Leidulf Svart 23.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2008 Kontrollhendel gear/gass?? Sitér dette innlegget - Hilsen Leidulf - Tabo22 blogg - Hjemmeside - Jeg er ustoppelig - hvis jeg bare kunne komme i gang.... Link to post
TB2855 Svart 23.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2008 Vinsjehåndtak? Sitér dette innlegget Halco 29 1992 - 2007 Bayliner 2855 2007 - ? CB 66 Racer + div. hver onsdag Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis. Link to post
Jawik Svart 23.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2008 Vinsjehåndtak Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
REM Svart 23.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2008 Har du jobbet hos GM ? Nei, men jeg har skrudd så mye Chevrolet at jeg kan dem utenat. Herlige motorer.....i bil Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
roaldbj Svart 6.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.August.2008 Sitter ombord og koser meg med bilder mens det småregner ute. Interessant å se om noen også vet hvilken type båt som brukte dette? Sitér dette innlegget Link to post
GeirT Svart 6.August.2008 Link til dette innlegget Svart 6.August.2008 Det må være peileskiva til Murmansk !!! Geir Sitér dette innlegget Geir Link to post
roaldbj Svart 6.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.August.2008 Jeg vet ikke om du har skjerm hvor du kan lese teksten her? Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 6.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.August.2008 Jeg tar en til. Dersom dette blir litt vanskeligere skal jeg legge ut litt større del av gjenstanden. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 6.August.2008 Link til dette innlegget Svart 6.August.2008 e du i Horten nu...den kjenner jeg igen.....var det en enmansubåt! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
dante Svart 6.August.2008 Link til dette innlegget Svart 6.August.2008 Det er en miniubåt.. fra WW2. er den japansk? Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 6.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.August.2008 Jeg trodde ikke det skulle gå så fort. Astorprinsippet sier at teksten skal være under bildet: Her er hele ubåten vist. Her er informasjonen. Jeg får se om jeg finner en nøtt til før kvelden er slutt. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 6.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.August.2008 Klarer dere også produsenten gir det ekstrapoeng. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 6.August.2008 Link til dette innlegget Svart 6.August.2008 en grön Sailor 2047...under skalet Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
dante Svart 6.August.2008 Link til dette innlegget Svart 6.August.2008 peiler - ubåt? Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 6.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.August.2008 Nei - her må det jobbes mer. Enheten har blitt mindre med årene. Sitér dette innlegget Link to post
dante Svart 6.August.2008 Link til dette innlegget Svart 6.August.2008 hmm - ingen radiorør... hva med batteriovervåking? Sitér dette innlegget Link to post
B-P-Nimbus 350C Svart 6.August.2008 Link til dette innlegget Svart 6.August.2008 Likestrøms turtallregulator type Nebb eller Siemens?? Sitér dette innlegget Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse O.H. Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster. Link to post
roaldbj Svart 6.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.August.2008 Jeg må vel bare opplyse at dette er selve oppstart og overvåkingspanelet til et av verdens eldreste maritime "instrumenter" - men i en moderne versjon. Sitér dette innlegget Link to post
B-P-Nimbus 350C Svart 6.August.2008 Link til dette innlegget Svart 6.August.2008 Har det noe med gyrokompas og gjøre mon tro? Ser i allefall ut som en gammel likestrømstavle Sitér dette innlegget Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse O.H. Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster. Link to post
Frivakten Svart 6.August.2008 Link til dette innlegget Svart 6.August.2008 Gyrokompass - danske S......? Mvh Alzheimer Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
roaldbj Svart 6.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.August.2008 Åpenbart masse kompetanse her på BP. Men det visste jeg fra før. Gjenstanden er plassert på Marinemuseet i Horten, som de tidligere gjenstandene i kveld. Vinteren blir sikkert lang - og flere gjenstander følger. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 6.August.2008 Link til dette innlegget Svart 6.August.2008 Vinteren blir sikkert lang Vinteren? Slike ord nevnes ikke nå midt i båtsesongen. Gå og vask munnen din med såpe Roald! Lars H. pt. Fiskebäckskil Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Leidulf Svart 6.August.2008 Link til dette innlegget Svart 6.August.2008 ......og vask tastaturet i syre..... Sitér dette innlegget - Hilsen Leidulf - Tabo22 blogg - Hjemmeside - Jeg er ustoppelig - hvis jeg bare kunne komme i gang.... Link to post
roaldbj Svart 6.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.August.2008 Beklager Lars. Hvordan er været på dine kanter nå? Sitér dette innlegget Link to post
GeirT Svart 7.August.2008 Link til dette innlegget Svart 7.August.2008 Jeg vet ikke om du har skjerm hvor du kan lese teksten her? Interessant. Og ubåten på stranda i Labø besøkte jeg i 1974, men det var nytt for meg at den hadde vært i norsk tjeneste. Geir Sitér dette innlegget Geir Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.