Jump to content

Hva Er Dette?


roaldbj

Recommended Posts

Men hvorfor er det bygd ut en avstand mellom skroget og gjenstanden?

Kan det være så enkelt at det rett og slett bare er en løsning på et praktisk problem?

At det skal være mulig å bytte anode uten å røre de boltene som går gjennom skroget. (Og derved risikere å skape lekkasje)

Isåfall synes jeg dette var en bra løsning.

Link to post
Share on other sites

Vedrørende bilde til Roaldbj/avstand ut fra båten.

 

Jeg har sett disse en del på bilder fra utlandet hvor man mere tradisjonelt lar båtene ligge ute hele året.

 

Skifte av anoder med hjelp av dykker forenkles ved slik anretning.

 

Det er nå det jeg er blitt forklart ihvertfall........

Link to post
Share on other sites

Mere brutal motorlyd finner man ikke i en bil :lol:

Nei, enig i det. Motorene ble mye brukt i amerikansk dragracing i 50 og tidlig 60-åra. Ble utkonkurrert da toppventilerte Hemier og Big Bloks entret scenen. Marlinen ble for tung.

Ble brukt innen tractor pulling fram til relativt nylig mener jeg?

Link to post
Share on other sites

Inlegg 94: Ser ut til å være en primær variator til en ski doo snøscooter. av eldre model

 

 

:flag: ja en -98 modell. Glemte å sladde bort Canada og Bombardier men tenkte at bildekvaliteten var så dårlig allikevel :lol:

 

Må bare få med den her... særdeles tungstarta lok-diesel

Redigert av teerex (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Nei, enig i det. Motorene ble mye brukt i amerikansk dragracing i 50 og tidlig 60-åra. Ble utkonkurrert da toppventilerte Hemier og Big Bloks entret scenen. Marlinen ble for tung.

Ble brukt innen tractor pulling fram til relativt nylig mener jeg?

 

Ja de er vel fortsatt i bruk i tractor pulling.

Den bilen kosta 1 mill dollar å bygge sa de forresten. Men finner ingen filmsnutt der de har gassen i bånn :sad:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...