Jump to content

Hva Er Dette?


roaldbj

Recommended Posts

:nonod: :nonod: Ikke noen pakkboks, nei. Men på den lille avskrudde biten, motsatt av den siden som vises, sitter det vanligvis en slik sak:

 

hendel.gif

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Ja visst er det en kuleventil (for sjøvannsinntaket til kjølingen på motoren) der festet mellom kulen og stangen opp til hendelen er brukket. (og sorry Herrman det var vel det du mente :blush: ).

 

what4full.jpgwhat23full.jpg

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Ja der ser du.

Men for at dette ikke skal bli O.T kan du jo bare zoome inn på det til høyre, og spørre hva er dette? :lol:

 

 

Gratulerer, der hadde du innlegg nr 1000 :flag: (selv om det var i en annen tråd egentlig)

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

På spørsmål lenger oppe i tråden, på om QL's nye trimplan virket etter hensikten, og om det fantes noe sammeligninger til det gamle trimplate-systemet.

Interceptorn skjuts ner i vattnet och bildar ett tryck som lyfter aktern och trycker ner fören.

Her er to linker:

 

http://www.drevia.se/ql_boat_trim_system.html

 

http://www.baat.aller.no/baatweb/bm.nsf/0/...1d?OpenDocument

 

Mine erfaringer er at de er svært effektive, og en har full kontroll med bruken. Fine indikatorinstrumenter gir deg god informasjon. Jeg er i ferd med å bytte ut mine to 300 mm interceptorer til 450 mm. Dette for å få best mulig effekt akkurat i oppplaningsterskelen, og til mer effektiv bruk ved hastigheter mellom 10 og 20 knop.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...