Jump to content

Prosjekt: M/S Bastard


M/S Bastard

Recommended Posts

Takk for det, er litt mere grovarbeid før kosejobbingen tar til.

 

Men er ihvertfall ett stykke på vei nå, og kan planlegge dørken akter.

Har litt lyst på og legge selvlensende dørk, for uteplassen sin del bla.

Lager jeg motorkasse på den dørken som var tiltenkt blir det trangt baki der.

Legger jeg dørken høyere blir det nesten 4 m² uteplass :cool:

Link to post
Share on other sites

Kanskje du skulle ha laget en prioritert liste over gjenstående gjøremål og lagt drn ut i tråden så vi fikk følge deg på den :crazy::flag::cool:

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Eit lite spørsmål til Jon-Kåre. Skal Badrast forestille ein slags "parodi" av Bastard ? :confused:

Kan hende eg er litt treig, men la akkurat merke til det er dei same bokstavane i begge namna... :crazy:

 

Beklager avsporinga :fishing:

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

 

my_ads.gif

Link to post
Share on other sites

Blir nok noen bilder nå snart, skal ta en runde som Jon Kåre er inne på og lage en liste.

Lettere når ting blir satt i system.

 

Båten skal være 940 cm fra stevn til stevn tror jeg, det var selger som målte dette fordi kranbilen ville vite lengden.

Sjøl har jeg ikke målt, kanskje på tide og sjekke hvor stor den er.

 

Sinten, du har rett hvis jeg ikke husker feil

Link to post
Share on other sites

Eit lite spørsmål til Jon-Kåre. Skal Badrast forestille ein slags "parodi" av Bastard ? :confused:

Kan hende eg er litt treig, men la akkurat merke til det er dei same bokstavane i begge namna... :crazy:

 

Beklager avsporinga :fishing:

 

Ja det stemmer nok det, parodi på den måten at dette vil ta minst like lang tid. Jeg har jo foreløpig ikke gjort annet en å snu skroget :cool: Bastard :cheers:

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Mye å gjørra på jobben vettu :cool:

 

ps, hørt den før, noen

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Nja, selv om jeg ikke holder på med BADRAST så gjør jeg da noe. Motoren til Gjeld-frid II er jeg ferdig med det meste på. Gjenstår montering av manifoil som sveiser har tatt med seg hjem da det var en mindre lekasje på denne. Når denne er fisket er det oppstart før tilpassing av motor labber/montering av motoren i båten etc gjøres. Har gått over skroget og slipt dette med våtslipepapir i helgen men regn gjorde at jeg ikke fikk påført lakk så noe båtmessig gjør jeg da. Naboen har jo også fått seg badeplattform med teak på

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Håper du får til en videosnutt når du starter opp maskinen.

I dag skal jeg purre på selger når det gjelder det gearet jeg har snakket om.

Dette er ett gear med dropp, så da blir innstallasjonen mye enklere

 

Jeg kommer også snart med ønsker om råd når det gjelder dørken ved motor.

Har lyst på og legge dørken høyere (selvlensende), så jeg får mere plass.

 

Usikkerheten går på hvor høyt jeg bør legge den, må jo se greit ut også.

Link to post
Share on other sites

Dørken legger du så lavt som mulig men sørg for at du får plass til isolasjon og luft rundt motroren. Når det gjelder videosnutt har jeg planer om det ja, men jeg sender den på e-post til deg så legger du den ut :yesnod:

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Hva er det du tror da? :blush:

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Ok forvekslet vel kanskje litt på bruken av parodi, det som var er at når jeg lurte på om jeg skulle lage en tråd på badrast eller ikke så tenkte jeg med meg selv at dette blir iallefall ikke kjappere ferdig en bastarden. Er faktisk sånn cirka 8 år siden jeg fikk skroget nå. :blush: Du ligger jo bra an tidsmessig Bastard, må jaggu se å få fingern ut skal jeg ta igjen deg din racer :blush::crazy::drink:

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Fikk kontrollen idag, Kjempefornøyd :drink: Regner med at du har fått oppgjøret?

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Jepp, det gikk fint.

 

Skal legge opp noen dørkbjelker i løpet helgen nå, kommer tilbake for synspunkter.

Jeg legger dem nok litt høyere enn det som var tenkt, grunnet bedre plass rundt motor osv...

 

Blir ikke sjøsetting enda har jeg tenkt meg frem til, lommeboka bremser dette litt :sad:

Er lavvann i lommeboka i disse dager

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Det blir ihvertfall litt mere jobb en tenkt da jeg begynte og rive dekkene :lol:

Vel, det er jo bare og gå på med krum rygg.

 

Her ligger det gamleste dekket, som også skal bort.

Er jo litt råte her også.

Grunnen til at jeg fikk problemer med vridninger var nok at disse 2 dekkene var limt til hverandre :rolleyes:

 

picture_027.jpg

 

picture_028.jpg

 

picture_029.jpg

 

Videre, når det alikevel blir litt arbeid.

Dekkene forut skal også rives, og så skal jeg forlenge spantene slik som lekten på bildet er.

Vinner høyde og bredde i forpiggen. Samtidig blir jeg kvitt den snåle fasongen i baugpartiet :smiley:

Dette kommer ikke i konflikt med eksisterende innredning i forpigg heller.

 

Syns ikke så godt på bildet, men det er en rød pil som peker mot den lekten jeg har markert med.

 

picture_031b.jpg

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...