Jump to content

Kjedelig avslutning av båtsesongen, hit and run....


wilma

Recommended Posts

Hvis ikke du får tak i eieren kan det jo være så enkelt at han heller ikke får tak i deg. At komunnen ikke gir ut nummer og navn kan vel være greit men de burde isåfall tilby seg å formidle kontakt

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Er det ikke litt "tankeløst" å henge ut snekke eieren her på BP ? I denne tråden er jo stakkaren skyldig allerede ! Her er det jo tilogmed bilde av snakka med skadene denne har på siden. Ikke vanskalig å kjenne igjen denne for folk som kanskje ligger i samme havn som snakke eieren. Kanskje lurt å telle til ti noen ganger for det postes slikt her ?

Mvh

 

`MINA`

Link to post
Share on other sites

"Tankeløst" - det er vel ikke mer enn to bilder av "snekka" og det skal vel litt til å finne ut hvem eieren kan være ut fra disse bildene. Ingar har dessuten informert om at mange forhold må tas i betraktning før man fordeler skyld. Det må vel være takhøyde for at et BP medlem som ønsker synspunkt fra andre BP-kollegaer kan få endel refleksjoner?

Link to post
Share on other sites

"Tankeløst" - det er vel ikke mer enn to bilder av "snekka" og det skal vel litt til å finne ut hvem eieren kan være ut fra disse bildene.

Det er nettopp disse 2 bildene som gjør at jeg mener dette er tankeløst. Hadde dette vært i havna der jeg ligger (myyye båter på land der nå), hadde det ikke vært problematisk å finne ut hvilken båt det gjaldt for den som ønsker dette.

 

Takhøyde er det i massevis her inne, og man kan fint klare å beskrive dette som hendte her med ord og ikke bilder ?

Mvh

 

`MINA`

Link to post
Share on other sites

i denne saken er ikke noe bevist ennå!

jeg har hatt 2 ulike innlegg på baatplassen om å navngi personer/firmaer. Og gjør det gjerne igjen(om ikke her på baatplassen, men på nettet)

så lenge det er 100%bevist.

syntes det er feil at skyldige personer skal "skånes".

Alt er spesielt når det gjelder båt..... marinaer,drivstoffpriser,båthavner,verksteder,delepriser,meglere,båtutstyr osv.....

 

...................dessidert den mest "råtne" bransjen...............

 

ja, jeg begynner å bli drit lei................. alle useriøse i båtbransjen.

Link to post
Share on other sites

https://baatplassen.no/bildearkiv/9/9562/img_9390.jpg,

Det vil være interessant å høre deres synspunkter på om skadene på snekka kan være forenelig med skaden på båtmotoren.

 

Mye gode råd om hvordan vi kan få fatt en denne skyldige her, men ikke så veldig mange som uttaler seg om det det faktisk ble spurt om.

 

Etter min mening er det noe tvilsomt at skadene vi ser på bildene er forenlig med den skaden din påhengsmotor er blitt utsatt for. Tror det skal relativt mye kraft til for å bøye og også brekke av en bit på styrefinna slik du har opplevd. Ville tro at resultatet vil bli en kraftig ripe på kolliderende båt som nesten uten tvil ville gravd seg rett igjennom gelcoaten og inn i skroget. På min egen båt (som trolig veier under halvparten av hva den snekka veier), har jeg selv opplevd hvor lite som skal til før du får skrogskader som går igjennom gelcoaten. Har også opplevd å brekke en styrefinne rett av, men det var i forbindelse med nærkontakt med moder jord i over 30 knop. Tips! Ingen styrefinne er trolig bedre enn en skjev styrefinne.

Link to post
Share on other sites

Hvis ikke du får tak i eieren kan det jo være så enkelt at han heller ikke får tak i deg. At komunnen ikke gir ut nummer og navn kan vel være greit men de burde isåfall tilby seg å formidle kontakt

 

Kommunen skal kontakte vedkommende, så på en måte har de vel tilbydt seg å formidle kontakt.

 

 

Er det ikke litt "tankeløst" å henge ut snekke eieren her på BP ? I denne tråden er jo stakkaren skyldig allerede ! Her er det jo tilogmed bilde av snakka med skadene denne har på siden. Ikke vanskalig å kjenne igjen denne for folk som kanskje ligger i samme havn som snakke eieren. Kanskje lurt å telle til ti noen ganger for det postes slikt her ?

 

Utgangspunktet var vel ikke å henge ut snekkeeieren, men å få andres synspunkter på om det kan være samsvar mellom skadene. Har jo selv tatt forbehold om at skadene kan ha en annen historie.

Med unntak av de to bildene er det ikke lagt ut mer informasjon om snekka eller hvor i landet denne hendelsen har skjedd. Om eier selv kjente igjen snekken sin ville vel da muligens ført til at han/hun tok kontakt. Hvilket ville vært positivt da vi ville hatt framdrift i saken.

 

"Tankeløst" - det er vel ikke mer enn to bilder av "snekka" og det skal vel litt til å finne ut hvem eieren kan være ut fra disse bildene. Ingar har dessuten informert om at mange forhold må tas i betraktning før man fordeler skyld. Det må vel være takhøyde for at et BP medlem som ønsker synspunkt fra andre BP-kollegaer kan få endel refleksjoner?

Skal man i hele tatt få fram andres synspunkter ved hjelp av bilder tror jeg ikke jeg kunne gjort det mer anonymt?

Link to post
Share on other sites

Enig med index, selv om du med sikkerhet finner ut at det er snekkeeieren som har forårsaket skaden får du en umulig oppgave i å bevise at han har opptrådt grovt uaktsomt. Han kan hevde at det kom et vindkast, jolle i full fart som han måtte unngå, at han ble distrahert. Kort sagt et hendelig uhell.

Når slikt skjer er det bare å betale og forsøke å glemme det. Risikoen for at man opplever noe lignende igjen er svært liten.

 

Noen som vet om dette kan være en jobb for et alu sveise verksted? Har sett litt på nettet og enkelte bedrifter nevner spesielt sveising/rep av styrefinne. Vil kanskje være billigere enn egenandel og bonustap uansett .

Link to post
Share on other sites

Å sveise på en ny finne er en helt kurant jobb for et verksted som kan sveise aluminium. Fikk gjort dette selv. Hvis du står for etterarbeidet selv koster det ikke mange kronene. Sørg for at de bruker en platebit som er like tykk som den tykkeste delen av finnen som står igjen. Da kan du bruke vinkelsliper og få et resultat som knapt er synlig.

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...

Henter fram denne igjen for å fortelle hvordan det gikk. Kontaktet Winrace v/ Olle på nyåret. Han overtok undervannhuset en lørdag ved Stoa, antydet en pris rundt 17-1800 + mva. Huset er nå klart, og prisen ble 1800,- inkl mva. Billigere enn forespeilet og super service med å møtes for å få overlevert huset da jeg ikke hadde mulighet for å levere dette i arbeidstiden.

Link to post
Share on other sites

om det så var at snekka var synderen , hadde du egentlig krav på noe erstatning av han eller hans forsikringsselskap?

Tror uansett at dette må dekkes av deg eller ditt forsikringsselskap.

Juridisk sett vet jeg ikke hvor sterkt jeg hadde stått, det er mer prinsippet om at man tar ansvar for sine handlinger når uhellet er ute. Akkurat som når man legger igjen beskjed om man har vært uheldig og bulket en annen bil på parkeringsplassen. Har man litt ryggrad gjør man opp for seg om ting går galt!!!! :yesnod::yesnod:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...