Sleipner93 Svart 20.Juni.2007 Del på Facebook Svart 20.Juni.2007 Var en slik jeg også tenkte på men hadde ikke ide om hva det het. En slik brukte far i sin båt fra motor til hydraulikkpumpe. Funker bra det. Koster sikkert litt da.. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 20.Juni.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juni.2007 Jo, kan bruke aquadrive, som du ser av bildene har jeg den ene delen. Mangler mellomakslen (unviversaleddet) Men den jeg har er beregnet for litt grøvere aksling, her lurte jeg på og dreie en foring slik at jeg kunne bruke denne. Spørsmålet er om det blir bra nok Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 21.Juni.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juni.2007 (redigert) Mere råte Men dette er greit og bytte ut, har jo ett lite lager med eik. Og det ser ut som det kan være plass til og skre hylsa litt, da skal den gå rett på gearflensen. (kanskje altså) Til spørsmålet; hvordan får jeg ut hylsa Redigert 21.Juni.2007 av M/S Bastard (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 21.Juni.2007 Del på Facebook Svart 21.Juni.2007 Oh my g.... På lørdag har du en gyllen sjanse. Kast en fyrstikk på båten, og kjøp deg en Bavaria som alle andre. Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 21.Juni.2007 Del på Facebook Svart 21.Juni.2007 Huff da, råte liker vi ikke! Hvordan du får ut hylsa har jeg ikke ide om men noen andre har sikkert! Stå på videre, nå tar det nok enda lenger tid før Bastard skal få kjenne vannet igjen visst hu noen gang skal få gjøre det igjenn Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 21.Juni.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juni.2007 (redigert) Joda, hun skal da smake sjøvann igjen. Er ikke så mye råte da, dette er det siste som må utbedres bortsett fra litt i toppen på ett spant. Dette er ikke noe problem Dessuten må dette fikses omgående, fordi det er siste etappe for og koble aksling til motor Fyrstikk vil jeg ikke høre noe om. Men tar gjerne imot en Bavaria jeg Redigert 21.Juni.2007 av M/S Bastard (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 21.Juni.2007 Del på Facebook Svart 21.Juni.2007 Jeg er imponert over ditt arbeid og ditt pågangsmot. Skulle gjerne ha ansatt deg på timen ! Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 21.Juni.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juni.2007 Takk for det Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 21.Juni.2007 Del på Facebook Svart 21.Juni.2007 Håper vi snart treffes på sjøen. Kan du ikke bare sjøsette, og la noe av dette vente til neste vinter ? Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 21.Juni.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juni.2007 Nei, denne råten er i vannlinje så den må utbedres. Prøver og få dette i orden før ferien, for da skal jeg kose snekre dørk og greier Innvendige saker og ting kan jeg ta til vinteren, uansett om jeg ligger på vannet eller land. Har helårsplass, og når jeg først får satt ut så blir det bare slipping annet hvert år eller så. Vil ikke ha båten på land om vinteren Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 21.Juni.2007 Del på Facebook Svart 21.Juni.2007 Er du ferdig med skroget da? Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 21.Juni.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juni.2007 Ja, har ett bord som glipper men det er greit og få festet. Noen kjølbolter står igjen, 5-6 stk. Og matting og oljing. Så må det legges dekk, på hele båten tror jeg. Mulig jeg slipper på fordekket, men skal se nærmere på det. Er det ille legger jeg nytt. Har det meste jeg trenger av matrialer Og innredning da. Elektrisk tas på sjøen, kobler bare opp motoren før jeg legger ut båten. Det var kortversjon av lista Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 21.Juni.2007 Del på Facebook Svart 21.Juni.2007 Hva mener du med glipper? Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 21.Juni.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juni.2007 Det har bare mistet feste mot ett spant, sikkert spikeren som har sluppet taket. Men det stikker bare 1 cm ut i forhold til bordet det er skjøtt mot. Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 21.Juni.2007 Del på Facebook Svart 21.Juni.2007 Ok. Er vel det som har skjedd på et av borda i båten min også. Når den legger seg ned i vannet på babord side fosser vannet inn med et spant der. Har du solgt TREFFBÅTEN Fia foressten? Min er vel noe lignende greie som den Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 21.Juni.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juni.2007 Fia er solgt ja, fikk igjen det jeg ga for den. Nye eieren fikk i gang motoren, men nå ligger Fia på land helt ubeskyttet Har forresten fått ut hylsa, satt rørtange på og skrudde til. Har ihvertfall sitti en en del større hylse fra før av der, for hullet er foret ut med noe guffe. Skal se litt nærmere på dette i morra, håper bare det blir bra vær. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 21.Juni.2007 Del på Facebook Svart 21.Juni.2007 Hvis jeg ikke har forstått dette helt feil, så skal endene være skrudd på hylserøret. I så fall er det bare å spenne fast den ene enden, og skru av den andre. Men dette kjenner sikkert andre bedre til... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
M/S Bastard Svart 21.Juni.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juni.2007 (redigert) Hos meg var innerflensen skrudd på hylsa. Hylserøret satt montert på ytterflensen. Legger til ett spørsmål; Jeg tror ikke det er så lett og treffe de gamle hullene etter det gamle stevnbeslaget, kan jeg bruke gjennomgående bolter? Tenkte og gjenge ett rundtstål, eller må kanskje bruke messing når beslaget er i messing. Redigert 21.Juni.2007 av M/S Bastard (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 21.Juni.2007 Del på Facebook Svart 21.Juni.2007 Har du noen bilder av "hullet" ? Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 21.Juni.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juni.2007 Jepp, håpet nå er og kunne vinkle hylse litt mere så jeg treffer gearflensen. Du ser såvidt senteret på flensen i hullet, litt mørkt. Det hvite er noe guffe (silikon, akrylmasse elns) Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 21.Juni.2007 Del på Facebook Svart 21.Juni.2007 Du skal bruke det gamle hullet regner jeg med?? Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 21.Juni.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juni.2007 Ja det er tanken det Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 21.Juni.2007 Del på Facebook Svart 21.Juni.2007 Tja. Hvis du klarer å få til gjennomgående bolter er vel ingenting bedre enn det? Jeg ville ha benyttet rustfrie gjengestenger, og store skiver på innsiden. Gjennomgående bolter blir jo benyttet i plastbåter, så da burde det vel fungere fint i en trebåt også. Da vet du i det minste at du har skikkelig feste, noe som ikke er garantert med fransdke treskruer etc. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
M/S Bastard Svart 21.Juni.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juni.2007 Ja, skal være greit og få til det. Stevnen er ikke så tykk Men hvordan er det med syrefast og messing da? Sitér dette innlegget Link to post
rogeri Svart 21.Juni.2007 Del på Facebook Svart 21.Juni.2007 Men hvordan er det med syrefast og messing da? Det er ikke noe problem! Men ser at den nederste pinnskruen er opptært og bare råttkobber igjen, den blir ikke god å få bort? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.