Jump to content

Traktor henger ønskes brukt på bil.

Pledd 74

Recommended Posts

Har en veldig bra og solid hjemmelaget traktorhenger som er tilpasset båten min en Andy 21 fot.

Jeg ønsker å kunne dratt denne på vanlig bil (4x4 vel å merke). Det er kun til og fra vinteropplag altså ingen avstander å snakke om, men problemet er at jeg ikke har traktor :confused:

Stammen på hengeren er en kraftig firkanta stålbjelke og fremme er det sveiset slik at det passer på en traktorkrok.

Tanken min er å kjøpe et "universal hengerfeste" tilpasset bil ala Clas Ohlson e.l. Enten for å bolte fast eller sveise...

Er redd det blir for svakt. Kansjke det hadde vært en idè å fått tak i et komplett drag på en gammel henger å på en måte tre det inn i firkantstålet for så å festa det :rolleyes:

Noen som har noen tips eller erfaringer på dette?

Heisann!

Etter det jeg kan huske, er de fleste traktorhengere oppbygd slik at mye av vekten kommer på traktoren.

Mener og ha lest/hørt at "kulevekten" på biler ikke skal være over 75Kg.

Men hvis båten ligger slik på hengeren at den er nesten i ballanse, går det sikkert bra.

Oppsøk ett mekanisk firma i nærheten og la de se på dette.

Mange "Petter-Smarter" der som helt sikkert kan komme med noen tips.

mvh

Perika

diskuterte med svigerfar i går som påsto at bilen kom til å stå rett til værs om jeg monterte på vanlig kule :nonod:

Jeg tenkte i utgangspunktet på en 4WD men tror nok det blir for tungt uansett. Har kun aksling bak, så der ligger MYE tyngde på kulen!!

Hengeren er tung å løfte fremme UTEN båt. (Bør bruke begge hendene å knebøy for å løfte...)

Ser nå på muligheten for å importere en amerikansk henger med smarte "selvbalanserende" løsning under båten.

Har hørt mye lovord om den type hengere... noen som har erfaringer?

Som sagt tidligere..bare å utnytte at dollarene er svak i forhold til norke krona!!!

Fikk levert på døra i dag komplett sett med manifolder og risere til V8èrn min :smiley:

Der frakt var dyrere enn varen, men det er likevel totalen det kommer an på..!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...