Astor Startet 30.Oktober.2007 Del på Facebook Startet 30.Oktober.2007 Starter en tråd om GpsGate. Den har mange muligheter og jeg tenkte at i denne tråden kan vi diskutere litt om GpsGate Web Services og hva den kan brukes til. Jeg logget meg på i går og fikk innpass hos gruppen Baatplassenkonvoien. Her kommerv det flere BP-folk inn etterhvert. Men den har flere finesser og mine engelskkunnskaper stopper nok her. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
M/S Bastard Svart 30.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2007 Hva kreves av utstyr til dette? Sitér dette innlegget Link to post
Douro Svart 30.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2007 Hva kreves av utstyr til dette? you need a GPS with an Internet connection Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 30.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2007 Om du ikke har GPS tilkoblet PCen kan du sette din posisjon manuelt også. Logg deg på www.gpsgate.com og klikk "Preferences". Der klikker du i kartet på den posisjonen du har (eller vil ha ) og klikker "Change" så blir din posisjon oppdatert. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Astor Svart 30.Oktober.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Oktober.2007 Jeg har i tillegg en telefon med innebygd GPS, en htc med innebygd GPS og TomTom. På jobb bruker vi en Qtek 2020i med tilslutning til ekst. GPS-antenne. Begge med Windows-plattform. Finnes det en mulighet for å bruke disse? Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
M/S Bastard Svart 30.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2007 Om du ikke har GPS tilkoblet PCen kan du sette din posisjon manuelt også. Logg deg på www.gpsgate.com og klikk "Preferences". Der klikker du i kartet på den posisjonen du har (eller vil ha ) og klikker "Change" så blir din posisjon oppdatert. Var ikke værre nei, trodde jeg måtte ha en avansert gps. Får legge inn posisjon, da jeg ikke får kontakt med satelitter i kjelleren Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 30.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2007 Har prøvd å installere på min E65-mobil, den mye omtalte på OT-forumet. Men når jeg går med den innebygde nettleseren til wap.gpsgate.com så får jeg en feilmelding (omtrent som) "Innholdstype støttes ikke". Hva er det for noe tull igjen? Kan surfe på vanlig web men ikke WAP? Noen som vet? Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 30.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2007 Har startet en simulator slik at dere kan se hvordan til vil virke "live". Skal prøve å ha denne oppegående for det meste i tiden framover (helt til de blir lei av meg i Smedasundet ). Klikk på "Kamelia" i GPSGate Båtplass Konvoien og zoom inn kartet en del. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Astor Svart 30.Oktober.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Oktober.2007 Jeg har koblet en GPS til PCen, men kan ikke finne ut av det hvordan jeg konfigurerer den mot tracker-siden. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
SveinHa Svart 30.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2007 I GpsGate/Settings må du velge en passe GPS som input. I Output velger du "online.gpsgate.com", trykk "Add" og angi ditt brukernavn og passord så skal du være på lufta. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Marø Svart 30.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2007 Jeg har en Nokia N95 med innebygget GPS. Funker kjempebra. Velkommen i gruppen min (Martinsen) Astor. Stemmer det at båten din ligger på den sørligste brygga? Sitér dette innlegget Link to post
Marø Svart 30.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2007 (redigert) Nå har jeg blitt med i gruppen "Baatplassen konvoien". Artig å se posisjonene til medlemmene som er med. Ser akkurat at Kamelia er ute og plasker i havnebassenget i Haugesund. Morrrro. Synes du går litt fort inne i bassenget Svein. Redigert 30.Oktober.2007 av Marø (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ex Vengsøyfjord Svart 30.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2007 Nå har jeg koblet opp gps'n til pc-en og installert gps gate sercice, men det kommer ikke oppdatert posisjon på kartet?? noen forslag? Sitér dette innlegget Min hjemmeside Link to post
Astor Svart 30.Oktober.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Oktober.2007 Jeg har en Nokia N95 med innebygget GPS. Funker kjempebra. Velkommen i gruppen min (Martinsen) Astor. Stemmer det at båten din ligger på den sørligste brygga? Da trår jeg til. Takker! Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
SveinHa Svart 30.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2007 Synes du går litt fort inne i bassenget Svein.Kult noen forslag?Se innlegg #10 Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
SveinHa Svart 31.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 31.Oktober.2007 Klikk på "Kamelia" i GPSGate Båtplass Konvoien og zoom inn kartet en del.Denne funksjonen fungerer bedre når du logger deg på GpsGate, da flytter kartet seg etter den valgte brukeren automatisk. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Ex Vengsøyfjord Svart 31.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 31.Oktober.2007 Se innlegg #10 Har gjort alt som det står der, og har godt signal på gps'n, men fortsatt vil ikke posisjonen oppdateres Sitér dette innlegget Min hjemmeside Link to post
Ex Vengsøyfjord Svart 31.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 31.Oktober.2007 Der virket det, nå viser den hvor jeg sitter... Sitér dette innlegget Min hjemmeside Link to post
Astor Svart 31.Oktober.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Oktober.2007 Da må du fortelle oss hvordan du gikk fram. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Ex Vengsøyfjord Svart 31.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 31.Oktober.2007 Klart. Åpnet franson GpsGate, høyreklikket på ikonet nede i høyre hjørne av skjermen og valgte "settings". På arket "input" valgte jeg gps-typen min (garmin USB) På arket "output", i ruten Add output- to where gps data is sent valgte jeg GpsGate.com(send) og trykte på <Add> knappen Da kom det opp en ny rute, der la jeg inn brukernavn og passord på GpsGate. Da sto det nederst i vinduet der alle outputene er listet opp "online.gpsgate.com (brukernavnet mitt)" Håper dette kan hjelpe andre med ti datatommeltotter til å komme online Sitér dette innlegget Min hjemmeside Link to post
Astor Svart 31.Oktober.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Oktober.2007 Da er jeg også online med GPS, forløpig hjemmefra. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Ex Vengsøyfjord Svart 31.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 31.Oktober.2007 (redigert) Sitter og hjemme, men kombinasjonen kjellerleilighet og dårlig batteri på gps'n resulterer i at jeg desverre må være frakoblet, men det skal rette på seg bare jeg kommer meg ombord igjen (er litt surt å måtte være så langt borte fra båten over så lang tid (83 km i luftlinje og 220km etter veien)) Redigert 31.Oktober.2007 av Vengsøyfjord (see edit history) Sitér dette innlegget Min hjemmeside Link to post
Astor Svart 31.Oktober.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Oktober.2007 Hvis vi tenker denne brukt i Baatplassenkonvoien 2008 så krever vel denne trackingen internettforbindelse for å vises? Men etter hva jeg skjønner (eller ikke skjønner i og med at alt på dennes hjemmeside står på utenlandsk) så har dette trackingsystemet mange andre muligheter også. Her får dere lærde lese så øyet blir stort og vått for deretter å komme tilbake med gode råd. Et trackingsystem i forb. med konvoien er ønskelig fra flere. Men det bør vel ikke være for komplisert slik at ikke hvermansen kan klare å håndtere det? Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Naurstad Svart 31.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 31.Oktober.2007 Hvis en bruker TR-102 sender vel denne signalene til GpsGate.com over GPRS. Så det skulle vel funke med en sånn i båten etter hva jeg har skjønt. Om du må abonere hos GpsGate er jeg usikker på. GPRS trafikken må iallefall betales til nettleverandør. Sitér dette innlegget Naurstad sin hjemmeside Link to post
KenBjork Svart 1.November.2007 Del på Facebook Svart 1.November.2007 (redigert) Morn. Jeg har nå fiksa konto og logga inn og lagt til båtens pos hjemme og joina BP gruppen. Men har ikke noe gps tilkoblet pc med internett og hvertfall ikke nett i båten. Men ser hjemmehavn da hvertfall. Det var gøy, ser kamelia er ute på havet. Kartet flytter seg og greier, stilig Redigert 1.November.2007 av KenBjork (see edit history) Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.