Blue_Dragon Svart 19.Mars.2008 Del på Facebook Svart 19.Mars.2008 Commuter 11 er fin (og den største båten til Askeladden ja, faktisk veldig mye større). Utfordringen for å selge denne båten er prisen. Man får vel en godt utstyr SWIFT 42 til samme prisen. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
bjoris Svart 19.Mars.2008 Del på Facebook Svart 19.Mars.2008 (redigert) Det er riktig. I nedkant av bilde kan man skimte en rustfri bøyle. Jeg må si jeg lurte veldig på hvorfor den er der. Er ikke lett å komme til når båten er på vannet. Er kanskje en overlevning fra mindre modeller. Det er vel det optimale slepepunktet for en båt, en saftig karabinkrok i en slepestroppe og du er underveis. Brukes vel også til å fysisk låse fast båtene til brygga med... Umulig å komme til hvis en ikke er på brygge eller i liten båt i rolig sjø, ja... En tøff båt, men 19 grader vinkel på skroget er ikke det lite mtp den røffe bruken denne båten er ment å passe for? Etter en tur i 805 i små skvalpesjø ble jeg meget skeptisk til dette konseptet, det slo forferdelig mye syns jeg. Min gml Fjord 815 ville gått som en drøm i de samme sjøene, men denne som nå heter Commuter 8 slo og ristet nesten volsomt vil jeg si... Du skal ha mye penger for å legge 4 mill på borde for denne. Selv hadde jeg nok valgt en NordStar 40... Den er sikkert enda dyrere, men jeg har mer tro på finnene når det gjelder dette konseptet... Redigert 19.Mars.2008 av bjoris (see edit history) Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post Share on other sites More sharing options...
lippert Svart 19.Mars.2008 Del på Facebook Svart 19.Mars.2008 Det er vel det optimale slepepunktet for en båt, en saftig karabinkrok i en slepestroppe og du er underveis.... Plasseringen er kanskje optimal for seleping, men du må aldri finne på å slepe en båt som dette etter et slikt feste. Nei, lag deg en hanfot og fest den til begge krysskoltene på baugen. Når båten bli så stor som Commuter 11 bør du vurdere om du også skal feste den til kryssholtene midtskips. Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post Share on other sites More sharing options...
roaldbj Svart 20.Mars.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mars.2008 Det er sikkert flere som ser hva dette er, men kan noen forklare funksjonen til de to sylindriske fordypningene? Har ikke sett slikt før. Nok noe innovativt? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Honduras Svart 20.Mars.2008 Del på Facebook Svart 20.Mars.2008 Jeg så også på de fordypningene, og tenkte at det kanskje var fordypninger som kunne bores opp hvis man ønsker luftsmøring av skroget, altså at man kan montere slanger og en kompressor på innsiden for å minske friksjonen i høy fart. Men som sagt, dette blir bare spekulasjon fra min side... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor Link to post Share on other sites More sharing options...
roaldbj Svart 20.Mars.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mars.2008 Tenker du på noe i likhet med airstep teknologien som Beneteau benytter i sin Monte Carlo? Men her er det vel ikke noen kompressor som skaper luftstrømmen. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Hilmar 2 Svart 20.Mars.2008 Del på Facebook Svart 20.Mars.2008 Den så vrien ut. Men i mens noen løser den så lurer jeg på dette er for et slags fartøy? Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post Share on other sites More sharing options...
roaldbj Svart 20.Mars.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mars.2008 Her er nesten hele skroget til den nye prototypen fra Goldfish. Legger også med bilde at et trimflaps på samme båten. Gutta hos Goldfish er glade i å lage båt og overlater lite til tilfeldighetene. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Stones Svart 31.Mars.2008 Del på Facebook Svart 31.Mars.2008 Fiskebåt??? Uansett en spesiell farkost. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Herman Svart 31.Mars.2008 Del på Facebook Svart 31.Mars.2008 Den båten der har vel ikke tank-kapasitet for mer enn noen minutters gang med de der på full spiker. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post Share on other sites More sharing options...
Sleipner93 Svart 31.Mars.2008 Del på Facebook Svart 31.Mars.2008 Skulle likt og sett en film av den der med alle motorene på fullt.. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
roaldbj Svart 1.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.April.2008 Stikkord: båtmessa på Lillestrøm: Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
logget av Svart 1.April.2008 Del på Facebook Svart 1.April.2008 Nor-tech 36 cat. (Johs Lunde gruppen) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
power Svart 1.April.2008 Del på Facebook Svart 1.April.2008 Pen båt ja Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
roaldbj Svart 1.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.April.2008 Eksakt, her er litt flere detaljbilder: Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Blue_Dragon Svart 1.April.2008 Del på Facebook Svart 1.April.2008 Er pen stikkordet? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
power Svart 1.April.2008 Del på Facebook Svart 1.April.2008 Båtens navn er vel :KOSTA PLENTY Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
logget av Svart 1.April.2008 Del på Facebook Svart 1.April.2008 Koster vel ny ca 5 mil avhengig av lakk og div. Haugesund-Stavanger går på 15 min + og så vidt jeg husker går det vel 160 liter drivstoff i timen, sukk pr. motor. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
moosewine Svart 1.April.2008 Del på Facebook Svart 1.April.2008 Bedre med seilbåt: ) Sitér dette innlegget . Link to post Share on other sites More sharing options...
roaldbj Svart 1.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.April.2008 Stikkordet er her: Noe billigere enn sistviste båt. Men hva er det? Og hvor er det? Jeg har aldri hatt det. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
power Svart 1.April.2008 Del på Facebook Svart 1.April.2008 Koster vel ny ca 5 mil avhengig av lakk og div.Haugesund-Stavanger går på 15 min + og så vidt jeg husker går det vel 160 liter drivstoff i timen, sukk pr. motor. Hvis du kjøper en båt til 5 mil så spiller det vel ingen rolle hvor mye den bruker så lenge det går foooooooooort Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Suggen (i sundet) Svart 1.April.2008 Del på Facebook Svart 1.April.2008 (redigert) Gummibåt eller Rib med et eller annet lurium i pontongen. Flaskeholder? Redigert 1.April.2008 av M/Y LUCIELLE (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
logget av Svart 1.April.2008 Del på Facebook Svart 1.April.2008 Den var ikke lett. Låsbart integrert oppbevaringsrom i pølsen på en gummibåt. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
roaldbj Svart 1.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.April.2008 Helt korrekt. Jeg har ikke tidligere sett integrert oppbevaringsrom i pontongen på en RIB. Jeg synes det er lurt. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
power Svart 1.April.2008 Del på Facebook Svart 1.April.2008 Ja så lenge den holder tett ! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.