Jump to content

Hva Er Dette?


roaldbj

Recommended Posts

Nei, men kan du ikke vise litt mer av "dingsen", gjerne litt større bilde i bedre oppløsning? Det siste bildet kunne vært en av tannlegen min sine "heklenåler" tatt på 3m avstand og forstørret til pixelstørrelse, men regner med at det skal være noe båtrelatert?

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Dette er en Tristan 301 fra rundt 1985 .Tristan 300 er ikke en lukket båt men har en liten kalesje akter.Det er riktig at båten er et smykke.og så vidt jeg kan erindre er det levert ca 5 stk av denne til Norge.Hadde selv byggenr. 27 fra 1985 Tristan 301 har 2 styreposisjoner en inne og en ute på akterdekket.

Redigert av Quantum (see edit history)

Tidligere båter: Skilsø 27 m/ Bukh 48 - Tristan 301 m/ VP MD 30 - Sandvik 25 m/ BMC 1500

 

Vårt prosjekt:

https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8046

 

Hjemmeside:

www.GudrunogTrond.com

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Jeg kan like godt avsløre hemmeligheten. Det VAR en slik anordning som roaldbj antyder, beregnet på skylling av kjølevannsystemet på påhengere. Jeg fjernet stålbøylen og "blindhetten". Den modifiserte, avbildede utgaven bruker jeg til å gjennomspyle luftingen fra septiktanken. Setter bare "hetten" over skroggjennomføringen på utsiden av skroget og setter på vanntrykket. Effektivt når ikke slangen passer til gjennomføringen!

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...
Her er det varmt !

Dette er deler av forbrenningskammerne i en Small Block Chevrolet. 350CID antagelig med 72CC topper.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...