kjeften for i dag har jeg sjøsatt :wink: )

Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!!

HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER.

Link to post
Share on other sites

Den som venter på noe godt venter ikke forgjeves vet du :lol:

Vi får se hvor langt jeg kommer i løpet av denne måneden i første omgang.

Er mye jobbing for tiden etter at vi flyttet bedriften, vi må ta igjen en måneds arbeid pluss denne måneds arbeid.

Dvs dobbelt opp :crazy:

 

Men det går seg til...

Link to post
Share on other sites

Det ville vært flott :wink:

 

Holder på og vakse ned svertesopp for tia, må gå over ett par ganger i morra også :nonod:

Men, hva gjør jeg etter nedvasking? Bruker kraftvask nå, også har jeg en sopp/algedreper stående.

Kan jeg bare vaske den inn og la den tørke?

 

Mangler en del at etikettene på den flaska :headbang:

 

Motoren skal inn før helga :flag:

Han som drenerer rundt huset løfter den inn med gravemaskinen, så jeg har lagd klart løtfeåk til motoren også i dag

Link to post
Share on other sites

:blush: men nå er det helt sikkert, vel det spørs når han er ferdig med og grave rundt her.

Men før Mandag ihvertfall. Var egentlig usikker på om jeg skulle nevnt dette før motoren var satt inn da.. :wink:

 

Det er ihvertfall denne motoren, Bmc 3,8L 60hk ca.

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...