C-marine Svart 13.Mai.2007 Del på Facebook Svart 13.Mai.2007 dette var bra saker! har du flere bilder av båten? liker å se hvordan det ligger an. Sitér dette innlegget Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu Enda en med båt lappen! Link to post
M/S Bastard Svart 13.Mai.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mai.2007 Mnja, det kan vel ordnes. Men det har ikke skjedd spesielt mye siste året akkurat Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 13.Mai.2007 Del på Facebook Svart 13.Mai.2007 Dette var oppløftende bilder, Bastard! Gratulerer med passering av milepèlen! Nå er det nesten bare kosejobbing igjen Lykke til videre! Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 13.Mai.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mai.2007 Takk for det, er litt mere grovarbeid før kosejobbingen tar til. Men er ihvertfall ett stykke på vei nå, og kan planlegge dørken akter. Har litt lyst på og legge selvlensende dørk, for uteplassen sin del bla. Lager jeg motorkasse på den dørken som var tiltenkt blir det trangt baki der. Legger jeg dørken høyere blir det nesten 4 m² uteplass Sitér dette innlegget Link to post
Høvdingen Svart 13.Mai.2007 Del på Facebook Svart 13.Mai.2007 Fint med litt liv i tråden igjen. Bare mal på videre. Vær tålmodig - jobb systematisk. Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 13.Mai.2007 Del på Facebook Svart 13.Mai.2007 Bra du endelig fikk inn motoren nå! Har også gjerne lyst på litt biler for og se hvordan det ligger an. Men hvor lang er båten egentlig? Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 13.Mai.2007 Del på Facebook Svart 13.Mai.2007 Kanskje du skulle ha laget en prioritert liste over gjenstående gjøremål og lagt drn ut i tråden så vi fikk følge deg på den Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Sinten Svart 13.Mai.2007 Del på Facebook Svart 13.Mai.2007 Eit lite spørsmål til Jon-Kåre. Skal Badrast forestille ein slags "parodi" av Bastard ? Kan hende eg er litt treig, men la akkurat merke til det er dei same bokstavane i begge namna... Beklager avsporinga Sitér dette innlegget "Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær" Link to post
M/S Bastard Svart 13.Mai.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mai.2007 Blir nok noen bilder nå snart, skal ta en runde som Jon Kåre er inne på og lage en liste. Lettere når ting blir satt i system. Båten skal være 940 cm fra stevn til stevn tror jeg, det var selger som målte dette fordi kranbilen ville vite lengden. Sjøl har jeg ikke målt, kanskje på tide og sjekke hvor stor den er. Sinten, du har rett hvis jeg ikke husker feil Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 13.Mai.2007 Del på Facebook Svart 13.Mai.2007 Eit lite spørsmål til Jon-Kåre. Skal Badrast forestille ein slags "parodi" av Bastard ? Kan hende eg er litt treig, men la akkurat merke til det er dei same bokstavane i begge namna... Beklager avsporinga Ja det stemmer nok det, parodi på den måten at dette vil ta minst like lang tid. Jeg har jo foreløpig ikke gjort annet en å snu skroget Bastard Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
M/S Bastard Svart 13.Mai.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mai.2007 Ikke kommet lenger, det er da 24 timer i døgnet Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 13.Mai.2007 Del på Facebook Svart 13.Mai.2007 Mye å gjørra på jobben vettu ps, hørt den før, noen Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
M/S Bastard Svart 13.Mai.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mai.2007 Men nå er det mye og gjøre rundt veggene her også, blir alikevel litt tid i båten. Alt ble så mye enklere med skikkelig telt Må bare få fikset motorinstallasjonen ferdig, så jeg får begynt på dørken Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 14.Mai.2007 Del på Facebook Svart 14.Mai.2007 Nja, selv om jeg ikke holder på med BADRAST så gjør jeg da noe. Motoren til Gjeld-frid II er jeg ferdig med det meste på. Gjenstår montering av manifoil som sveiser har tatt med seg hjem da det var en mindre lekasje på denne. Når denne er fisket er det oppstart før tilpassing av motor labber/montering av motoren i båten etc gjøres. Har gått over skroget og slipt dette med våtslipepapir i helgen men regn gjorde at jeg ikke fikk påført lakk så noe båtmessig gjør jeg da. Naboen har jo også fått seg badeplattform med teak på Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
M/S Bastard Svart 14.Mai.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Mai.2007 Håper du får til en videosnutt når du starter opp maskinen. I dag skal jeg purre på selger når det gjelder det gearet jeg har snakket om. Dette er ett gear med dropp, så da blir innstallasjonen mye enklere Jeg kommer også snart med ønsker om råd når det gjelder dørken ved motor. Har lyst på og legge dørken høyere (selvlensende), så jeg får mere plass. Usikkerheten går på hvor høyt jeg bør legge den, må jo se greit ut også. Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 14.Mai.2007 Del på Facebook Svart 14.Mai.2007 Dørken legger du så lavt som mulig men sørg for at du får plass til isolasjon og luft rundt motroren. Når det gjelder videosnutt har jeg planer om det ja, men jeg sender den på e-post til deg så legger du den ut Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Høvdingen Svart 14.Mai.2007 Del på Facebook Svart 14.Mai.2007 Ut fra bildene tror jeg det er lurt å få vekt så langt ned i båten som mulig. Så kan intensjonen til Jon-Kåre, med Badrasttråden være som han sier. (Selv om jeg tror noe annet ) Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 14.Mai.2007 Del på Facebook Svart 14.Mai.2007 Hva er det du tror da? Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
M/S Bastard Svart 14.Mai.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Mai.2007 Lavt som mulig, vil jo ha den opp jeg da slik at jeg får lav motorkasse/luke i dekket/dørken. Tyngde blir det alikevel under her, med tanker, dreggkasse osv Får skisse opp etterhvert tror jeg Sitér dette innlegget Link to post
Høvdingen Svart 14.Mai.2007 Del på Facebook Svart 14.Mai.2007 Hvis det skal ta like lang tid, er en jo ikke en parodi. Kanskje litt lysten på å "rete" Bastarden litt? Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 14.Mai.2007 Del på Facebook Svart 14.Mai.2007 Ok forvekslet vel kanskje litt på bruken av parodi, det som var er at når jeg lurte på om jeg skulle lage en tråd på badrast eller ikke så tenkte jeg med meg selv at dette blir iallefall ikke kjappere ferdig en bastarden. Er faktisk sånn cirka 8 år siden jeg fikk skroget nå. Du ligger jo bra an tidsmessig Bastard, må jaggu se å få fingern ut skal jeg ta igjen deg din racer Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Jon-Kåre Svart 25.Mai.2007 Del på Facebook Svart 25.Mai.2007 Fikk kontrollen idag, Kjempefornøyd Regner med at du har fått oppgjøret? Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
M/S Bastard Svart 25.Mai.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mai.2007 Jepp, det gikk fint. Skal legge opp noen dørkbjelker i løpet helgen nå, kommer tilbake for synspunkter. Jeg legger dem nok litt høyere enn det som var tenkt, grunnet bedre plass rundt motor osv... Blir ikke sjøsetting enda har jeg tenkt meg frem til, lommeboka bremser dette litt Er lavvann i lommeboka i disse dager Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 11.Juni.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juni.2007 Det blir ihvertfall litt mere jobb en tenkt da jeg begynte og rive dekkene Vel, det er jo bare og gå på med krum rygg. Her ligger det gamleste dekket, som også skal bort. Er jo litt råte her også. Grunnen til at jeg fikk problemer med vridninger var nok at disse 2 dekkene var limt til hverandre Videre, når det alikevel blir litt arbeid. Dekkene forut skal også rives, og så skal jeg forlenge spantene slik som lekten på bildet er. Vinner høyde og bredde i forpiggen. Samtidig blir jeg kvitt den snåle fasongen i baugpartiet Dette kommer ikke i konflikt med eksisterende innredning i forpigg heller. Syns ikke så godt på bildet, men det er en rød pil som peker mot den lekten jeg har markert med. Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 11.Juni.2007 Del på Facebook Svart 11.Juni.2007 Det går jo ihvertfall fremover! Men når sommerferien kommer suser det vel avgårde tenker jeg?? Lurer bare litt : Hva skal du bruke båten til? Skal det være turbåt eller fiskebåt?? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.