Jump to content

Prosjekt: M/S Bastard


M/S Bastard

Recommended Posts

Jo, kan bruke aquadrive, som du ser av bildene har jeg den ene delen.

Mangler mellomakslen (unviversaleddet)

 

Men den jeg har er beregnet for litt grøvere aksling, her lurte jeg på og dreie en foring slik at jeg kunne bruke denne.

Spørsmålet er om det blir bra nok

Link to post
Share on other sites

Joda, hun skal da smake sjøvann igjen.

Er ikke så mye råte da, dette er det siste som må utbedres bortsett fra litt i toppen på ett spant.

Dette er ikke noe problem :smiley:

Dessuten må dette fikses omgående, fordi det er siste etappe for og koble aksling til motor :yesnod:

 

Fyrstikk vil jeg ikke høre noe om. :boxing: Men tar gjerne imot en Bavaria jeg :smiley:

Redigert av M/S Bastard (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Nei, denne råten er i vannlinje så den må utbedres.

Prøver og få dette i orden før ferien, for da skal jeg kose snekre dørk og greier :smiley:

 

Innvendige saker og ting kan jeg ta til vinteren, uansett om jeg ligger på vannet eller land.

Har helårsplass, og når jeg først får satt ut så blir det bare slipping annet hvert år eller så.

Vil ikke ha båten på land om vinteren

Link to post
Share on other sites

Ja, har ett bord som glipper men det er greit og få festet.

Noen kjølbolter står igjen, 5-6 stk.

Og matting og oljing.

 

Så må det legges dekk, på hele båten tror jeg. Mulig jeg slipper på fordekket, men skal se nærmere på det.

Er det ille legger jeg nytt. Har det meste jeg trenger av matrialer :smiley:

 

Og innredning da.

 

Elektrisk tas på sjøen, kobler bare opp motoren før jeg legger ut båten.

 

Det var kortversjon av lista

Link to post
Share on other sites

Fia er solgt ja, fikk igjen det jeg ga for den.

Nye eieren fikk i gang motoren, men nå ligger Fia på land helt ubeskyttet :nonod:

 

Har forresten fått ut hylsa, satt rørtange på og skrudde til.

Har ihvertfall sitti en en del større hylse fra før av der, for hullet er foret ut med noe guffe.

 

Skal se litt nærmere på dette i morra, håper bare det blir bra vær.

Link to post
Share on other sites

Hvis jeg ikke har forstått dette helt feil, så skal endene være skrudd på hylserøret. I så fall er det bare å spenne fast den ene enden, og skru av den andre. Men dette kjenner sikkert andre bedre til...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Hos meg var innerflensen skrudd på hylsa. Hylserøret satt montert på ytterflensen.

 

Legger til ett spørsmål;

 

Jeg tror ikke det er så lett og treffe de gamle hullene etter det gamle stevnbeslaget, kan jeg bruke gjennomgående bolter?

Tenkte og gjenge ett rundtstål, eller må kanskje bruke messing når beslaget er i messing.

Redigert av M/S Bastard (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Tja. Hvis du klarer å få til gjennomgående bolter er vel ingenting bedre enn det? Jeg ville ha benyttet rustfrie gjengestenger, og store skiver på innsiden.

 

Gjennomgående bolter blir jo benyttet i plastbåter, så da burde det vel fungere fint i en trebåt også. Da vet du i det minste at du har skikkelig feste, noe som ikke er garantert med fransdke treskruer etc.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...